SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji  
oraz GRUPY KAPITAŁOWEJ PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji 
ZA ROK OBROTOWY 2024  
 
 
98 
emerytalnego.  Wielokrotnie  wyróżniany  w  międzynarodowych  rankingach  prawniczych  –  The  Chambers  oraz  Legal  
500 w kategorii Prawo Pracy w Polsce. 
Monika Starecka - Członek Rady Nadzorczej 
Od 18 kwietnia 2024 r. objęła stanowisko Dyrektora Pionu Finansowego w PKP S.A. Od roku 2019 r. do kwietnia 2024 r. była 
Dyrektorem Pionu Finansów w Szybkiej Kolei Miejskiej sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, sprawując nadzór nad obszarem 
księgowości,  kontrolingu  oraz  pozyskiwania  i  rozliczania  funduszy  unijnych.  Uczestniczyła  w  działaniach  mających  na  celu 
poprawę efektywności działania spółki oraz jej rozwój.  30 stycznia 2024 r. powołana do Rady Nadzorczej spółki ENEA S.A.,  od 
dnia 02 lutego 2024 r. oddelegowana jako członek Rady Nadzorczej do czasowego wykonywania czynności Prezesa Zarządu 
ENEA S.A., a od 01 marca 2024 r. do dnia 30 kwietnia 2024 r. oddelegowana do czasowego wykonywania czynności Członka 
Zarządu ds. Korporacyjnych spółki ENEA S.A. Od 2019 r. prowadzi firmę doradczą Equinox Consulting zajmującą się doradztwem 
finansowym  i  operacyjnym,  prowadzeniem  szkoleń  z  zakresu  umiejętności  miękkich  oraz  sesji  coachingowych  
i mentoringowych dla przedsiębiorców oraz członków organów zarządzających spółek. W latach 2014-2018 pełniła funkcję 
członka Zarządu i Dyrektora ds. Operacyjnych EY Polska (dawniej Ernst & Young). Była odpowiedzialna za wszystkie obszary 
wsparcia  biznesu,  czyli  za  finanse,  marketing,  zarządzanie  zasobami  ludzkimi,  IT,  aspekty  prawne,  zakupy,  zarządzanie 
majątkiem  oraz  administrację.  Uczestniczyła  również  w  projektach  mających  na  celu  podniesienie  efektywności  działania, 
pobudzenie inkluzywności, wsparcie rozwoju kobiet, zwiększenie satysfakcji pracowników oraz poprawę jakości obsługi klienta 
wewnętrznego. W latach 2010-2014 pełniła funkcję członka Zarządu, Dyrektora Finansowego Grupy SMYK. Sprawowała nadzór 
nad 15 spółkami położonymi na terenie 10 krajów. Była odpowiedzialna za obszar finansów, kwestie prawne oraz kontrolę 
wewnętrzną we wszystkich podmiotach SMYK położonych na terenie m.in. Polski, Niemiec, Rosji, Turcji, Ukrainy, Rumunii, 
Czech,  Szwajcarii  itd.  Uczestniczyła  w  projektach  akwizycyjnych  na  terenie  Europy.  W  latach  2008-2010  pracowała  jako 
Dyrektor Finansowy Telepizza Poland. Była odpowiedzialna za obszar finansów, zarządzania zasobami ludzkimi, IT, inwestycje 
oraz BHP w restauracjach własnych i franczyzowych oraz fabrykach Telepizza. W latach 2002-2008 pracowała jako Dyrektor 
Departamentu Finansowego Vattenfall Heat Poland (dawniej Elektrociepłownie Warszawskie). Była ponadto członkiem zespołu 
projektowego  zajmującego  się  restrukturyzacją  obszarów:  zakupów,  sprzedaży,  planowania  strategicznego,  zarządzania 
majątkiem nieprodukcyjnym,  finansów,  zarządzania  gotówką. W latach  2001-2002  pełniła  funkcję  Dyrektora Finansowego  
w RTC Poland  – niszowej  agencji  reklamowej.  W  latach  1996-2000  pracowała  jako  Doświadczony  Konsultant  –  Kierownik 
