
LIST PREZESA
Szanowni Państwo,
Z ogromną satysfakcją przedstawiam Państwu wyniki Answear.com za 2024 rok – okres intensywnych inwestycji i konsekwentnej realizacji naszej
strategii rozwoju. Choć większa część roku upłynęła pod znakiem wzmożonych nakładów i budowania fundamentów pod przyszły wzrost, to już w
IV kwartale mogliśmy zaobserwować pierwsze wymierne efekty tych działań. Dziękuję naszym akcjonariuszom, partnerom biznesowym oraz
całemu zespołowi za zaufanie, zaangażowanie i wkład w ten ważny etap rozwoju firmy.
Rok 2024 był dla nas czasem intensywnych inwestycji i gruntownej transformacji. Przeprowadziliśmy strategiczną przebudowę oferty, koncentrując
się na segmencie premium, co już przynosi wymierne efekty finansowe. W IV kwartale osiągnęliśmy marżę brutto na poziomie 217 mln zł (wzrost o
32% rdr.), a EBITDA wzrosła ponad dwukrotnie do 39 mln zł. Przychody wyniosły 533 mln zł, co oznacza wzrost o 23% rdr., a po uwzględnieniu
wpływu umocnienia złotego, dynamika w walutach stałych sięgnęłaby imponujących 30%.
Na szczególne podkreślenie zasługuje bardzo dobra sprzedaż na rynku polskim, która wzrosła o 45% rdr. Segment PRM odnotował niemal
dwukrotny wzrost przychodów w IV kwartale, osiągając poziom 46 mln zł. Dzięki konsekwentnej realizacji strategii Answear.com pozostaje
najszybciej rosnącym fashion e-commerce w Europie, pomimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Ponieśliśmy rekordowo wysokie nakłady na marketing w wysokości 308 mln zł, realizując szeroko zasięgowe kampanie, które znacząco wzmocniły
rozpoznawalność marki Answear.com. Równolegle zwiększyliśmy nakłady inwestycyjne do 30,7 mln zł (wobec 11,6 mln zł rok wcześniej),
otwierając m.in. dwa concept store'y w warszawskiej Fabryce Norblina – unikalne przestrzenie, które nie tylko wyróżniają Answear i PRM, ale także
przyciągają nowe marki do naszej oferty.
Transformacja oferty w kierunku segmentu premium została już większości zrealizowana. Nowe marki przyciągają bardziej wymagających
klientów, gotowych płacić więcej za jakość i design. Rośnie średnia wartość koszyka, poprawia się struktura sprzedaży, a marka umacnia swoją
pozycję w segmencie premium. Nasze portfolio wzbogaciły prestiżowe marki, takie jak Versace Jeans Couture, Dolce & Gabbana, Philipp Plein,
Hackett London, MM6 Maison Margiela, Valentino, Balmain Paris, Vanda Novak, Dynafit, Bogner oraz Vilebrequin. Marki doceniają jakościowe
podejście Answear.com, dzięki czemu uzyskujemy dostęp do wyższych segmentów (np. adidas Originals, New Balance) oraz kolekcji limitowanych
(np. Karl Lagerfeld Studio).
Zbudowaliśmy solidne fundamenty pod dalszy, dynamiczny rozwój – zarówno w obszarze wzrostu przychodów, jak i poprawy rentowności. Przed
nami ambitne cele: osiągnięcie 80 mln zł EBITDA do końca bieżącego roku oraz 100 mln zł w roku 2026. Jest to wyraz naszej silnej wiary w obrany
kierunek i wizję budowy pozycji lidera rynku mody premium w Europie Środkowej.
Zakończyliśmy etap intensywnych inwestycji i zaczynamy zbierać ich owoce, co już znajduje odzwierciedlenie w naszych wynikach finansowych.
Jestem przekonany, że najlepsze dopiero przed nami.
Dziękuję wszystkim za wkład w ten sukces. Dzięki Państwa zaufaniu, zaangażowaniu zespołu i konsekwentnej realizacji strategii nadal będziemy
się rozwijać, umacniając pozycję lidera i dostarczając wartość naszym akcjonariuszom.
Z wyrazami szacunku,
Krzysztof Bajołek
Prezes Zarządu Answear.com