SEGMENT ODZIEƻOWY
ZarĂłwno w odzieĆŒy damskiej, jak i mÄskiej, proces projektowania zaczyna siÄ od klienta, zidentyfikowania jego stylu ĆŒycia, potrzeb
i estetyki. Prace nad kolekcjÄ
marek odzieĆŒowych rozpoczynajÄ
siÄ od dziaĆĂłw kreacji zwyczajowo do 12 miesiÄcy przed rozpoczÄ-
ciem sezonu. Projektanci odpowiedzialni sÄ
za stworzenie i dokumentacjÄ projektĂłw, dziaĆy kreacji/zespoĆy projektowe odpowie-
dzialne sÄ
za przygotowanie propozycji trendĂłw i kolorĂłw na dany sezon, analizÄ asortymentu oraz Ćledzenie zmian w postawach
konsumentĂłw. Projektanci poszukujÄ
inspiracji na targach tkanin i targach modowych. Nacisk poĆoĆŒony jest na wybĂłr tkanin, nie
tylko pod wzglÄdem koloru czy wzorĂłw, ale takĆŒe innowacyjnoĆci i wykoĆczeĆ. Aby dostarczyÄ klientom jak najlepszy produkt, pro-
ducenci tkanin i dzianin przygotowujÄ
dla Grupy specjalne materiaĆy, np. o okreĆlonym splocie i kolorze. Priorytetem jest jakoĆÄ i za-
dowolenie klienta. ProjektantĂłw wspierajÄ
konstruktorzy, ktĂłrzy odpowiedzialni sÄ
za przygotowanie wĆaĆciwych konstrukcji,
szczegĂłlnie istotnych w przypadku garniturĂłw, koszul, marynarek, pĆaszczy czy spodni. DziaĆ przygotowania produktu wykorzystuje
sprawdzone modele, wprowadza ulepszenia do istniejÄ
cych wzorĂłw, jak i tworzy nowe rozwiÄ
zania. Gdy wszystkie wzory sÄ
gotowe
i odszyte, nastÄpuje wybĂłr najlepszych propozycji i tworzone sÄ
ich dodatkowe wersje kolorystyczne. W przypadku odzieĆŒy tzw.
komplementarnej, czyli smart-casual oraz casual SpĂłĆka i Grupa wspĂłĆpracujÄ
z producentami nad powstaniem nowych produktĂłw.
DziaĆ kreacji przygotowuje dwie podstawowe kolekcje: Wiosna/Lato oraz JesieĆ/Zima, ktĂłre podzielone sÄ
na podkolekcje, linie i
kapsuĆy tematyczne. Ostatnim etapem pracy nad kolekcjÄ
jest praca z gotowym wzorem â kaĆŒdy wzĂłr finalnie wybrany do kolekcji
zostaje poddany ocenie jakoĆciowej.
SEGMENT JUBILERSKI
Proces projektowania biĆŒuterii zaczyna siÄ od klienta, jego potrzeb i wymagaĆ. ZespĂłĆ projektowy, przy ĆcisĆej wspĂłĆpracy z mana-
gerkami poszczegĂłlnych kategorii produktowych, tworzy autorskie koncepcje kolekcji: okolicznoĆciowych i ambasadorskich (po-
wstajÄ
cych w regularnym cyklu od 2013 roku, przy wspĂłĆpracy z osobowoĆciami ze Ćwiata mediĂłw, kultury i sztuki). Co roku, obok
wprowadzanych do sprzedaĆŒy wielu nowoĆci budujÄ
cych ofertÄ regularnÄ
, powstaje co najmniej kilkanaĆcie rozbudowanych kolekcji
autorskich. Tych zupeĆnie nowych, jak rĂłwnieĆŒ takich, ktĂłre sÄ
kontynuacjÄ
bestsellerowych linii, znanych i lubianych przez klientĂłw
W.KRUK. Oferta produktowa ksztaĆtowana jest zarĂłwno w odpowiedzi na potrzeby staĆych, lojalnych klientĂłw, jak rĂłwnieĆŒ z myĆlÄ
o wzbudzeniu zainteresowania wĆrĂłd konsumentĂłw, ktĂłrzy jeszcze klientami marki nie sÄ
. Wprowadzenie nowych kolekcji i pro-
duktĂłw rozpoczyna siÄ od analizy aktualnej strategii wzorniczej, trendĂłw, zachowaĆ konsumentĂłw oraz sprzedanego asortymentu.
