Proste, przejrzyste produkty
izaufani Doradcy
[3-3 (206), 206-1, 3-3 (412), 412-2, 3-3 (416); 416-1, 416-2,
3-3 (417), 417-1]
Wierzymy wskuteczność windykacji polubownej, ponieważ jesteśmy
świadomi tego, że to każdorazowo Klient podejmuje decyzję czy
dokonać spłaty zobowiązania. Najlepsze produkty i najdogodniejszy
harmonogram spłat nie zastąpią przekonania Klienta o tym, że
rozwiązanie problemu zadłużenia oraz współpraca zDoradcą BEST leżą
wjego najlepszym interesie. Nie jest zresztą przypadkiem to, że wcall
center BEST pracują Konsultanci iDoradcy. Dążąc do spłaty zadłużenia,
mają oni być dla Klienta wsparciem. Reprezentując interesy BEST,
mają jednocześnie reprezentować interesy Klientów. Są one zbieżne.
Mamy jednak świadomość, że sytuacja Klientów nie zawsze umożliwia
im proste uregulowanie zobowiązania wynikającego zwierzytelności.
Stąd dążymy do zrozumienia problemów i potrzeb Klienta, a nasi
Doradcy analizują poszczególne przypadki indywidualnie iproponują
rozwiązania dopasowane do możliwości Klienta. Chodzi oto, by być
elastycznym w sytuacjach, gdy Klient jest otwarty na współpracę,
lecz nie ma możliwości finansowych, aby spłacić zadłużenie wcałości
inatychmiastowo. Wówczas proponujemy restrukturyzację zadłużenia,
aby spłaty były możliwe do udźwignięcia przez Klienta ijego domowy
budżet. Analogicznie Klientom, których sytuacja finansowa uległa
zmianie na niekorzyść, możemy zaproponować aneksowanie zawartych
wcześniej ugód. Dla Klienta, który nie unika spłat, współpraca zfirmą
windykacyjną oznacza nierzadko dużo szersze możliwości wyjścia
zzadłużenia niż mogłoby to mieć miejsce np. wtoku postępowania
egzekucyjnego. Naszą ofertę charakteryzują rzetelne, jasne
izrozumiałe zasady spłaty zrestrukturyzowanego zadłużenia. Ponownie
chodzi tu o skuteczność, a bycie skutecznym oznacza umiejętność
znajdowania optymalnych dla obu stron rozwiązań. Liczymy na
otwartość i zaufanie, oferując to samo naszym Klientom. Właśnie
takie umiejętności icechy promujemy wśród naszych Doradców, tak
poprzez odpowiednio zaprojektowany system celów premiowych, po
liczne konkursy indywidualne igrupowe.
Dużą wagę przywiązujemy do stosowania się przez naszych
Doradców do przyjętych zasad. Cyklicznie monitorujemy rozmowy,
analizując iwyciągając znich wnioski. Poddajemy analizie działania
poszczególnych Doradców, poszukując elementów, które są
cenne i mogą służyć również innym Doradcom, jak również w celu
wychwycenia i skorygowania słabszych aspektów. Wdrożyliśmy
drugą generację projektu Speech to text.. Obecnie, dzięki temu
innowacyjnemu narzędziu, analizujemy rozmowy i identyfikujemy
czynniki sukcesu. Następnie zaobserwowane dobre praktyki staramy
się upowszechniać wzespole. Jednocześnie poszukujemy obszarów
wymagających wzmocnienia. Nieustannie doskonalimy proces obsługi
Klienta, aby zapewnić jego najwyższą jakość. Organizujemy liczne
wewnętrzne warsztaty i szkolenia dla naszych Doradców. Finalnie
pozwala to zapewnić obsługę na najwyższym poziomie. To kluczowe,
że system motywacyjny Doradców nie opiera się wyłącznie na
efektywności, ale również na jakości obsługi – Doradcy są oceniani
m.in. pod kątem proklienckiego nastawienia czy umiejętności
przekazywania informacji. Nadrzędną zasadą jest to, żeby Doradcy
traktowali Klientów, wsposób, wjaki sami chcieliby być traktowani
(więcej: Działania prorozwojowe).
