a także poprawie jakości i struktury kolekcji – stopniowo zaczęły znajdować
odzwierciedlenie w wynikach marek Vistula, Bytom i Wólczanka.
Obiecujące efekty wprowadzonych zmian w segmencie odzieżowym były szczególnie
widoczne w IV kwartale, w którym segment ten wypracował zysk operacyjny w wysokości
20,6 mln zł – w porównaniu do 0,7 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Powyższe pozytywne efekty końcówki ubiegłego roku utwierdzają nas w przekonaniu
o słuszności obranego kierunku oraz potwierdzają konieczność kontynuowania
rozpoczętych działań w 2025 roku. Ponadto, w nadchodzących miesiącach planujemy
skoncentrować się na następujących wyzwaniach: spadek ruchu w sieci oline –
będziemy przeciwdziałać temu trendowi poprzez zwiększenie nakładów marketingowych
oraz realizację bardziej kompleksowych kampanii reklamowych; zwiększenie
odsprzedaży zapasów, co ma na celu poprawę ich rotacji oraz efektywności
wykorzystania kapitału obrotowego; powstrzymanie spadku przychodów kanału
franczyzowego, ze szczególnym naciskiem na marki Vistula i Wólczanka.
W 2024 roku Zarząd Grupy podjął kroki zmierzające do pozyskania nabywcy 100% akcji w
spółce DCG S.A. i w roku bieżącym zamierza kontynuować ten proces. Spółka DCG S.A.
niestety nie może uznać ubiegłego roku za udany – zanotowała stratę netto na poziomie
1,2 mln zł, w porównaniu do 2,2 mln zł zysku netto w 2023 roku.
W 2024 roku przychody segmentu jubilerskiego wyniosły 770,9 mln zł i były wyższe o 62,0
mln zł rok do roku (wzrost o 8,7%). Zysk brutto na sprzedaży segmentu jubilerskiego
wyniósł 407,5 mln zł i był o 9,5% wyższy niż w 2023 roku. Zysk operacyjny na poziomie
130,7 mln zł był niższy o 1,9 mln zł (1,4%) w porównaniu do roku poprzedniego, do czego
przyczynił się wzrost kosztów sprzedaży. Zysk netto segmentu jubilerskiego wyniósł 99,5
mln zł i był niższy o 10% w stosunku do 2023 roku.
Dla spółki W.KRUK S.A. rok 2024 był bardziej wymagający niż rok 2023. Na dynamikę
przychodową oraz wynik operacyjny wpłynęło przede wszystkim ochłodzenie na rynku
marek zegarkowych. W 2024 roku rozwijano również powierzchnię sprzedażową, choć już
nie w tak atrakcyjnych lokalizacjach, jak te w najlepszych galeriach handlowych w Polsce,
w których marka jest obecna od lat. To obniża efektywność sprzedaży z metra
kwadratowego, ale z drugiej strony poprawia dystrybucję i umożliwia wzrost segmentu
biżuterii pod marką W.KRUK, co potwierdza słuszność jej koncepcji rozwoju. Tym bardziej,
że to właśnie sprzedaż biżuterii pod marką W.KRUK pozwoliła skutecznie
zrekompensować niższy niż planowany przychód z segmentu zegarków luksusowych.
Niezaprzeczalnie, W.KRUK w portfolio marek Grupy VRG stał się symbolem sukcesu
opartego na zdywersykowanym produkcie dostosowanym do potrzeb i preferencji
klientów, skutecznej komunikacji marketingowej i dobrze rozwijanym modelu dystrybucji.
W 2024 roku W.KRUK rozwijał działalność na rynku węgierskim, gdzie od końca roku 2023
zbudował sieć 9 salonów w centrach handlowych. Na obecnym etapie funkcjonowania