Projektów  w Arthur Andersen  w działach  Audytu oraz Doradztwa  Gospodarczego. Większość  jej klientów stanowiły firmy  
z sektora energetycznego i paliwowego. Od 2003 r. jest biegłym rewidentem. Posiada certyfikat Międzynarodowego Coacha 
organizacji ICC (International Coaching  Community).  Ukończyła  studia  magisterskie na  Wydziale Zarządzania Uniwersytetu 
Warszawskiego, studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Advanced 
Leadership and Management Programme na Uniwersytecie Oxford 
Michał Wnorowski - Członek Rady Nadzorczej - niezależny  
Pan Michał Wnorowski jest ekspertem w dziedzinie corporate governance. Członek Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad 
Nadzorczych. Obecnie niezależny członek rad nadzorczych oraz członek komitetów audytu spółek giełdowych: Polski Holding 
Nieruchomości,  Medicalgorithmics, PolTreg, EMC Instytut Medyczny., Wcześniej zasiadał m.in. w  radach nadzorczych oraz 
komitetach  audytu  spółek:  Alumetal,  Polwax,  Tower  Investments,  Arteria,  Voxel,  Develia,  Robyg,  Enter  Air,  EMC  Instytut 
Medyczny,  Braster,  Travelplanet.pl,  Elektrobudowa,  Armatura  Kraków,  ARM  Property.    Z  rynkiem  finansowym  związany  
od  1995  r.  W  latach  2012-2016  Dyrektor  Inwestycyjny  Zarządzający  Portfelem  Akcji  Długoterminowych  Grupy  PZU,  gdzie 
odpowiadał za największe projekty inwestycyjne w obszarze equity oraz koordynację inwestycji w tę klasę aktywów w całej 
Grupie  PZU.  Wcześniej  wieloletni  Dyrektor  Zespołu  Analiz  i  Nadzoru  Właścicielskiego  w  Grupie  PZU  odpowiedzialny  
m.in.  za  analizę  i  selekcję  spółek  do  portfeli  inwestycyjnych,  a  następnie  nadzór  nad  spółkami  portfelowymi.  Posiada 
doświadczenie  w  zakresie  zarządzania  projektami  inwestycyjnymi,  analizy  rynkowej,  analizy  przedsiębiorstw  i  wyceny  
ich wartości, zarządzania portfelem papierów wartościowych oraz nadzoru nad procesami fuzji i przejęć. Jest absolwentem 
Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie.  
Marzena Piszczek - Członek Rady Nadzorczej – niezależny 
Pani Marzena Piszczek doktor nauk ekonomicznych, pracuje na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie w Katedrze Finansów 
Publicznych.  Specjalizuje  się  w  obszarach:  ład  korporacyjny,  finanse  przedsiębiorstw,  finanse  publiczne.  Główne  projekty: 
wdrażanie  nowoczesnych  metod  budżetowania;  konsolidacja  i  restrukturyzacja  polskiego  sektora  chemicznego,  sektora 
bankowego; wdrażanie standardów ekonomiki dla sektora jądrowego w Polsce, nadzór nad kilkudziesięcioma spółkami jako 
Dyrektor  Delegatury  Ministra  Skarbu  Państwa.  Pełniła  szereg  funkcji:  prezesa,  wiceprezesa  zarządu;  przewodniczącej  rad 
nadzorczych znaczących spółek publicznych w Polsce jak PZU S.A., PKO BP S.A., Grupa Azoty S.A. Współpracowała z ICMA, 
USAID, Open Society Institute. Pracowała jako ekspert dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów RP oraz dla Kancelarii Senatu RP. 
Robert Stępień – Członek Rady Nadzorczej  
Pan  Robert  Stępień  absolwent  Wydziału  Historycznego  Uniwersytetu  Warszawskiego  oraz  Wydziału  Nauk  Politycznych 
Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora. Ukończył studia menedżerskie na Uniwersytecie Gdańskim i otrzymał