zainteresowania publicznego, w tym spółek notowanych na Giełdzie Papierów
Wartościowych w Warszawie S.A.,
5) Wybór firmy audytorskiej dokonywany jest z uwzględnieniem ceny zaproponowanej
przez podmiot uprawniony do badania oraz możliwości zapewnienia świadczenia
wymaganego zakresu usług;
6) Wybór firmy audytorskiej dokonywany jest z uwzględnieniem zasady rotacji firmy
audytorskiej i kluczowego biegłego rewidenta w taki sposób, aby maksymalny czas
nieprzerwanego trwania zleceń badań ustawowych przeprowadzanych przez tę samą
firmę audytorską lub firmę audytorską powiązaną z tą firmą audytorską lub
jakiegokolwiek członka sieci działającej w państwach Unii Europejskiej, do której należą
te firmy audytorskie, nie przekraczał pięciu lat, zaś kluczowy biegły rewident nie
przeprowadzał badania ustawowego w Spółce przez okres dłuższy niż pięć lat (w takim
przypadku kluczowy biegły rewident może ponownie przeprowadzać badanie ustawowe
w Spółce po upływie co najmniej trzech lat od zakończenia ostatniego badania
ustawowego);
7) Pierwsza umowa o badanie sprawozdania finansowego jest zawierana z firmą
audytorską na okres nie krótszy niż dwa lata z możliwością przedłużenia na kolejne, co
najmniej dwuletnie okresy, z uwzględnieniem wynikających z przepisów prawa zasad
rotacji firmy audytorskiej i kluczowego biegłego rewidenta.
Główne założenia polityki w zakresie świadczenia dodatkowych usług niebędących
badaniem, przez firmę audytorską, podmiot powiązany z firmą audytorską lub członka
jego sieci są następujące:
1) Biegły rewident, firma audytorska, przeprowadzająca ustawowe badanie Spółki,
podmiot powiązany z firmą audytorska, ani żaden z członków sieci, do której należy
biegły rewident lub firma audytorska, nie mogą świadczyć bezpośrednio ani pośrednio na
rzecz Spółki dominującej ani jednostek z nią powiązanych z Grupy kapitałowej Lena
Lighting S.A. żadnych zabronionych usług niebędących badaniem sprawozdań
finansowych ani czynnościami rewizji finansowej.
2) Usługami zabronionym nie są usługi wskazane w art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja
2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym.
3) Świadczenie usług, o których mowa w pkt 2, możliwe jest jedynie w zakresie
niezwiązanym z polityką podatkową Spółki, po przeprowadzeniu przez Komitet Audytu
oceny zagrożeń i zabezpieczeń niezależności, wymaga to zgody Komitetu Audytu i
wytycznych w zakresie świadczonej usługi.
4) Zarząd informuje Komitet Audytu każdorazowo o wykonywaniu usług wymienionych
w ust. 3 przez firmę audytorską, podmiot z nią powiązany lub członka jego sieci.
Rekomendacja dotycząca wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzenia badania
sprawozdania finansowego emitenta spełniała obowiązujące warunki.
W przypadkach, w których wybór firmy audytorskiej nie dotyczył przedłużenia umowy o
badanie sprawozdania finansowego, rekomendacja ta została sporządzona w następstwie
zorganizowanej przez emitenta procedury wyboru spełniającej obowiązujące kryteria.
Liczba posiedzeń Rady Nadzorczej i Komitetu Audytu Spółki dominującej.
W roku 2023 liczba odbytych posiedzeń komitetu audytu i rady nadzorczej wynosiła:
Komitet Audytu: 2 posiedzenia
Rada Nadzorcza: 6 posiedzeń
Rada Nadzorcza w 2023 roku podjęła 12 uchwał z czego 0 w trybie obiegowym.
31. Wszelkie umowy zawarte między emitentem, a osobami zarządzającymi, przewidujące
rekompensatę w przypadku ich rezygnacji lub zwolnienia z zajmowanego stanowiska bez
ważnej przyczyny lub gdy ich odwołanie lub zwolnienie następuje z powodu połączenia
emitenta przez przejęcie.
Nie zostały zawarte żadne umowy pomiędzy Emitentem, a osobami zarządzającymi w
ww. zakresie.