Drodzy Akcjonariusze,
Zastanawiałem się, czy pisząc do Was przy okazji podsumowania 2023 roku zatrzymać się faktycznie
twardo na 31 grudnia. Uznałem, że nie ma sensu, bo mimo pewnych cezur czasowych i raportowych
biznes to jednak ciągłość - ideowa, operacyjna i naturalnie finansowa. Szczegóły tego, jak szybko
płynęliśmy w 2023 tradycyjnie znajdziecie w raporcie rocznym, ostatecznie to jednak przyszłość tej
podróży interesuje nas najbardziej. Tym niemniej podsumujmy ostatnie miesiące:
nasz podstawowy produkt tj. Thief Simulator VR: Greenview Street przekroczył liczbę 250 000
sprzedanych egzemplarzy
sprzedaż rok do roku wzrosła w 2023r. o 23%, a jej sumaryczna wartość od daty premiery
przekroczyła 4 mln USD
zgodnie z naszymi zapowiedziami rozwijania tytułu w 2023 gra otrzymała
5 płatnych dodatków (DLC), w tym nową część fabularną
unikalne misje i funkcje dostępne tylko w naszej wersji gry
kolejne bezpłatne aktualizacje (najnowszą dziś) rozszerzające zabawę
dodatkowo wyprodukowaliśmy darmowe demo gry tj. Thief Simulator VR: Prologue i wydaliśmy je w
platformie App Lab docierając tym kanałem do nowej grupy graczy VR
Wszystkie te ruchy miały na celu utrzymanie wysokiego zainteresowania grą i zapewnienie Spółce
środków na bieżącą działalność i ewentualne “gorsze czasy”, których w ubiegłym roku doświadczyło wiele
podmiotów sektora gamedev. My ich nie doświadczyliśmy, a konsekwentna realizacja przyjętej przez nas
strategii nieustannie plasuje grę - blisko 2 lata od jej premiery! - wśród 50 bestsellerów platformy Meta
Quest. Na dzień pisania tego raportu Thief Simulator VR: Greenview Street zajmuje na tej liście wysoką
pozycję 19.
Równocześnie ponad 3-letnie doświadczenie nabyte przy produkcji i rozwijaniu niebywale złożonej
technologii VR dziś pozwala nam błyskawicznie prototypować nowe pomysły i modele rozgrywki - zarówno
w rzeczywistości wirtualnej, jak i “tradycyjnym” (znak czasów!) gamingu na płaskich ekranach
komputerów i konsol. Planujemy spożytkować te unikalne kompetencje na kilka sposobów w ramach
obecnego i kolejnych obszarów działalności, o których niżej.
1 - Rozwój gamingu VR
Dlaczego VR? asdasdaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaa
VR to dynamicznie rosnąca gałąź elektronicznej rozrywki, z progiem wejścia 10-krotnie niższym niż
dekadę temu z uwagi na cenę i dostępność podstawowych gogli Quest 2 (199$) i konkurencyjność
w stosunku do konsol i PC (cena detaliczna PlaySation 5 - 399$).
Wraz z rosnącą liczbą użytkowników (szacowana obecnie na 200 mln, w tym osoby, które do tej
pory nie grały w gry PC / konsolowe) wzrasta świadomość i oczekiwania w stosunku do rozwoju
gier (pojawiają się tytuły AAA i znane franczyzy jak Medal of Honor czy Assassin's Creed).
WWW.3R.GAMES
WWW.3R.GAMES
Do wyścigu VR-owego dołączają najwięksi gracze - Apple zaprezentowało gogle Vision Pro, Sony
wypuściło konsolę PlayStation VR 2, a Meta z powodzeniem wprowadziła na rynek gogle Quest 3,
przy jednoczesnej rekordowej sprzedaży gogli Quest 2.
Meta, pionier rynku VR, ogłosiła szersze otwarcie swojego katalogu na nowe tytuły i uwolnienie
swojego systemu operacyjnego dla innych producentów hardware'u, co umożliwi produkcję
nowych, zapewne też jeszcze tańszych urządzeń VR, zwiększając ich dostępność i bazę
użytkowników. Z której strony nie spojrzeć - przyszłość gier to VR.
Thief Simulator VR: Greenview Street (platforma: PSVR2)aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Wyczekiwany port naszej VR-owej wersji gry dla konsoli Sony wkrótce trafi do graczy. Certyfikacja
produktu została już zakończona, strona do wishlistowania tytułu działa, a my czekamy na datę
premiery, którą wkrótce podamy w osobnym komunikacie.
Thief Simulator VR: Multiplayer (platforma: Meta Quest) aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Autorska gra w uniwersum Thief Simulator to nasza odpowiedź na liczne zapytania graczy o
możliwość zabawy wieloosobowej, niedostępnej w oryginale. Produkcja nowej wersji gry otwiera
przed nami szereg możliwości zarobkowych jak np. podparcie sprzedaży nowego tytułu silnym IP
Thief Simulator, wzajemną reklamę obu tytułów z wnętrza aplikacji (bez ściągania z głowy headsetu)
i ich sprzedaż łączoną. Cechą gier multiplayer jest także płatna customizacja (dostosowywanie
wyglądu) postaci gracza i z tej opcji też zamierzamy skorzystać, a sama gra - wzorem wersji
jednoosobowej - będzie otrzymywała płatne DLC.
Portowanie do VR (platforma: Meta Quest) aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Pozostajemy otwarci na zapytania dotyczące przenoszenia popularnych growych IP w wirtualną
rzeczywistość, będąc w tym momencie - i piszę to z pełną świadomością wagi tych słów - jednym z
topowych zespołów developerskich VR na świecie.
2 - Wyjście poza VR
Projekt “Taurus” (platformy: Meta Quest, PCVR, PSVR2, Steam)aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Nasze własne growe IP powstaje z myślą o dystrybucji zarówno na platformach VR jak i w formie
płaskoekranowej. Oryginalna tematyka gry pozostanie na razie tajemnicą, natomiast w wyjściu z
tytułem poza VR upatrujemy szansy na zaistnienie w świadomości (i budżetach) szerszego grona
graczy.
Podsumowując - z bestsellerem Thief Simulator VR: Greenview Street mamy w portfolio topowy produkt
VR dla pojedynczego gracza. Za chwilę produkt ten trafi do posiadaczy urzadzeń PSVR2. Dokładając grę
w wariancie Multiplayer odpowiemy na prośby dotychczasowych klientów, równocześnie adresując nową
grupę nabywców - miłośników gry wieloosobowej, z których część z ciekawości sięgnie po wersję
jednoosobową. Obrazu przyszłych dochodów dopełnia gra nr 4 - własne, oryginalne IP rozwijane
dwutorowo dla VR i tradycyjnych urządzeń do grania.
Gramy w tę grę na pełnych obrotach i wierzcie mi Państwo - razem możemy wiele wygrać.
Łączę wyrazy uszanowania, 24.04.2024
Piotr Surmacz
Prezes Zarządu 3R Games S.A