List Prezes Zarządu
do Raportu Rocznego za 2023 rok
Data publikacji: 23 kwietnia 2024 r.
Szanowni Akcjonariusze,
to był bardzo pracowity rok. W 2023 roku, nie oglądając się na gospodarczego roller coastera z ostatnich
miesięcy 2022 roku i pierwszego kwartału 2023 roku, dokonaliśmy przeglądu rynku i naszej działalności.
Zaowocowało to zmianami w funkcjonowaniu Spółki. Naszym celem, który postrzegamy za realny, jest
uzyskanie trwałej jej rentowności i wzrostu wartości dla Akcjonariuszy w perspektywie najbliższych dwóch,
trzech lat.
Zgodnie z zapowiedziami z początku roku 2023 zrealizowaliśmy priorytet, jakim była zmiana
dotychczasowego podejścia do rynku: wzmocniliśmy pozycję marek własnych oraz rozwinęliśmy kanały
dystrybucji i sprzedaży.
Zmieniliśmy podejście do sprzedaży produktów pod własnymi markami. W porównaniu do konkurencji
nasze produkty wyróżniają się pod względem zarówno jakości jak i innowacyjności, w związku z tym są
produktami premium i cena musi odzwierciedlać te wartości. Zdecydowaliśmy się na systematyczny wzrost
cen produktów sprzedawanych pod własnymi markami. Dział sprzedaży został dostosowany do najlepszych
rynkowych praktyk i obecnie działa on podobnie jak w innych czołowych podmiotach z naszej branży.
Handlowcy dysponują nowoczesnymi narzędziami wsparcia sprzedaży. Kontynuujemy proces wzmacniania
świadomości marek, rozpoczęty kampanią markengową przeprowadzoną w 2023 roku. Koncentrujemy się
na komunikacji digitalowej. W naszej ocenie te działania pozwalają skuteczniej docierać do grupy docelowej
i prowadzić w niej skuteczną komunikację. Duże kampanie markengowe pełnią dziś odmienną funkcję.
Rozpatrując je pod względem konwersji - zbyt dużo kosztują nie przynosząc zamierzonych efektów
sprzedażowych.
Kolejnym działaniem jest skoncentrowanie się na produkcji zleconej. Chcemy w pełni wykorzystywać nasze
zasoby i potencjał. Zaoferowaliśmy naszym partnerom wsparcie przy tworzeniu nowych produktów: od
koncepcji po produkcję. Spotkało się to z dużym zainteresowaniem i do grona naszych stałych Klientów
dołączyły czołowe polskie rmy. To olbrzymi kredyt zaufania, ale i zobowiązanie na przyszłość.
Szukamy także nowych sposobów zastosowania naszych produktów, m.in. w przemyśle spożywczym oraz
rolniczym. Stale badamy ich efektywność, a wyniki są na tyle dobre, że prowadzimy już rozmowy z
kluczowymi polskimi rmami.
Staramy się ograniczać negatywne skutki zmian cen surowców, które w przypadku branży są niestabilne,
m.in. przez dywersykację dostawców i oferowanych produktów.
Prezentując Raport Roczny onesano S.A. za 2023 rok, dziękuję Akcjonariuszom za zaufanie i akceptację dla
podejmowanych z troską o Spółkę decyzji. Jesteśmy przekonani, że procesy, które zapoczątkowaliśmy, choć
trudne i czasochłonne wzmacniają Spółkę w dłuższej perspektywie i dają możliwość na konkurowanie na
wymagającym rynku suplementów diety.
Dominika Kowalczyk
Prezeska Zarządu onesano S.A.