Łódź, 28 marca 2024 r.
Do Akcjonariuszy Redan SA
Szanowni Państwo,
Pragnę przedstawić Państwu Raport Roczny Redan za rok 2023.
W samym 2023 r. działalność operacyjna Redan była nadal ściśle związana ze sprzedażą odzieży, przede
wszystkim pod marką „Top Secret”. Jednak kluczowe znaczenie, z punktu widzenia oceny dalszych
perspektyw Spółki, ma podjęta w 2023 r. decyzja o zmianie przedmiotu działalności – zakończeniu
handlu odzieżą a skoncentrowanie się na świadczeniu usług logistycznych. Jest to następstwem
rozpoczętych jesienią 2021 r. pierwszych prac w zakresie obsługi zamówień e-commerce, które Spółka
zaczęła realizować dla zewnętrznych odbiorców na zasadzie operatora logistycznego. Opiera się na
posiadanym przez Redan wieloletnim doświadczeniu w realizacji takich operacji logistycznych jak:
kompletacje i realizacje wysyłek towarów B2C jak i B2B, obsługa zwrotów, transport międzynarodowy
oraz odprawy celne. Dzięki przeprowadzeniu tej zmiany zostanie wyeliminowany istotny czynnik ryzyka
dla Redan wynikający z uzależnienia od trudnego biznesu marki „Top Secret”.
Transformację strategiczną Redan w pełnym wymiarze umożliwiło zawarcie w dniu 30 grudnia 2023 r.
warunkowej umowy sprzedaży praw do znaków towarowych oraz innych praw z Greenpoint S.A. Na
jej podstawie Redan sprzeda między innymi prawa do znaków towarowych „Top Secret” i „DryWash”.
Cena sprzedaży została określona (w uproszczeniu) jako 7% wartości sprzedaży detalicznej towarów
oznaczonych tymi znakami uzyskanej przez Greenpoint S.A. w okresie od 1 stycznia 2024 r. do 30
czerwca 2025 r. (z opcją przedłużenia tego okresu), lecz nie mniej niż 10,5 mln zł i nie więcej niż 13,5
mln zł. Zarząd dokonał oszacowania możliwej wartości tej sprzedaży detalicznej i na tej podstawie
oszacował prawdopodobną cenę do uzyskania za znaki w wysokości 12,0 mln zł. Ponieważ ich wycena
w księgach Redan wynosiła 13,9 mln zł, spowodowało to konieczność utworzenia odpisu
aktualizującego w wysokości 1,9 mln zł, który obciążył wyniki 2023 r.
Przeprowadzenie tej transakcji umożliwia wprowadzenie w życie faktycznej zmiany
przedmiotu działalności Redan. Jest więc ona kluczowa dla wdrożenia nowej strategii. Część wpływów
uzyskanych za sprzedaż znaków towarowych Redan przeznaczy na spłatę kredytu bankowego.
Natomiast z Greenpoint S.A. Redan zawrze umowę o obsługę logistyczną biznesu marki „Top Secret”,
co wpisuje się bardzo dobrze w nową strategię Spółki.
Istotną konsekwencją zmiany przedmiotu działalności jest także konieczność wyprzedaży towarów,
które są własnością Redan. W umowie z Greenpoint S.A. Spółka ma zagwarantowane prawo
prowadzenia ich sprzedaży w sklepach „Top Secret” oraz w e-commerce na topsecret.pl. To najlepsze
możliwe kanały wyprzedaży, gdyż gwarantują możliwość uzyskania cen detalicznych. Część towarów
jednak będzie musiała być sprzedana w transakcjach hurtowych, w których możliwe do uzyskania ceny
będą znacząco niższe, także poniżej cen zakupu. Układając plan wyprzedaży zapasu Zarząd dokonał