W celu ustanawiania, rozwijania, promowania i oceniania kultury korporacyjnej GK Stalprofil:
- opublikowała Kodeks Etyki na stronie internetowej,
- opublikowała na stronie internetowej informację o polityce różnorodności w odniesieniu do organów
zarządzających i nadzorujących oraz jej kluczowych menedżerów,
- opublikowała na stronie internetowej raport w zakresie stosowania dobrych praktyk GPW,
- powołała Komórkę ds. zgodności, która monitoruje przestrzeganie prawa i przyjętych procedur
wewnętrznych oraz zarządza procesem naprawczym w przypadku nieprawidłowości.
Za identyfikację i badanie wątpliwości związanych z niezgodnym z prawem lub sprzecznym z zasadami etyki
zachowaniem monitorowanie przestrzegania polityk wewnętrznych odpowiada Komórka ds. zgodności. W celu
identyfikacji i umożliwienia zgłaszania takich sytuacji GK Stalprofil udostępnia wewnętrzne kanały zgłoszeń zgodnie z
wdrożonymi procedurami.
Grupa nie wdrożyła polityki przeciwdziałania korupcji lub przekupstwu, zgodnej z Konwencją Narodów Zjednoczonych
przeciwko korupcji ani nie ma takich planów, ze względu na to, że obszar ten został uznany za nieistotny.
Ochrona sygnalistów w GK Stalprofil
Procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa Stalprofil S.A., która obejmuje wszystkie osoby powiązane ze Spółką
(pracowników, kontrahentów, inne podmioty w łańcuchu dostaw), ustanawia następujące kanały zgłoszeń
nieprawidłowości:
- zgłoszenie pisemne przesłane na wskazany w procedurze adres email,
- zgłoszenie ustne lub pisemne w trakcie bezpośredniego spotkania z Officerem Compliance, bądź z Dyrektorem
Biura Zarządu Stalprofil S.A. (w przypadku nieobecności lub wyłączenia się Officera Compliance).
Zgłoszenia anonimowe nie są rozpatrywane.
Grupa opublikowała procedurę, a także publiczny kanał zgłoszeń, na swojej stronie internetowej. Pracowników Grupy
o obowiązywaniu procedury informuje Biuro Zarządu. Każdy nowy pracownik lub kandydat do pracy otrzymuje
informacje o procedurze w trakcie rekrutacji. Grupa nie przeprowadza w tym obszarze dedykowanych szkoleń dla
pracowników przyjmujących zgłoszenia.
W ramach ochrony osób zgłaszających, Officer Compliance lub Dyrektor Biura Zarządu Stalprofil S.A. informuje Prezesa
Zarządu Stalprofil S.A. o wpłynięciu zgłoszenia, z wyjątkiem sytuacji, gdy zgłoszenie dotyczy jego osoby - wtedy
informowany jest Przewodniczący Rady Nadzorczej Stalprofil S.A. Po przyjęciu informacji o wpłynięciu zgłoszenia,
odpowiednio Prezes Zarządu lub Przewodniczący Rady Nadzorczej Stalprofil S.A. mogą wyznaczyć inną osobę do
rozpatrywania zgłoszenia. Osobom rozpatrującym zgłoszenie Spółka zapewnia niezależność w zakresie postępowania
związanego ze zgłoszeniem. Osoby te jako jedyne w organizacji mają dostęp do kanałów zgłoszeń i są zobowiązane do
zachowania poufności. Procedura zakazuje działań odwetowych.
W pozostałych spółkach Grupy przyjęto analogiczne procedury ochrony sygnalistów, które dotyczą osób powiązanych
z tymi spółkami, tj. pracowników, pracowników tymczasowych, osób zatrudnionych na podstawie umów
cywilnoprawnych, stażystów i wolontariuszy, członków organów spółki, dostawców, wykonawców i ich pracowników.
Grupa nie posiada odrębnych procedur szybkiego, niezależnego i obiektywnego badania incydentów związanych z
postępowaniem w biznesie, w tym incydentów korupcji i przekupstwa.
Szkolenia na temat postępowania w biznesie
Spółka dominująca w GK Stalprofil prowadzi regularne szkolenia dla pracowników ze znajomości zasad zgłaszania
naruszeń prawa oraz z zasad postępowania w celu minimalizowanie ryzyka wystąpienia nieprawidłowości, na
podstawie Polityki działań z zakresu compliance.
Szkolenia te kierowane są do kadry kierowniczej oraz właścicieli procesów biznesowych cyklicznie przynajmniej raz do
roku i każdorazowo w razie zmiany przepisów oraz regulacji wewnętrznych.
Osobami najbardziej zagrożonymi ryzykiem korupcji i przekupstwa w GK Stalprofil są Członkowie Zarządu i Rady
Nadzorczej Stalprofil S.A. W odpowiedzi na to, Polityka wynagrodzeń członków Zarządu i Rady Nadzorczej Stalprofil
S.A. uwzględnia ryzyko nadużyć związanych z wynagrodzeniami, zapewniając mechanizmy kontroli oraz uzależniając
elementy zmienne od wyników finansowych i operacyjnych Spółki.
8.2. Zarządzanie relacjami z dostawcami (G1-2)
Grupa zarządza relacjami z dostawcami poprzez:
- przeprowadzanie weryfikacji dostawców zgodnie z wewnętrznymi procedurami,
- dokładanie starań o jakość swoich produktów i spełnienie oczekiwań klientów, zgodnie z Polityką jakości,
- udzielanie odbiorcom sprawdzonych informacji o oferowanych produktach i usługach.