Szanowni Państwo,
rok 2024 był dla Grupy Santander Bank Polska okresem dynamicznego wzrostu. Realizowaliśmy naszą misję, wspierając
klientów i pracowników w osiąganiu celów. Nasza sytuacja finansowa zarówno pod względem kapitałowym, jak
i płynnościowym, pozostaje silna i stabilna, a osiągnięty zysk daje fundament do kontynuacji celów strategicznych
i biznesowych Grupy.
W Santander Bank Polska wdrożyliśmy nową strategię na lata 2024-2026 „Pomagamy osiągać więcej”. Strategia opiera się
na trzech filarach: Total Doświadczenie, Total Digitalizacja oraz Total Odpowiedzialność. Naszym celem jest budowanie
najlepszych doświadczeń i wywoływanie pozytywnych emocji wśród klientów i pracowników. Dążymy też do
przyspieszenia procesu transformacji cyfrowej. Działamy w zgodzie z naszymi wartościami, najwyższymi standardami
etycznymi oraz celami zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy przekonani, że jest to najlepsza droga do maksymalizacji stopy
zwrotu dla akcjonariuszy i realizacji ambicji bycia najbardziej dochodowym bankiem w Polsce. Wierzymy, że satysfakcja
klientów i zaangażowanie pracowników są kluczowe dla sukcesu finansowego.
Przedstawiane Państwu wyniki są dowodem, że obrane przez nas kierunki strategiczne są właściwe. Zamierzamy
kontynuować ich realizację w kolejnych latach, aby osiągać nasze ambitne cele. Już teraz możemy pochwalić się dobrymi
wynikami satysfakcji klientów i pracowników, mierzonymi wskaźnikami NPS i eNPS. Skutecznie wykorzystujemy też siłę
naszych kapitałów, aby wspierać wszystkich klientów, również w ich transformacji energetycznej. Przyczyniamy się w ten
sposób do korzystnych zmian społecznych i gospodarczych.
W Santander Bank Polska udoskonalamy jakość obsługi oraz funkcjonalność kanałów cyfrowych. Wprowadziliśmy nowe
rozwiązania, które podnoszą satysfakcję użytkowników.
To nie wszystko. Inwestycje w nowoczesne technologie, takie jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe oraz
automatyzacja procesów, budują naszą pozycję lidera innowacji w sektorze finansowym. W ten sposób skutecznie
reagujemy na dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku. Co ważne, nasze podejście do sztucznej inteligencji opiera się
na odpowiedzialności, transparentności i bezpieczeństwie. Dzięki temu możemy stale budować i utrzymywać zaufanie
naszych klientów.
Ubiegły rok uznajemy za przełomowy pod względem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Zależało nam, aby
wdrażanie najwyższych standardów obejmowało wszystkich naszych interesariuszy – klientów, pracowników,
akcjonariuszy oraz lokalne społeczności.
W segmencie bankowości detalicznej zwiększyliśmy wolumeny kredytów gotówkowych i hipotecznych. Przyspieszyliśmy
digitalizację, notując dwucyfrowy wzrost liczby użytkowników aplikacji mobilnej i rekordową sprzedaż w kanale cyfrowym.
Wprowadziliśmy nowe produkty, takie jak spersonalizowana oferta depozytowa, karta kredytowa Visa Bonus oraz prosta
cyfrowa pożyczka eLoan.
Santander Bank Polska przykłada dużą wagę do utrzymywania najwyższej jakości relacji z klientami biznesowymi,
korporacyjnymi oraz korzystającymi z bankowości prywatnej. Mamy ambicję być dla klientów bankiem pierwszego wyboru,
z jednym z najwyższych udziałów w rynku. Już teraz, dzięki naszym działaniom relacyjnym i akwizycyjnym, osiągamy