Aplikacja BEST Partner
Choć wiodącą rolę w obszarze obsługi Klienta odgrywa call center
i Doradcy telefoniczni, nie można pominąć Doradców Terenowych.
Spotkają się oni zKlientem najczęściej wjego domu iprzedstawiają
możliwości wyjścia z długu. Funkcjonująca od kilku lat i wciąż
doskonalona aplikacja BEST Partner, w której to status sprawy
widoczny jest wczasie rzeczywistym umożliwia Doradcom m.in.:
dostęp do kompletnych, bieżących informacji osprawie iKliencie,
sprawny kontakt z BEST, jeśli konieczna okaże się potrzeba
konsultacji,
generowanie niezbędnych dokumentów,
przygotowywanie produktów indywidualnie dla Klienta,
aktualizacja danych teleadresowych Klienta,
sporządzanie raportów zwizyt.
Stale poszukujemy nowych, przydatnych narzędzi, októre moglibyśmy
wzbogacić aplikację. Chcemy, by wdrażane zmiany umożliwiały
naszym Doradcom Terenowym jeszcze sprawniejszą obsługę Klienta,
pozwalały znaleźć odpowiedzi na ewentualne pytania i wpisać się
w potrzeby Klientów podczas wizyty. Równocześnie rozwijany jest
moduł wspomagający planowanie zadań dla Doradców Terenowych.
Dzięki niemu łatwiej jest Doradcy planować pracę, w tym zwrócić
uwagę na obsługę kluczowych dla procesu spraw.
Wirtualny doradca
Obsługa przez wirtualnego doradcę stanowi część procesu
polubownego. Dotychczas opcja ta jest wykorzystywana głównie
w przypadku prostych procesów informacyjnych czy procesu
potwierdzania tożsamości, jednak stale poszukujemy nowych obszarów,
w których mogłaby ona wspierać Doradców. Badamy skłonność
naszych Klientów do korzystania z niej na innych etapach procesu.
Obserwujemy, że część Klientów jest gotowa korzystać ztakiej formy
kontaktu, co zachęca do poszukiwania dla niej nowychzastosowań.
Rola technologii informatycznych
Od 2022 roku rozwijaliśmy wykorzystywanie technologii speech to
text, która obecnie wspiera wewnętrzne procesy kontroli jakości
rozmów w kontekście doskonalenia ich jakości oraz wsłuchiwania
się w przekaz od Klienta. Opierając się na kluczowych frazach czy
słowach, speech to text pozwala nam szybciej reagować na sygnały
od Klienta i usprawnia proces bieżącego sporządzania w systemie
notatek na danej sprawie. Ponadto w 2023 roku skupiliśmy się na
realizacji szeregu zmian rozwojowych istniejącego systemu, które
ukierunkowane były na poprawę jakości obsługi Klientów oraz komfort
pracy naszych Pracowników. Podczas warsztatów wewnętrznych
zdefiniowano oczekiwania, jakie powinien spełnić system, aby lepiej
wspierać Doradców, co w połączeniu ze zdefiniowanymi wcześniej
kierunkami rozwoju Organizacji, pozwoliło zainicjować projekt
transformacji cyfrowej.
Platforma internetowa BEST Online
Wiele osób krępuje rozmowa na temat posiadanego zadłużenia,
problemów finansowych. Wolą wdomowym zaciszu przeanalizować
swoją sytuację ina spokojnie podjąć decyzję owyborze optymalnej
dla nich formy spłaty.
Serwis powstał, by ułatwić komunikację iwspółpracę zwierzycielem.
Szczególnie zyskał on na znaczeniu wdobie pandemii, gdy możliwość
załatwienia ważnych spraw bez wychodzenia zdomu stała się potrzebna
bardziej niż kiedykolwiek. Wpołowie 2022 roku została uruchomiona
jej nowa wersja. Najnowsza odsłona została wykonana wodpowiedzi
na oczekiwania Klientów izuwzględnieniem aktualnych trendów na
rynku aplikacji. Punktem wyjścia do jej przygotowania były badania,
które miały na celu zidentyfikowanie potrzeb użytkowników isprawić,
by nowe rozwiązanie było dla nich wygodne iużyteczne. Wbadaniu
Klienci wskazali, że od współpracy z wierzycielem oczekują m.in.
elastyczności wdoborze warunków spłaty, poczucia bezpieczeństwa
ikontroli nad swoim zadłużeniem, możliwości decydowania oformie
i częstotliwości kontaktu z BEST. Wszystkie wskazania Klientów
zostały wnowym rozwiązaniu uwzględnione.
