•
takich, które mogą zostać uznane za próbę wywierania wpływu na decyzje podejmowane przez osoby pełniące
funkcje publiczne,
•
mających cel biznesowy i służących nawiązaniu lub utrzymaniu relacji biznesowej z klientem lub stroną trzecią,
•
mogących zostać uznane za handel wpływami, w celu uzyskania decyzji preferencyjnych dla banku,
•
gdy istnieją okoliczności wskazujące, że beneficjent dopuszcza się korupcji, przekupstw lub innych nieetycznych
bądź niezgodnych z prawem działań,
•
jeżeli przekazanie darowizny mogłoby zostać ocenione jako próba dokonania korupcji lub przekupstwa,
•
osobom fizycznym, za wyjątkiem darowizn określonych w
Polityce darowizn ING Banku Śląskiego
(§2 ust. 2 i 3),
•
organizacjom, które dyskryminują ludzi pod względem wieku, rasy, koloru skóry, przekonań religijnych, płci,
niepełnosprawności, orientacji seksualnej czy kraju pochodzenia,
•
organizacjom, co do których zachodzi podejrzenie, że działają w sprzeczności z wartościami, którymi kieruje się
bank zgodnie z Pomarańczowym Kodem ING,
•
organizacjom, które nie działają na mocy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności instytucji pożytku
publicznego i o wolontariacie,
•
projektom, programom, których celem jest wsparcie kultu religijnego, organizacjom wyznaniowym,
•
organizacjom studenckim, jeśli celem jest finansowanie wyjazdów i/lub imprez studenckich,
•
na pokrycie kosztów bieżących organizacji społecznych, np. funkcjonowanie biura, opłaty eksploatacyjne,
wynagrodzenia.
Polityka darowizn określa role Komitetu ds. Darowizn, Biura Zarządu Banku i Zarządu w procesie, wymogi analizy
due
diligence
oraz przebieg procesu decyzyjnego. Każdorazowo w procesie przekazania darowizny charytatywnej udział
bierze Centre of Expertise – Compliance oraz Komitet ds. Darowizn (złożony z 5 przedstawicieli banku), a także,
w zależności od kwoty, dwóch członków zarządu lub zarząd banku. W 2024 roku ING Bank Śląski przekazał darowizny
charytatywne z własnych środków w łącznej wartości ok. 4,1 mln zł.
Bank przekazał również darowizny na działalność dwóch fundacji korporacyjnych:
•
dla Fundacji ING Dzieciom w wysokości 3,6 mln zł,
•
dla Fundacji Sztuki Polskiej ING w wysokości 1,1 mln zł.
Cele, które bank wspierał w ramach darowizn, w wybranych obszarach inwestycji społecznych w 2024 roku:
•
pomoc dzieciom i ich rodzinom, poszkodowanym w wyniku powodzi – 1,052 mln zł,
•
wsparcie i pomoc dla Ukrainy – 97 tys. zł,
•
nauka, szkolnictwo, edukacja, oświata i wychowanie - szczególnie w obszarze edukacji finansowej i klimatycznej –
bank przekazał darowizny na łączną kwotę ok. 1,032 mln zł,
•
ochrona zdrowia i profilaktyka – bank przekazał darowizn na łączną kwotę 268 tys. zł,
•
ochrona środowiska, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym – 2,25 mln zł (w tym darowizna na rzecz Fundacji
WWF Polska w wysokości 2 mln zł oraz darowizna w kwocie 250 tys. zł na rzecz UNEP/GRID-Warszawa na projekt
Ekosystemy Mokradłowe Górnej Biebrzy).
Łącznie na działania społeczne i charytatywne ING Bank Śląski przekazał 10,194 mln zł (kwota darowizn
charytatywnych i darowizn na fundacje korporacyjne).
W 2024 roku bank przekazał również darowizny rzeczowe w postaci wycofywanego z użytku sprzętu IT (w dobrym
stanie technicznym) oraz mebli biurowych w większości do szkół, przedszkoli, placówek opiekuńczych i organizacji
charytatywnych. Wartość sprzętu IT przekazanego do fundacji, stowarzyszeń i placówek opiekuńczych wyniosła
127,5 tys. zł.
Przekazywanie darowizn rzeczowych odbywało się na podstawie
Procedury odsprzedaży / darowizn / utylizacji
składników majątku trwałego w ING Banku Śląskim S.A.
W 2024 roku ING Bank Śląski, kontynuując swoją strategię sponsoringową, angażował się w działania:
•
skierowane do młodych wspierając ich w byciu zaradnym i przedsiębiorczym w finansach oraz w życiu osobistym;
•
związane z ESG i zrównoważonym rozwojem – działania te na stałe są wpisane do strategii biznesowej naszego
banku jako jeden z priorytetów. Bank postrzega je jako pole do budowania długotrwałej przewagi konkurencyjnej
- zarówno swojej, jak i swoich klientów;
•
skierowane do przedsiębiorców, właścicieli i kadry zarządzającej firm średniej i dużej wielkości. Bank inspiruje,
wspiera, promuje innowacyjne podejście do prowadzenia biznesu.