Sprawozdanie z działalności Grupy Kapitałowej ATM Grupa S.A. za 2024 rok
12 | S t r o n a
Głównym źródłem przychodów Grupy Kapitałowej ATM Grupa S.A. jest produkcja telewizyjna i filmowa.
W 2024 roku przychody ze sprzedaży i dochody z dotacji pochodzące od zewnętrznych kontrahentów wyniosły
w tym segmencie 153 425 tys. zł, co stanowi 62,2% przychodów ze sprzedaży ogółem. Na tę pozycję składają
się przychody zafakturowane (137 188 tys. zł) oraz przychody szacowane (16 237 tys. zł). W porównaniu do
analogicznego okresu roku poprzedniego, przychody tego segmentu pochodzące od kontrahentów
zewnętrznych zwiększyły się o 3,4%, tj. o 5 085 tys. zł. Zysk z działalności operacyjnej oraz zysk netto
segmentu zwiększyły się odpowiednio o 1 903 tys. zł (tj. 10,7%) oraz o 1 206 tys. zł (tj. o 8,6%) w porównaniu
do 2023 roku.
Zysk EBITDA w porównaniu do 2023 roku zwiększył się o 1 006 tys. zł, tj. o 4,0%. Wartość amortyzacji
aktywów programowych trwałych w 2024 roku w tym segmencie wyniosła 4 788 tys. zł, natomiast w 2023
roku wyniosła 5 598 tys. zł.
Do końca 2024 roku na 41 antenach można było oglądać 47 produkcji Grupy Kapitałowej ATM Grupa S.A. –
to ponad 21 tys. godzin wyemitowanych programów. Wygenerowały one zasięg 98%, co oznacza, że ponad
33,5 mln osób oglądało realizacje Grupy w tym okresie.
Większość produkcji kontynuowanych przez ATM Grupę ma już ugruntowaną pozycję na rynku i stałą
widownię. W analizowanym okresie najlepiej oglądane odcinki seriali, takich jak „Pierwsza miłość”,
„Sprawiedliwi. Wydział Kryminalny”, „Policjantki i Policjanci”, przyciągnęły przed ekrany odpowiednio 1,3
miliona, 1,2 miliona oraz 1 milion widzów. Najlepiej oglądane odcinki seriali „Uroczysko”, „Więzienie”
i „Więzienie kobiet” również zyskały dużą popularność, przyciągając odpowiednio 962 tysięcy, 480 tysięcy oraz
566 tysięcy widzów.
Największym sukcesem pod względem oglądalności w 2024 roku okazał się teleturniej „Awantura o kasę”. Ten
legendarny, produkowany przez ATM Grupę i prowadzony przez Krzysztofa Ibisza program, powrócił na antenę
Polsatu w październiku 2024 (po niemal 20 latach przerwy) i ponownie stał się hitem. Najlepiej oglądany
odcinek teleturnieju widziało 1,4 miliona widzów. Dobre wyniki oglądalności zaowocowały zamówieniem
kolejnych sezonów teleturnieju – drugi sezon można oglądać od 1 marca 2025 roku.
Na przełomie stycznia i lutego (29.01 – 04.02.2024) komedia romantyczna wyprodukowana przez ATM Grupę
pt. „Skołowani” była najchętniej oglądanym filmem w serwisie Netflix w Polsce.
W pierwszym kwartale 2024 roku ATM Grupa otrzymała nominację do Polskich Nagród Filmowych Orły za
serial „Absolutni debiutanci”, wyprodukowany dla serwisu Netflix oraz nominację do Odkryć Empiku dla jego
reżyserek: Kamili Tarabury i Katarzyny Warzechy. Pod koniec roku Kamila Tarabura otrzymała za ten sam
serial Nagrodę BNP Paribas: Tomorrow’s Icon „za niezwykłą wrażliwość i odwagę w opowiadaniu o trudnych
rzeczach w bezkompromisowy sposób” podczas pierwszego międzynarodowego festiwalu seriali BNP Paribas
Warsaw SerialCon.
W maju 2024 roku Spółka rozpoczęła współpracę z serwisem Disney+, platformą streamingową o globalnym
zasięgu. Wyprodukowany przez ATM Grupę serial, o roboczym tytule „Breslau”, to ośmioodcinkowy kryminał,
którego akcja rozgrywa się w 1936 roku we Wrocławiu. Reżyserem jest Leszek Dawid, a w rolach głównych
zobaczymy m.in. Tomasza Schuchardta, Agatę Kuleszę i Sandrę Drzymalską. Warto podkreślić, że „Breslau” to
pierwsza oryginalna produkcja Disneya w tej części Europy. W serwisie Disney+ serial pojawi się w 2025 roku.