Grupa Kapitałowa IMMOBILE S.A., Plac Kościeleckich 3, 85-033 Bydgoszcz, NIP: 5540309005, REGON: 090549380,
Sąd Rej. Bydgoszcz, XIII Wydz. Gospodarczy, KRS: 0000033561, Kapitał zakładowy 18.840.733,00 zł (opłacony w całości)
www.immobile.com.pl facebook.com/GKImmobile
**
Segment hotelowy i gastronomiczny w Grupie Kapitałowej IMMOBILE tworzy spółka Focus
Hotels, która coraz śmielej zdobywa polski rynek. W opublikowanym w marcu br. „Raporcie
z Rynku Hotelarskiego i Gastronomicznego w Polsce” opracowanym przez redakcję magazynu
„Hotelarz”, sieć Focus Hotels ze swoimi 15-stoma obiektami i 1513 pokojami uplasowała się
w grupie pięciu największych polskich, prywatnych sieci hotelowych.
Hotele Focus zlokalizowane są w całej Polsce. W portfolio sieci znajduje się też 19 restauracji.
Mamy zamiar nadal aktywnie zdobywać rynek w tym segmencie.
Sieć Focus Hotels dynamiczny rozwój zawdzięcza m.in. wyjątkowemu modelowi
biznesowemu. Polega na długoterminowej umowie dzierżawy na obiekt hotelowy, zapewniają
inwestorom gwarantowany zwrot z inwestycji, długoletnią umowę oraz czynsz zabezpieczony
gwarancją bankową. Dotychczas powiększała swoją bazę podejmując współpracę zarówno z
właścicielami nowych hoteli, jak i tych z rynku wtórnego.
Efekty są widoczne w wynikach. Przychody ogółem za rok 2023 wyniosły 168,9 mln zł; zysk
ze sprzedaży wyniósł 13,7 mln zł.
Focus Hotels jako część Grupy Kapitałowej IMMOBILE, może liczyć na wsparcie i synergię
wynikające z bycia częścią giełdowego konglomeratu operującą również w innych segmentach.
Szczególnie widoczne było to w latach 2020-2021, gdzie mimo wymuszonego spadku
przychodów z segmentu hotelarstwa, sieć Focus nie zatrzymała swojego rozwoju, powiększając
swoje portfolio do 15 obiektów. Spółka planuje otwierać kolejne hotele, zarówno w
największych polskich miastach (najbliższe planowane otwarcie – jesienią 2024
we Wrocławiu), jak również w mniejszych, ale silnych biznesowo ośrodkach.
**
Segment modowy w Grupie Kapitałowej IMMOBILE to multibrand Quiosque.pl będący
własnością należącej do GKI spółki PBH S.A., wraz z przejętymi markami: QSQ, Laurella,
Akardo, Błonie oraz MaraSimSim. Pod szyldem Quiosque.pl działa w całej Polsce 118
sklepów stacjonarnych. PBH dysponuje własną siecią sprzedaży internetowej, a produkty
marek znajdziemy również w innych sieciach sprzedaży internetowej.
W tym segmencie wyniki za rok 2023 pozostawiają niedosyt – przychody ogółem wyniosły
61,6 mln zł, a wynik segmentu ze sprzedaży to strata na poziomie 27,5 mln zł.
Nie uniknęliśmy błędów. Nie doszacowaliśmy kosztów związanych z przejęciami innych
podmiotów z branży oraz ze zmianą i otwieraniem nowych kanałów dystrybucyjnych.
W efekcie nie mogliśmy zrealizować planowanej sprzedaży, co znalazło odzwierciedlenie w
wynikach.