Santander Bank Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, przy al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy
w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr. KRS 0000008723. NIP 896-000-56-73. REGON 930041341. Wysokość kapitału
wpłaconego 1 021 893 140 zł.
Szanowni Państwo,
rok 2024 był dla Grupy Santander Bank Polska okresem dynamicznego wzrostu. Realizowaliśmy naszą misję, wspierając
klientów i pracowników w osiąganiu celów. Nasza sytuacja finansowa zarówno pod względem kapitałowym, jak
i płynnościowym, pozostaje silna i stabilna, a osiągnięty zysk daje fundament do kontynuacji celów strategicznych
i biznesowych Grupy.
W Santander Bank Polska wdrożyliśmy nową strategię na lata 2024-2026 „Pomagamy osiągać więcej”. Strategia opiera się
na trzech filarach: Total Doświadczenie, Total Digitalizacja oraz Total Odpowiedzialność. Naszym celem jest budowanie
najlepszych doświadczeń i wywoływanie pozytywnych emocji wśród klientów i pracowników. Dążymy też do
przyspieszenia procesu transformacji cyfrowej. Działamy w zgodzie z naszymi wartościami, najwyższymi standardami
etycznymi oraz celami zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy przekonani, że jest to najlepsza droga do maksymalizacji stopy
zwrotu dla akcjonariuszy i realizacji ambicji bycia najbardziej dochodowym bankiem w Polsce. Wierzymy, że satysfakcja
klientów i zaangażowanie pracowników są kluczowe dla sukcesu finansowego.
Przedstawiane Państwu wyniki dowodem, że obrane przez nas kierunki strategiczne właściwe. Zamierzamy
kontynuować ich realizację w kolejnych latach, aby osiągać nasze ambitne cele. Już teraz możemy pochwalić się dobrymi
wynikami satysfakcji klientów i pracowników, mierzonymi wskaźnikami NPS i eNPS. Skutecznie wykorzystujemy też siłę
naszych kapitałów, aby wspierać wszystkich klientów, również w ich transformacji energetycznej. Przyczyniamy się w ten
sposób do korzystnych zmian społecznych i gospodarczych.
W Santander Bank Polska udoskonalamy jakość obsługi oraz funkcjonalność kanałów cyfrowych. Wprowadziliśmy nowe
rozwiązania, które podnoszą satysfakcję użytkowników.
To nie wszystko. Inwestycje w nowoczesne technologie, takie jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe oraz
automatyzacja procesów, budują naszą pozycję lidera innowacji w sektorze finansowym. W ten sposób skutecznie
reagujemy na dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku. Co ważne, nasze podejście do sztucznej inteligencji opiera się
na odpowiedzialności, transparentności i bezpieczeństwie. Dzięki temu możemy stale budować i utrzymywać zaufanie
naszych klientów.
Ubiegły rok uznajemy za przełomowy pod względem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Zależało nam, aby
wdrażanie najwyższych standardów obejmowało wszystkich naszych interesariuszy klientów, pracowników,
akcjonariuszy oraz lokalne społeczności.
W segmencie bankowości detalicznej zwiększyliśmy wolumeny kredytów gotówkowych i hipotecznych. Przyspieszyliśmy
digitalizację, notując dwucyfrowy wzrost liczby użytkowników aplikacji mobilnej i rekordową sprzedaż w kanale cyfrowym.
Wprowadziliśmy nowe produkty, takie jak spersonalizowana oferta depozytowa, karta kredytowa Visa Bonus oraz prosta
cyfrowa pożyczka eLoan.
Santander Bank Polska przykłada dużą wagę do utrzymywania najwyższej jakości relacji z klientami biznesowymi,
korporacyjnymi oraz korzystającymi z bankowości prywatnej. Mamy ambicję być dla klientów bankiem pierwszego wyboru,
z jednym z najwyższych udziałów w rynku. Już teraz, dzięki naszym działaniom relacyjnym i akwizycyjnym, osiągamy
Santander Bank Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, przy al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy
w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr. KRS 0000008723. NIP 896-000-56-73. REGON 930041341. Wysokość kapitału
wpłaconego 1 021 893 140 zł.
satysfakcjonujące tempo wzrostu, przekładające się na rekordowe wolumeny, które w minionym roku rosły znacznie
szybciej niż rynek.
Ubiegły rok był również bardzo udany dla spółek Grupy. Santander Consumer Bank konsekwentnie realizował swoją
strategię biznesową, by stać się jednym z liderów finansowania zakupów i mobilności na rynku finansów konsumenckich
w Polsce. Podnosił też swoją efektywność, wdrażał nowoczesne rozwiązania istotne z perspektywy klientów, partnerów
oraz pracowników. Jednocześnie implementował technologie i rozwiązania IT, które wspierają procesy transformacji
cyfrowej.
Santander TFI, dzięki 25-letniemu doświadczeniu na rynku, zdobyło zaufanie blisko 243 tys. klientów. Miało to przełożenie
na wzrost aktywów do ponad 24 mld zł.
Kolejna spółka z Grupy - Santander Factoring w ciągu ostatniego roku wprowadził szereg zmian biznesowych
i technologicznych, które sprzyjają dalszej transformacji i umocnieniu biznesu. Natomiast Santander Leasing, który także
obchodził 25-lecie swojej działalności, niezmiennie wspierał klientów nie tylko w rozwoju ich biznesów,
ale i w zrównoważonej transformacji. W konsekwencji, co drugie auto elektryczne sfinansowane przez spółkę skorzystało
z programu Mój elektryk, a cały portfel „zielonych aktywów” osiągnął rekordowy wynik.
Możemy pochwalić się ponadto licznymi akcjami społecznymi, takimi jak projekty edukacyjne - Finansiaki, Santander Open
Academy czy inicjatywy związane z cyberbezpieczeństwem. Fundacja Santander Bank Polska wspólnie z naszymi klientami
przekazała ponad 1,5 mln zł w akcji charytatywnej na rzecz onkologii dziecięcej, a także 1,5 mln zł na pomoc powodzianom
na południu Polski.
Naszą pracę doceniono w wysokich ocenach badań jakościowych NPS oraz w rankingu Euromoney Global Private Banking
2024 Awards. Zdobyliśmy tytuły: Złoty Bank, Poland's Best International Private Bank, Poland's Best for Next-Gen i Poland's
Best for Investment Research. Po raz czwarty z rzędu zostaliśmy również wyróżnieni tytułem Najlepszy Bank dla Firm
w prestiżowym rankingu Forbes. Otrzymaliśmy też prestiżową nagrodę Najlepszy Bank dla MŚP od Euromoney.
W 2025 roku będziemy kontynuować realizację naszej strategii i misji. Aktywnie zaangażujemy się w ewolucję
technologiczną, wprowadzając innowacje, które stanowią fundament rozwoju nowoczesnej bankowości. Kluczowym
aspektem pozostanie też zrównoważony rozwój, w tym finansowanie transformacji gospodarki. Będziemy też stale
dostosowywać swoją ofertę do rosnących oczekiwań klientów, stawiając na wygodę, bezpieczeństwo oraz doświadczenie
klienta. Jestem przekonany, że dzięki tym działaniom wzmocnimy nasrolę w kształtowaniu przyszłości bankowości
w Polsce, wyznaczając najwyższe standardy rynkowe.
Dziękuję akcjonariuszom i klientom za zaufanie, a pracownikom za ich profesjonalizm i zaangażowanie.
Michał Gajewski
Prezes Zarządu Santander Bank Polska S.A.
Podpisano kwalifikowanym podpisem elektronicznym