Nowy BEST Online umożliwia Klientowi szybkie odnalezienie
niezbędnych informacji dotyczących jego zadłużenia, w tym
dotyczących źródła pochodzenia konkretnego zobowiązania, ale także
m.in. przeanalizować historię wpłat czy też status sprawy wBiurze
Informacji Gospodarczej (BIG). Prostszy jest też proces zawierania ugód
- wszystkie ugody można zawrzeć online, bez konieczności drukowania
dokumentów papierowych. Dodatkowo dziś Klient może w ramach
jednej sesji zawrzeć ugodę, zatwierdzić jej warunki oraz dokonać
spłaty. Rozwiązanie, które wykorzystuje aplikację, nie tylko czyni życie
Klienta prostszym, ale ma też znaczenie dla uproszczenia procesów
biznesowych: może być szybsze, nie angażuje czasu Pracowników czy
też eliminuje nadmiarowe zużycie papieru.
Dzięki unowocześnieniu BEST Online Klienci nasi czują się lepiej
zaopiekowani, wiedzą, że mają różne możliwości kontaktu iwyboru
spośród zaproponowanych rozwiązań. BEST Online to platforma,
dzięki której okażdej porze izkażdego miejsca Klient może zarządzać
zobowiązaniem włatwy, wygodny ibezpieczny sposób. Wrezultacie
wciąż rośnie liczba Klientów decydujących się na tę formę kontaktu
ina samoobsługowe załatwienie swojej sprawy.
Ponieważ Klienci najczęściej chcieliby mieć dostęp do systemu BEST
Online ze smartfona, nowa wersja platformy została przygotowana
właśnie głównie z myślą o urządzeniach mobilnych. Niezmiennie
jednak równie sprawnie można wykonywać wszystkie operacje
używając laptopa lub komputera stacjonarnego. Wciąż udoskonalamy
istniejące rozwiązania, wdrażając zmiany do aplikacji, tak aby
samoobsługa przebiegała sprawnie i komfortowo dla użytkownika.
Obecnie nasi Klienci mogą także poprzez konto BEST Online zadać
pytanie naszemu Doradcy na czacie. Regularnie badamy doświadczenie
i oczekiwania Klientów, a wyniki tych badań potwierdzają wysoką
ocenę funkcjonalności serwisu.
Propozycja takich rozwiązań, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom
Klientów, dając mu dużą samodzielność, wybór isprawczość, przyczynia
się do obalania nieprawdziwych mitów na temat windykacji.
Główne zalety BEST Online wperspektywie Klienta:
szybki, łatwy ibezpieczny dostęp do ważnych informacji
odowolnej porze izdowolnego miejsca,
pełne dopasowanie do używania na urządzeniach
mobilnych (telefon, komputer, tablet),
możliwość samodzielnej weryfikacji danych dotyczących
zadłużenia np. jego składowe, historia BIG, kwota
pierwotnego zobowiązania,
brak konieczności interakcji zdrugą osobą, jeżeli Klient
sobie tego nie życzy,
możliwość samodzielnego doboru izawarcia ugody,
wgląd whistorię wpłat,
bezpieczeństwo związane zpłatnościami (BEST Online
przypomina oterminie kolejnej raty),
dostęp do szybkich metod płatności np. BLIK,
możliwość weryfikacji czy dana płatność została
zaksięgowana, kwoty pozostającej do spłaty itp.,
zarządzanie danymi osobowymi
izgodami marketingowymi.
— Sprawozdanie Grupy Kapitałowej iSpółki BESTS.A. na temat informacji niefinansowych za 2023 rok
— BEST wobec Klientów
— Sprawozdanie Grupy Kapitałowej iSpółki BESTS.A. na temat informacji niefinansowych za 2023 rok
— BEST wobec Klientów
3534