Załącznik nr 1 do Uchwały nr 1
Rady Nadzorczej Redan SA z dnia 28 marca 2024 r.
Ocena Rady Nadzorczej Redan SA wraz z uzasadnieniem dotycząca sprawozdania z działalności
Redan SA i sprawozdania finansowego w zakresie ich zgodności z księgami, dokumentami oraz ze
stanem faktycznym
(sporządzona zgodnie z wymogiem § 70 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29
marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów
papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych
przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim)
Rada Nadzorcza Redan SA oświadcza, że w zakresie swoich kompetencji nadzorowała proces
sporządzania sprawozdania z działalności Redan SA i sprawozdania finansowego za rok obrotowy
2023. W ocenie Rady Nadzorczej sprawozdanie z działalności Redan SA i sprawozdanie finansowe za
rok obrotowy 2023 zostały sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodne
z księgami, dokumentami oraz ze stanem faktycznym i zawierają prawdziwy obraz rozwoju i osiągnięć
oraz sytuacji Spółki.
UZASADNIENIE
1. Rada Nadzorcza dokonała pozytywnej oceny:
1) sprawozdania finansowego Redan S.A. za rok zakończony 31 grudnia 2023 roku,
2) sprawozdania Zarządu z działalności Redan S.A. w 2023 rok
na podstawie:
- treści zawartych w wyżej wymienionych sprawozdaniach, przedłożonych i omówionych przez
Zarząd,
- rekomendacji Komitetu Audytu Rady Nadzorczej Redan S.A. w sprawie zaopiniowania
sprawozdań finansowych,
- omówienia z kluczowym biegłym rewidentem wyników badania i ich wpływu na
sprawozdanie finansowe.
2. Rada Nadzorcza przeanalizowała sprawozdanie finansowe Redan SA za rok zakończony 31
grudnia 2023 roku wraz ze Sprawozdaniem z działalności Redan SA w roku 2023.
3. Sprawozdanie finansowe zostało sporządzone zgodnie z Międzynarodowymi Standardami
Sprawozdawczości Finansowej zatwierdzonymi przez Unię Europejską, a także przyjętymi
zasadami rachunkowości. Sprawozdanie finansowe przedstawia zasady rachunkowości
stosowane w sposób ciągły we wszystkich prezentowanych latach.
4. Rada Nadzorcza stwierdziła, że Sprawozdanie z działalności Redan SA w 2023 rok we wszystkich
istotnych aspektach odpowiada wymogom określonym w art. 49 ustawy o rachunkowości oraz w
rozporządzeniu Ministra Finansów z 29 marca 2018 roku w sprawie informacji bieżących i
okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków
uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państw niebędących
państwem członkowskim. Sprawozdanie Zarządu z działalności zawiera opis wszystkich istotnych
zdarzeń mogących mieć wpływ na sytuację majątkową i finansową Redan S.A., co najmniej w
perspektywie kolejnych 12 miesięcy, jak również opis istotnych ryzyk. Rada Nadzorcza na
podstawie powyższych czynności ocenia, iż sprawozdanie z działalności i sprawozdanie finansowe
za rok obrotowy 2023 zostały sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz
zgodne księgami, dokumentami oraz ze stanem faktycznym i zawierają prawdziwy obraz rozwoju
i osiągnięć oraz sytuacji Redan S.A.
5. Rada Nadzorcza zwraca zarazem uwagę na występowanie istotnej niepewności co do zdolności
Spółki do kontynuowania działalności, przy założeniu której sporządzono sprawozdanie.
W opinii Rady Nadzorczej ustalając zdolność Redan SA do kontynuowania działalności, Zarząd
uwzględnił wszystkie informacje dostępne na dzień sporządzenia sprawozdania finansowego,
dotyczące dającej się przewidzieć przyszłości, obejmującej okres nie krótszy niż jeden rok od dnia
bilansowego, a także objął szczegółową analizą sytuację prawną i ekonomiczno-finansową Spółki,
co szczegółowo zaprezentował w nocie o kontynuacji działalności w sprawozdaniu finansowym,
ujawniając zarazem, że zachodzi znacząca niepewność dotycząca zdarzeń lub warunków, które
mogą budzić poważne wątpliwości co do zdolności Redan do kontynuacji działalności, i z tego
względu jednostka może nie uzyskać zakładanych korzyści ekonomicznych z aktywów i nie
uregulować zobowiązań w toku zwykłej działalności. Związane jest to w dużej mierze z
realizowaną przez Redan SA zmiana przedmiotu działalności z handlowej na świadczenie usług
logistycznych, która z jednej strony wymaga pozyskania niezbędnego minimalnego portfela
klientów, a z drugiej zakończenia dotychczasowej działalności, w tym w zakresie sprzedaży
posiadanych aktywów (prawa do znaków towarowych i towary handlowe) oraz wykorzystanie
uzyskanych z tego wpływów na spłatę zobowiązań, w tym finansowych.
