KPMG Advisory spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
ul. Inflancka 4A, 00-189 Warsaw, Poland
tel. +48 (22) 528 11 00, fax +48 (22) 528 10 09, kpmg@kpmg.pl
KPMG Advisory Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k., a Polish limited partnership and a member
firm of the KPMG global organization of independent member firms affiliated with KPMG International Limited,
a private English company limited by guara
ntee.
Company registered at the District Court
for the capital city of Warsaw in Warsaw,
12th Commercial Division of the National
Business Register.
KRS 0000285070
NIP: 527
-254-88-78
REGON: 141054713
Raport z wykonania niezależnej usługi atestacyjnej
dającej ograniczoną pewność w zakresie wybranych
wskaźników zrównoważonego rozwoju
Dla Zarządu Inter Cars S.A.
Zakres usługi
Zostaliśmy zaangażowani przez Zarząd Inter Cars S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Powsińskiej 64
(„Spółka”) do przeprowadzenia niezależnej usługi atestacyjnej dającej ograniczoną pewność, której
przedmiotem było wypowiedzenie się, poprzez wyrażenie wniosku w formie zaprzeczenia, co do
zgodności wybranych wskaźników przedstawionych w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Grupy Inter
Cars za rok obrotowy zakończony 31 grudnia 2023 r. („Raport”), z kryteriami zawartymi w standardach
raportowania wpływu na gospodarkę, środowisko i społeczeństwo, wydanymi przez organizację Global
Reporting Initiative („Standardy GRI”), a dla wskaźników własnych WW SLL KPI 1, WW SLL KPI
2 i WW SLL KPI 3 z kryteriami zawartymi w Raporcie.
Przeprowadzona usługa dotyczyła oceny następujących wskaźników dla podmiotu dominującego Inter
Cars S.A. i Grupy Kapitałowej Inter Cars:
Wskaźniki profilowe za rok 2023: 2-2, 2-6, 2-7, 2-8, 2-9, 2-10, 2-11, 2-12, 2-13, 2-14, 2-15, 2-17,
2-18, 2-19, 2-20, 2-21, 2-22, 2-23, 2-24, 2-25, 2-26, 2-27, 2-28, 2-29, 2-30, 3-1, 3-2, 3-3;
Wskaźniki tematyczne za rok 2023: 201-1, 202-2, 302,1, 302-3 (w części dot. zużycia energii
w organizacji), 305-1, 305-2, 305-4 (w części dot. zakresu emisji 1 i zakresu emisji 2), 306-3,
306-4, 306-5, 401-1, 401-3, 403-8, 405-1, 405-2, 415-1, 418-1;
Wskaźniki własne: WW SLL KPI 1, WW SLL KPI 2 i WW SLL KPI 3.
(zwanych łącznie „Wskaźnikami”).
Nasza usługa nie obejmowała oceny pozostałych wskaźników oraz innych informacji zawartych
w Raporcie.
Odpowiedzialność Zarządu
Zarząd Spółki jest odpowiedzialny za sporządzenie Raportu, w tym za wyliczenie i prezentac
zawartych w nim Wskaźników, zgodnie, we wszystkich istotnych aspektach, z kryteriami zawartymi
w Standardach GRI, a dla wskaźników własnych z kryteriami zawartymi w Raporcie.
Odpowiedzialność ta obejmuje zaprojektowanie, wdrożenie i utrzymanie systemu kontroli wewnętrznej
umożliwiającego sporządzenie Raportu zgodnie z kryteriami zawartymi w Standardach GRI, a dla
wskaźników własnych z kryteriami zawartymi w Raporcie oraz wyliczenie i prezentację Wskaźników
wolnych od istotnych zniekształceń powstałych wskutek oszustw lub błędów.
2
Zarząd Spółki odpowiada również za upewnienie się, że pracownicy zaangażowani w sporządzenie
Raportu oraz wyliczenie i prezentacWskaźnikówodpowiednio przeszkoleni oraz za prawidłowość
funkcjonowania i właściwą aktualizację wykorzystywanych w danym procesie systemów
informatycznych.
Odpowiedzialność praktyka
Naszym zadaniem była ocena wyliczonych i zaprezentowanych przez Spółkę Wskaźników oraz
wypowiedzenie się o nich, poprzez wyrażenie wniosku w formie zaprzeczenia, w oparciu o uzyskane
dowody. Usłuprzeprowadziliśmy zgodnie z postanowieniami Międzynarodowego Standardu Usług
Atestacyjnych 3000 (zmienionego) „Usługi atestacyjne inne niż badanie lub przegląd historycznych
informacji finansowych” wydanego przez Radę Międzynarodowych Standardów Rewizji Finansowej
i Usług Atestacyjnych („IAASB”). Standard ten nakłada na nas obowiązek zaplanowania i wykonania
procedur w taki sposób, aby,
jako podstawę naszego wniosku, uzyskać znaczący poziom zapewnienia,
że Wskaźniki zawarte w Raporcie, zostały wyliczone i zaprezentowane, we wszystkich istotnych
aspektach, zgodnie z kryteriami zawartymi w Standardach GRI, a dla wskaźników własnych z kryteriami
zawartymi w Raporcie.
Jako firma stosujemy Międzynarodowy Standard Zarządzania Jakością 1 Zarządzanie jakością dla firm
wykonujących badania lub przeglądy sprawozdań finansowych lub zlecenia innych usług atestacyjnych
lub pokrewnych”, opracowany przez IAASB, który wymaga od firmy zaprojektowania, wdrożenia
i utrzymywania systemu zarządzania jakością, w tym polityk lub procedur dotyczących zgodności
z zasadami etyki, standardami zawodowymi oraz mającymi zastosowanie regulacjami i przepisami
prawa.
Spełniamy wymogi dotyczące niezależności i etyki wynikające z Międzynarodowego kodeksu etyki
zawodowych księgowych (w tym Międzynarodowych standardów niezależności) Rady
Międzynarodowych Standardów Etyki dla Księgowych (IESBA), który jest oparty na podstawowych
zasadach dotyczących uczciwości, obiektywizmu, zawodowych kompetencji i należytej staranności,
zachowania tajemnicy informacji oraz profesjonalnego postępowania.
Przeprowadzone procedury
Wybór procedur zależy od naszego osądu oraz zrozumienia zagadnienia będącego przedmiotem usługi
oraz innych okoliczności zlecenia, a także od naszej oceny ryzyka wystąpienia istotnego zniekształcenia
Wskaźników. Uzyskując zrozumienie Raportu i zawartych w nim Wskaźników oraz innych okoliczności
zlecenia, rozważyliśmy proces wykorzystywany przez Spółkę do sporządzenia Raportu oraz wyliczeniu
i prezentacji Wskaźników, w celu zaplanowania stosownych do okoliczności procedur, nie zaś w celu
wyrażenia wniosku na temat skuteczności działania kontroli wewnętrznej Spółki w zakresie
sporządzenia Raportu oraz wyliczenia i prezentacji Wskaźników.
Przeprowadzone przez nas procedury obejmowały również ocenę, czy zagadnienie będące
przedmiotem usługi jest odpowiednie, a przyjęte przez Spółkę kryteria stosowne do danych
okoliczności.
Procedury przeprowadzane podczas usługi atestacyjnej dającej ograniczoną pewność różnią się
rodzajem i rozłożeniem w czasie oraz mają mniejszy zakres, niż dla usługi atestacyjnej dającej
racjonalną pewność W związku z powyższym, poziom zapewnienia uzyskany przy usłudze dającej
ograniczoną pewność jest znacząco niższy niż poziom zapewnienia, jaki byłby uzyskany, gdyby
przeprowadzono usługę dającą racjonalną pewność.
3
Nasze procedury obejmowały w szczególności:
W drodze wywiadów z wybranymi przedstawicielami kierownictwa Spółki odpowiedzialnymi za
zaprojektowanie, wdrożenie i utrzymanie systemu kontroli wewnętrznej oraz za sporządzenie
Raportu, uzyskanie zrozumienia systemu kontroli wewnętrznej umożliwiającego sporządzenie
Raportu oraz wyliczenie i prezentację Wskaźników;
W drodze wywiadów z osobami odpowiedzialnymi za wyliczenie i prezentację Wskaźników,
uzyskanie zrozumienia metod gromadzenia danych źródłowych oraz założeń zastosowanych przy
wyliczeniu Wskaźników;
Uzgodnienie danych/informacji uwzględnionych w wyliczeniu i prezentacji Wskaźników do
odpowiednich dokumentów, raportów lub innych źródeł informacji przedstawionych przez Spółkę;
Sprawdzenie merytorycznej poprawności wyliczenia Wskaźników do kryteriów zawartych
w Standardach GRI, a dla wskaźników własnych z kryteriami zawartymi w Raporcie, jak również
sprawdzenie matematycznej poprawności wyliczenia Wskaźników o charakterze liczbowym.
Kryteria
Mające zastosowanie kryteria oceny zgodności Wskaźników zostały określone w Standardach GRI,
a dla wskaźników własnych z kryteriami zawartymi w Raporcie.
Wniosek
Podstawę sformułowania naszego wniosku stanowią zagadnienia opisane w niniejszym raporcie,
dlatego nasz wniosek powinien być czytany z uwzględnieniem tych zagadnień.
Uważamy, że dowody, które uzyskaliśmy wystarczające i odpowiednie, aby stanowić podstawę dla
naszego wniosku.
Na podstawie przeprowadzonych procedur i uzyskanych dowodów nie stwierdziliśmy niczego, co
pozwalałoby nam sądzić, że Wskaźniki przedstawione w Raporcie nie zostały, we wszystkich istotnych
aspektach, wyliczone i zaprezentowane zgodnie z kryteriami zawartymi w Standardach GRI, a dla
wskaźników własnych z kryteriami zawartymi w Raporcie.
Warszawa, 25 kwietnia 2024 r.