ZespĂłĆ produktowy stale poszukuje nowych rozwiÄ
zaĆ wzorniczych i technologicznych. Od 2016 roku W.KRUK oferuje akcesoria
zaprojektowane przez zespĂłĆ kreatywny oraz wspĂłĆpracujÄ
cych z markÄ
ekspertĂłw. Wyroby ze skĂłry oraz jedwabiu produkowane
sÄ
gĆĂłwnie w polskich manufakturach. Okulary przeciwsĆoneczne powstajÄ
we WĆoszech. NowoĆci w ofercie akcesoriĂłw, odpowia-
dajÄ
ce aktualnym tendencjom, inspirowane sÄ
rĂłwnieĆŒ kolekcjami biĆŒuterii. W 2023 roku marka W.KRUK zaprezentowaĆa nowÄ
liniÄ inkluzywnych perfum Freedom. W przypadku zegarkĂłw, eksperci marki W.KRUK wybierajÄ
najciekawsze i najbardziej poĆŒÄ
-
dane modele proponowane przez najlepsze i najpopularniejsze marki, z ktĂłrymi W.KRUK wspĂłĆpracuje.
PRODUKCJA
Produkcja to waĆŒny dla SpĂłĆki i Grupy KapitaĆowej obszar ĆaĆcucha wartoĆci, do jakoĆci i przejrzystoĆci ktĂłrego ZarzÄ
d przywiÄ
zuje
duĆŒÄ
uwagÄ. Grupa KapitaĆowa stawia na dĆugoterminowe relacje z dostawcami i dĆugofalowÄ
wspĂłĆpracÄ, opartÄ
na wzajemnym
zaufaniu. Grupie KapitaĆowej zaleĆŒy na dostawcach, ktĂłrzy dysponujÄ
odpowiednim doĆwiadczeniem w produkcji i know-how, zwra-
cajÄ
uwagÄ na jakoĆÄ wykoĆczenia produktĂłw, ale takĆŒe posiadajÄ
potencjaĆ rozwoju wspĂłĆpracy w dĆuĆŒszym okresie. Z wieloma
dostawcami Grupa wspĂłĆpracuje od kilku, a nawet kilkudziesiÄciu lat. Przy wyborze dostawcĂłw oprĂłcz oferowanej jakoĆci, brane
pod uwagÄ sÄ
takĆŒe: konkurencyjne ceny, akceptowalne terminy realizacji zamĂłwieĆ oraz przestrzeganie zasad poufnoĆci w procesie
projektowym i produkcyjnym.
RozpoczÄcie wspĂłĆpracy z nowym producentem wymaga znacznego zaangaĆŒowania z obu stron. Przed pandemiÄ
, nowych dostaw-
cĂłw Grupa pozyskiwaĆa dotychczas gĆĂłwnie na targach branĆŒowych w Europie i na Dalekim Wschodzie oraz poprzez kontakty biz-
nesowe partnerĂłw handlowych. W roku 2023 z duĆŒo wiÄkszÄ
ĆatwoĆciÄ
niĆŒ w okresie 2020-2021 mogĆy odbywaÄ siÄ osobiste spo-
tkania z kontrahentami, zarĂłwno na miÄdzynarodowych targach branĆŒowych jak i w biurach. Nowi potencjalni dostawcy sprawdzani
sÄ
pod kÄ
tem ich moĆŒliwoĆci produkcyjnych, doĆwiadczenia, standardĂłw jakoĆciowych i technologicznych, wymaganych certyfika-
tĂłw oraz kwestii cenowych i innych warunkĂłw handlowych. Grupa wspĂłĆpracuje ze zrĂłĆŒnicowanymi pod wzglÄdem wielkoĆci do-
stawcami. SÄ
to zarĂłwno duĆŒe koncerny miÄdzynarodowe, jak i maĆe rodzinne firmy, w zaleĆŒnoĆci od kraju produkcji, danego asorty-
mentu i jego specyfiki. WiÄkszoĆÄ zakĆadĂłw zlokalizowanych w Polsce, z ktĂłrymi Grupa wspĂłĆpracuje to maĆe i Ćrednie przedsiÄbior-
stwa. Natomiast producenci zagraniczni to przede wszystkim Ćrednie i duĆŒe firmy, ktĂłre zatrudniajÄ
od kilkuset do kilku tysiÄcy osĂłb,
ale takĆŒe maĆe przedsiÄbiorstwa, w tym firmy rodzinne.