4 Oświadczenie o stosowaniu w Spółce Prochem S.A. zasad ładu korporacyjnego w 2023 roku.
Uchwałą Rady Giełdy Nr 13/1834/2021 z dnia 29 marca 2021 r. przyjęto nowe zasady ładu
korporacyjnego dla spółek notowanych na Głównym Rynku GPW. Jest to kolejna wersja zbioru
zasad ładu korporacyjnego, którym podlegają spółki notowane na Głównym Rynku GPW. Nowe
zasady weszły w życie 1 lipca 2021 r. W związku z powyższym, od 1 lipca 2021 r. Spółka stosuje
zasady zawarte w dokumencie „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2021” („DPSN 2021”),
za wyjątkiem
zasad: 1.3.1., 1.3.2., 1.4., 1.4.1., 1.4.2., 2.1., 2.2., 2.11.6., 4.1., 4.3., 6.2., 6.3.:
W swojej strategii biznesowej spółka uwzględnia również tematykę ESG, w szczególności
obejmującą:
1.3.1. zagadnienia środowiskowe, zawierające mierniki i ryzyka związane ze zmianami
klimatu i zagadnienia zrównoważonego rozwoju;
Zasada nie jest stosowana.
Komentarz spółki:
Spółka w toku prowadzonej przez siebie działalności uwzględnia nowoczesne rozwiązania
technologiczne przykładając wagę również do aspektów środowiskowych. Strategia biznesowa
Spółki nie ma jednakże charakteru sformalizowanego dokumentu i nie jest komunikowana
publicznie, w związku z czym nie jest możliwe uwzględnienie tematyki ESG w sposób wskazany w
powyższej zasadzie.
1.3.2. sprawy społeczne i pracownicze, dotyczące m.in. podejmowanych i planowanych
działań mających na celu zapewnienie równouprawnienia płci, należytych warunków pracy,
poszanowania praw pracowników, dialogu ze społecznościami lokalnymi, relacji z klientami.
Zasada nie jest stosowana.
Komentarz spółki:
Zagadnienia wskazane w powyższej zasadzie są dla Spółki istotne i są realizowane w bieżącej
działalności. Spółka dba o zapewnienie równouprawnienia płci, należytych warunków pracy,
poszanowania praw pracowników, a także o poprawne relacje z kontrahentami. Strategia
biznesowa Spółki nie ma jednakże charakteru sformalizowanego dokumentu i nie jest
komunikowana publicznie, w związku z czym nie jest możliwe uwzględnienie tematyki ESG w
sposób wskazany w powyższej zasadzie.
1.4. W celu zapewnienia należytej komunikacji z interesariuszami, w zakresie przyjętej
strategii biznesowej spółka zamieszcza na swojej stronie internetowej informacje na temat
założeń posiadanej strategii, mierzalnych celów, w tym zwłaszcza celów długoterminowych,