- Pan Wiktor Andraszak, który nabył ww. wiedzę i doświadczenie podczas swojej pracy
zawodowej, w której to realizował i nadzorował wiele projektów budowlanych.
Firma audytorska, badająca sprawozdanie finansowe emitenta, nie świadczyła
dozwolonych usług niebędących badaniem w związku z tym nie dokonano oceny
niezależności tej firmy audytorskiej ani nie wyrażano zgody na świadczenie tych usług.
Polityka w zakresie wyboru firmy audytorskiej.
Główne założenia dotyczące wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzania przeglądu
i badania ustawowego sprawozdania finansowego Spółki i skonsolidowanego
sprawozdania finansowego Grupy Kapitałowej za dany rok obrotowy są następujące:
1) Wybór firmy audytorskiej dokonywany jest przez Radę Nadzorczą Spółki w formie
uchwały po zapoznaniu się z rekomendacją Komitetu Audytu;
2) Wybór firmy audytorskiej dokonywany jest z odpowiednim wyprzedzeniem, aby umowa
o badanie sprawozdania finansowego mogła zostać podpisana w terminie umożliwiającym
firmie audytorskiej udział w inwentaryzacji znaczących składników majątkowych;
3) Przy wyborze firmy audytorskiej Komitet Audytu oraz Rada Nadzorcza Spółki zwracają
szczególną uwagę na konieczność zachowania bezstronności i niezależności firmy
audytorskiej i biegłego rewidenta, w szczególności Komitet Audytu, przedstawiając
rekomendację Radzie Nadzorczej Spółki, uwzględnia zakres usług wykonywanych przez
firmę audytorską i biegłego rewidenta w okresie ostatnich pięciu lat poprzedzających
wybór firmy audytorskiej, podlega to kontroli i monitorowaniu na każdym etapie
procedury wyboru audytora;
4) Wybór firmy audytorskiej dokonywany jest z uwzględnieniem doświadczenia firmy
audytorskiej w zakresie ustawowego badania sprawozdań finansowych jednostek
zainteresowania publicznego, w tym spółek notowanych na Giełdzie Papierów
Wartościowych w Warszawie S.A.,
5) Wybór firmy audytorskiej dokonywany jest z uwzględnieniem ceny zaproponowanej
przez podmiot uprawniony do badania oraz możliwości zapewnienia świadczenia
wymaganego zakresu usług;
6) Wybór firmy audytorskiej dokonywany jest z uwzględnieniem zasady rotacji firmy
audytorskiej i kluczowego biegłego rewidenta w taki sposób, aby maksymalny czas
nieprzerwanego trwania zleceń badań ustawowych przeprowadzanych przez tę samą firmę
audytorską lub firmę audytorską powiązaną z tą firmą audytorską lub jakiegokolwiek
członka sieci działającej w państwach Unii Europejskiej, do której należą te firmy
audytorskie, nie przekraczał pięciu lat, zaś kluczowy biegły rewident nie przeprowadzał
badania ustawowego w Spółce przez okres dłuższy niż pięć lat (w takim przypadku
kluczowy biegły rewident może ponownie przeprowadzać badanie ustawowe w Spółce po
upływie co najmniej trzech lat od zakończenia ostatniego badania ustawowego);
7) Pierwsza umowa o badanie sprawozdania finansowego jest zawierana z firmą audytorską
na okres nie krótszy niż dwa lata z możliwością przedłużenia na kolejne, co najmniej
dwuletnie okresy, z uwzględnieniem wynikających z przepisów prawa zasad rotacji firmy
audytorskiej i kluczowego biegłego rewidenta.
Główne założenia polityki w zakresie świadczenia dodatkowych usług niebędących
badaniem, przez firmę audytorską, podmiot powiązany z firmą audytorską lub członka
jego sieci są następujące:
1) Biegły rewident, firma audytorska, przeprowadzająca ustawowe badanie Spółki,
podmiot powiązany z firmą audytorska, ani żaden z członków sieci, do której należy biegły
rewident lub firma audytorska, nie mogą świadczyć bezpośrednio ani pośrednio na rzecz
Spółki ani jednostek z nią powiązanych z Grupy Kapitałowej Lena Lighting S.A. żadnych
zabronionych usług niebędących badaniem sprawozdań finansowych ani czynnościami
rewizji finansowej.
2) Usługami zabronionym nie są usługi wskazane w art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja
2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym.