Szanowni Państwo, 
 
Przekazuję  w  Państwa  ręce  jednostkowy  i  skonsolidowany  raport  finansowy  Sfinks 
Polska za rok 2024. Dla Sfinksa był to kolejny pracowity i pełen wyzwań okres, a jednocześnie 
pierwszy rok realizacji strategii na lata 2024-2029.  
Nasze wysiłki w ciągu tych 12 miesięcy koncentrowały się głównie na przekształcaniu własnej 
sieci  do  modelu  franczyzowego,  spłacie  zobowiązań  układowych  oraz  budowie  potencjału 
pozwalającego na realizację założeń strategii w kolejnych latach, w tym m.in. na umacnianiu 
pozycji naszej flagowej marki SPHINX. 
Zgodnie  z  planami,  kontynuowaliśmy  proces  przekształceń  restauracji  własnych  
na franczyzowe. W 2024 r. taka zmiana dotyczyła 13 restauracji. W efekcie lokale prowadzone  
w tym modelu stanowiły na koniec minionego roku ponad 90% wobec 77,6% na koniec 2023 r.  
Zgodnie z założeniami strategii, w coraz większym stopniu Sfinks koncentruje się na rozbudowie 
sieci w oparciu o model franczyzowy, a nie na prowadzeniu restauracji własnych. Taki model 
oznacza  ograniczenie  wydatków  inwestycyjnych  oraz  docelowo  efektywniejszą  działalność 
restauracji  dzięki  większemu  zaangażowaniu  franczyzobiorców  w  zarządzanie  własnymi 
biznesami.  
Warto  podkreślić,  że  w  okresie  przekształceń  to  właśnie  ten  proces  ma  znaczący  wpływ  
na przychody i wyniki Grupy, zaburzając ich porównywalność rok do roku. W efekcie bowiem, 
przychody i koszty przekształcanych restauracji zostają wyłączone, zaś Grupa notuje wyższe 
wpływy z tytułu opłat od franczyzobiorców. Oznacza to, że w sprawozdaniach nie uwzględniamy 
już  całych  przychodów  gastronomicznych  restauracji,  ale  wyłącznie  należną  nam  jako 
franczyzodawcy marżę. To właśnie dlatego przychody grupy za 2024 r. wyniosły 75,57 mln zł 
wobec  100,09  mln  zł  w  2023  r.  przy  konsekwentnie  notowanym  wzroście  sprzedaży 
gastronomicznej  całej  sieci.  Jednocześnie  przychody  z  usług  innych  niż  sprzedaż 
gastronomiczna wzrosły do 29,55 mln zł w 2024 r. wobec 23,80 mln zł w 2023 r.  
Dane za 2024 r. pokazują, że zarządzana przez Sfinks Polska sieć restauracji systematycznie 
zwiększa przychody ze sprzedaży gastronomicznej, a wzrost ten - zarówno w całej sieci, jak i w 
sieci lokali porównywalnych (L4L) - przekracza poziom inflacji, co jest zgodne z celem zawartym 
w strategii grupy i niewątpliwym powodem do zadowolenia. W 2024 r. zarządzane przez nas 
restauracje wypracowały ok. 207 mln zł przychodów (nie uwzględniając sieci Piwiarnia), tj. blisko 
9% więcej niż rok wcześniej. Również sieć porównywalna (L4L) zwiększyła obroty do 192,12 
mln zł na koniec grudnia 2024 r., co oznacza wzrost o 8% r/r. Siłą napędową przychodów była 
sieć SPHINX, która odpowiadała za 97% wartości sprzedaży gastronomicznej.