W roku 2024 dalej rozwijamy segmenty tak, aby w każdym kraju, w każdym
segmencie, w którym operujemy osiągnąć pozycję nr. 1. Nie zapominamy również o
ekspansji geograficznej. Na początku 2024 uruchomiliśmy spółkę w Niemczech, a w
trakcie realizacji są wdrożenia w Belgii oraz Albanii. Planujemy ekspansję na kolejne
rynki sąsiadujące z naszą siecią logistyczną. Dokładnie analizujemy obszar
Macedonia – Kosowo – Montenegro, Skandynawię, ale przede wszystkim kraje Europy
zachodniej.
Na koniec 2023 roku byliśmy obecni w 19 krajach w całej Europie, w których
prowadziliśmy sprzedaż naziemną z wykorzystaniem filii. W każdym z krajów sprzedaż
realizujemy przy współpracy z naszymi partnerami franczyzowymi. Z pewnością w
najbliższych latach będziemy kontynuowali proces wymiany filiantów, którzy nie
działają efektywnie i nie realizują naszej strategii. W skali globalnej nasze towary
eksportujemy do ponad 30 krajów.
Jestem pewien, że najbliższe lata to doskonała szansa rynkowa dla Inter Cars.
Mobilność jest podstawową potrzebą dzisiejszego społeczeństwa. W związku z
niepewnością ekonomiczną oraz technologiczną wielu kierowców decyduje się na
pozostanie na dłużej ze Swoim używanym pojazdem. Średni wiek pojazdów w Europie
systematycznie rośnie. Rośnie również udział warsztatów niezależnych w stosunku do
serwisów autoryzowanych. Naszą misją jest wspieranie całego rynku niezależnych
warsztatów samochodowych. Dlatego dostarczamy nie tylko części zamienne, ale
również wyposażenie warsztatowe, systemy diagnostyczne, dane niezbędne do
diagnozy oraz naprawy pojazdu, wspólnie z dostawcami części premium organizujemy
szkolenia.
Dzięki działalności platformy Motointegrator oraz obsłudze flot samochodowych
dostarczamy do warsztatów również coraz więcej klientów. Platforma
Motointegrator.com jest już dostępna dla kierowców w 13 krajach. Pod marką Q-
Service Truck wspólnie z wybranymi partnerami budujemy mechanizmy dla obsługi flot
pojazdów ciężarowych w całej Europie. Z mojej wiedzy takiej usługi nie świadczy
dzisiaj jeszcze nikt w Europie.
W 2023 roku wydzieliliśmy również w naszych strukturach dział odpowiedzialny
za obszar gospodarki obiegu zamkniętego (Circular economy), który koordynuje i
rozwija zbiórkę z warsztatów odpadów, a następnie ich odpowiednią utylizację lub
regenerację. Wiele produktów, które kiedyś były traktowane jako odpady/śmieci dzisiaj
są surowcem nadającym się do ponownego przetworzenia lub regeneracji. Część prac
realizujemy poprzez nasz zakład regeneracji – spółkę Lauber, a część poprzez
współpracę z wyspecjalizowanymi partnerami. Ten obszar w najbliższych latach
powinien rosnąć bardzo szybko.
Zmiany technologiczne i wyznaczony przez EU kierunek na elektro mobilność
łapie lekką zadyszkę. Dynamika sprzedaży pojazdów zasilanych bateriami
wyhamowała. Popieram ewolucję opartą na zasadach wolnego rynku i ludzką
innowacyjność. Nie zgadzam się z rewolucją narzuconą przez regulatorów. Dzisiaj nie
ma pewności czy zakaz pojazdów emitujących gazy cieplarniane wejdzie w życie w
2035 rok.