Nadzorczej PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji zadań przewidzianych
w obowiązujących przepisach i wewnętrznych regulacjach,
5) informacji i danych prezentowanych Radzie Nadzorczej PKP CARGO S.A.
w restrukturyzacji przez Zarząd PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji,
6) informacji pozyskanych przez Radę Nadzorczą PKP CARGO S.A.
w restrukturyzacji , jako organ nadzorczy, w ramach uprawnień przysługujących
Radzie Nadzorczej PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji, w szczególności
w zakresie kontroli wewnętrznej i audytu oraz dostępu do dokumentów i ksiąg
finansowych.
W przedstawionym Radzie Nadzorczej PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji
Sprawozdaniu niezależnego biegłego rewidenta z badania wskazano:
„W toku przeprowadzanych procedur audytowych nie uzyskaliśmy odpowiednich
i wystarczających dowodów, aby stwierdzić, czy przyjęte przez Grupę Kapitałową przy
sporządzaniu skonsolidowanego sprawozdania finansowego założenie kontynuacji
działalności jest zasadne oraz czy szacunki księgowe dotyczące m.in. zobowiązań
i odpisów aktualizujących są prawidłowe. Przede wszystkim:
• Nie otrzymaliśmy wystarczających i odpowiednich dowodów badania
na potwierdzenie przyjętego przez Kierownika Jednostki Dominującej
stanowiska uprawdopodobniającego, że postępowanie sanacyjne zostanie
przyjęte przez sąd oraz wierzycieli Jednostki Dominującej.
• Nie byliśmy w stanie uzyskać, w naszej ocenie, wystarczających i odpowiednich
dowodów badania informacji przedstawionej w sprawozdaniu finansowym,
że aktualne prognozy przepływów pieniężnych wskazują, iż Grupa będzie
posiadała wystarczające środki generowane z bieżącej działalności operacyjnej
na pokrycie bieżących zobowiązań zapadających w okresie najbliższych
12 miesięcy. Do dnia sporządzenia niniejszego sprawozdania z badania nie
otrzymaliśmy od Jednostki Dominującej planu restrukturyzacyjnego,
a w szczególności prognoz finansowych długoterminowych, ponieważ według
deklaracji Kierownika Jednostki Dominującej, prace nad tymi dokumentami są
w toku. Termin złożenia wspomnianego dokumentu do sądu był już przesuwany
w przeszłości. Brak dokumentacji związanej z tymi obszarami uniemożliwia nam
ocenę prawdopodobieństwa, czy w ciągu dwóch kolejnych miesięcy możliwe
jest zakończenie prac nad planem restrukturyzacji oraz utrzymanie płynności.
Przedstawione modele płynności zawierają założenia, do których nie
uzyskaliśmy wystarczających i odpowiednich dowodów badania. Taki stan
uniemożliwia również ocenę, czy założenia i plany przewidziane przez
Jednostkę Dominującą zostaną zrealizowane zgodnie z jej oczekiwaniami.
W związku z powyższymi sprawami, które w sposób istotny i rozległy wpływają na
skonsolidowane sprawozdanie finansowe, nie byliśmy w stanie zweryfikować
przyjętego przez Kierownika Jednostki Dominującej założenia kontynuacji
działalności, oraz czy jakiekolwiek korekty można byłoby uznać za konieczne
w odniesieniu do ujętych i nieujętych zobowiązań, rezerw oraz odpisów, a także
pozostałych elementów składających się na skonsolidowane sprawozdanie z wyniku