Radosław Wiśniewski – Przewodniczący Rady Nadzorczej
Marcin Rumowicz Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej
Radosław Ignatowski – Członek Rady Nadzorczej
Piotr Kulawiński – Członek Rady Nadzorczej
Piengjai Wiśniewska – Członek Rady Nadzorczej
Załącznik nr 1 do Uchwały nr 7
Rady Nadzorczej Redan SA z dnia 28 marca 2024 r.
Oświadczenie Rady Nadzorczej Redan SA dotyczące funkcjonowania Komitetu Audytu
(sporządzone zgodnie z wymogiem § 70 ust. 1 pkt 8 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29
marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów
papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych
przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim)
Rada Nadzorcza Redan SA oświadcza, że w Spółce:
przestrzegane przepisy dotyczące powołania, składu i funkcjonowania komitetu audytu, w tym
dotyczące spełnienia przez jego członków kryteriów niezależności oraz wymagań odnośnie do
posiadania wiedzy i umiejętności z zakresu branży, w której działa Redan SA oraz w zakresie
rachunkowości lub badania sprawozdań finansowych;
─ Komitet Audytu wykonywał w 2023 roku zadania przewidziane w obowiązujących przepisach.
Radosław Wiśniewski – Przewodniczący Rady Nadzorczej
Marcin Rumowicz Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej
Radosław Ignatowski – Członek Rady Nadzorczej
Piotr Kulawiński – Członek Rady Nadzorczej
Piengjai Wiśniewska – Członek Rady Nadzorczej
Załącznik nr 1 do Uchwały nr 8
Rady Nadzorczej Redan S.A. z dnia 28 marca 2024 r.
Do Zarządu Redan SA
Oświadczenie Rady Nadzorczej
o dokonaniu wyboru firmy audytorskiej przeprowadzającej badanie rocznego sprawozdania
finansowego
(sporządzone zgodnie z wymogami § 70 ust. 1 pkt 7 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29
marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów
papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych
przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim)
Rada Nadzorcza Redan SA niniejszym oświadcza, że w Spółce dokonano wyboru firmy audytorskiej
przeprowadzającej badanie rocznego sprawozdania finansowego za rok obrotowy 2023 zgodnie z
obowiązującymi przepisami oraz z poszanowaniem wewnętrznych regulacji Redan S.A. w zakresie
polityki i procedury wyboru firmy audytorskiej.
Firma audytorska KPW Audytor Sp. z o.o. oraz członkowie zespołu wykonującego badanie rocznego
sprawozdania finansowego za rok obrotowy 2023 spełniali warunki do sporządzenia bezstronnego i
niezależnego sprawozdania z badania rocznego sprawozdania finansowego zgodnie z obowiązującymi
przepisami, standardami wykonywania zawodu i zasadami etyki zawodowej.
W Redan SA przestrzegane obowiązujące przepisy prawa związane z rotacją firmy audytorskiej i
kluczowego biegłego rewidenta oraz obowiązkowymi okresami karencji.
Redan SA posiada politykę w zakresie wyboru firmy audytorskiej oraz politykę w zakresie świadczenia
na rzecz emitenta przez firmę audytorską, podmiot powiązany z firmą audytorską lub członka jego
sieci dodatkowych usług niebędących badaniem, w tym usług warunkowo zwolnionych z zakazu
świadczenia przez firmę audytors
Rada Nadzorcza Redan SA
Radosław Wiśniewski – Przewodniczący Rady Nadzorczej
Marcin Rumowicz Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej
Radosław Ignatowski – Członek Rady Nadzorczej
Piotr Kulawiński – Członek Rady Nadzorczej
Piengjai Wiśniewska – Członek Rady Nadzorczej