Oświadczenie o stosowaniu zasad Ładu Korporacyjnego w ALTA SA w 2024 r.
Stanowiące wyodrębnioną część sprawozdania Zarządu z działalności ALTA SA za 2024 r.
Oświadczenie o stosowaniu zasad Ładu Korporacynego w ALTA SA w 2024 r.
Strona 2 z 10
Wskazanie zbioru zasad ładu korporacyjnego, któremu podlega emitent, oraz miejsca, gdzie tekst
zbioru zasad jest publicznie dostępny
Zbiór zasad ładu korporacyjnego, któremu podlega Spółka:
Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2021 uchwalone na podstawie Uchwały Rady Giełdy Nr
13/1834/2021 z dnia 29 marca 2021 r.
Zbiór zasad jest publicznie dostępny pod adresem internetowym: https://www.gpw.pl
(adres aktualny na dzień przekazania raportu).
Spółka opiera się o zasady przewidziane prawem krajowym.
Wskazanie w zakresie, w jakim emitent odstąpił od postanowień zbioru zasad ładu korporacyjnego,
wskazanie tych postanowień oraz wyjaśnienie przyczyn tego odstąpienia
1. Polityka informacyjna i komunikacja z Inwestorami
1.3. W swojej strategii biznesowej spółka uwzględnia również tematykę ESG, w szczególności
obejmującą:
1.3.1. zagadnienia środowiskowe, zawierające mierniki i ryzyka związane ze zmianami klimatu i
zagadnienia zrównoważonego rozwoju
1.3.2. sprawy społeczne i pracownicze, dotyczące m.in. podejmowanych i planowanych działań
mających na celu zapewnienie równouprawnienia płci, należytych warunków pracy,
poszanowania praw pracowników, dialogu ze społecznościami lokalnymi, relacji z klientami.
Biorąc pod uwagę nowelizację Ustawy o rachunkowości, która wprowadza szereg istotnych zmian dla
przedsiębiorców w Polsce. W tym w szczególności, że nowe przepisy, wdrażające unijną dyrektywę
CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), dotyczą zarówno raportowania ESG
(Environmental, Social, Governance), jak i podwyższenia progów przychodów zobowiązujących do
prowadzenia ksiąg rachunkowych. Zarząd Spółki stwierdza, że spółka jest mikroprzedsiębiorstwem i
jako takie nie podlega przepisom wdrożeniowym z zakresie CSRD.
Wyjaśnienie Emitenta: Spółka nie posiada sformalizowanej strategii biznesowej w obszarze ESG z uwagi
na rodzaj prowadzonej działalności oraz strukturę Spółki. Jednakże, jak wskazała Spółka w swojej
strategii biznesowej na lata 2022-2026, Obniżenie energochłonności i wpływu na środowisko
inwestycji nadal będzie istotną przesłanką inwestycyjną. Spółka będzie dążyć do stosowania wszystkich
zasad Dobrych Praktyk Spółek notowanych na GPW i raportowania ESG
W ramach prowadzonej działalności, w tym w obszarach związanych z zatrudnieniem i rozwojem
pracowników Spółka przestrzega zasady równouprawnienia kobiet i mężczyzn oraz zapewnia równe,
niedyskryminujące zasady awansów, szkoleń i rozwoju dla swoich pracowników.
1.4. W celu zapewnienia należytej komunikacji z interesariuszami, w zakresie przyjętej strategii
biznesowej spółka zamieszcza na swojej stronie internetowej informacje na temat założeń posiadanej
strategii, mierzalnych celów, w tym zwłaszcza celów długoterminowych, planowanych działań oraz
postępów w jej realizacji, określonych za pomocą mierników, finansowych i niefinansowych.
Informacje na temat strategii w obszarze ESG powinny m.in.:
1.4.1. objaśniać, w jaki sposób w procesach decyzyjnych w spółce i podmiotach z jej grupy
uwzględniane są kwestie związane ze zmianą klimatu, wskazując na wynikające z tego ryzyka
1.4.2. przedstawiać wartość wskaźnika równości wynagrodzeń wypłacanych jej pracownikom,
obliczanego jako procentowa różnica pomiędzy średnim miesięcznym wynagrodzeniem (z
uwzględnieniem premii, nagród i innych dodatków) kobiet i mężczyzn za ostatni rok, oraz
przedstawiać informacje o działaniach podjętych w celu likwidacji ewentualnych nierówności w
Oświadczenie o stosowaniu zasad Ładu Korporacynego w ALTA SA w 2024 r.
Strona 3 z 10
tym zakresie, wraz z prezentacją ryzyk z tym związanych oraz horyzontem czasowym, w którym
planowane jest doprowadzenie do równości.
Wyjaśnienie Emitenta: Z uwagi na wskazywany powyżej brak sformalizowanej strategii biznesowej
obejmującej tematykę ESG, Spółka na obecną chwilę nie zamieszcza na swojej stronie internetowej
informacji odnoszących się do strategii ESG. Spółka zamieściła na swojej stronie internetowej strategię
biznesową obowiązującą na lata 2022-2026. Spółka nie wyklucza, że kolejna strategia biznesowa Spółki
będzie zawierała odniesienia do obszarów ESG.
1.5. Co najmniej raz w roku spółka ujawnia wydatki ponoszone przez nią i jej grupę na wspieranie
kultury, sportu, instytucji charytatywnych, mediów, organizacji społecznych, związków zawodowych
itp. Jeżeli w roku objętym sprawozdaniem spółka lub jej grupa ponosiły wydatki na tego rodzaju cele,
informacja zawiera zestawienie tych wydatków.
Wyjaśnienie Emitenta: Spółka lub jej Inwestycje informują o organizowanych wydarzeniach
społecznych lub udzielonym wsparciu, jeżeli mają one miejsce w danym roku. Jednakże nie podaje
ponoszonych wydatków. Spółka nie wyklucza, że w przyszłości zastosuje takie ujawnienia.
2. Zarząd i Rada Nadzorcza
2.1.Spółka powinna posiadać politykę różnorodności wobec zarządu oraz rady nadzorczej, przyjętą
odpowiednio przez radę nadzorczą lub walne zgromadzenie. Polityka różnorodności określa cele i
kryteria różnorodności m.in. w takich obszarach jak płeć, kierunek wykształcenia, specjalistyczna
wiedza, wiek oraz doświadczenie zawodowe, a także wskazuje termin i sposób monitorowania
realizacji tych celów. W zakresie zróżnicowania pod względem płci warunkiem zapewnienia
różnorodności organów spółki jest udział mniejszości w danym organie na poziomie nie niższym niż
30%.
2.2. Osoby podejmujące decyzje w sprawie wyboru członków zarządu lub rady nadzorczej spółki
powinny zapewnić wszechstronność tych organów poprzez wybór do ich składu osób zapewniających
różnorodność, umożliwiając m.in. osiągniecie docelowego wskaźnika minimalnego udziału mniejszości
określonego na poziomie nie niższym niż 30%, zgodnie z celami określonymi w przyjętej polityce
różnorodności, o której mowa w zasadzie 2.1.
Wyjaśnienie Emitenta: Spółka nie posiada polityki różnorodności Zarządu oraz Rady Nadzorczej.
Na dzień przekazania raportuj w Radzie Nadzorczej Spółki zasiadają dwie kobiety.
W dwuosobowym Zarządzie Spółki zasiada jedna kobieta.
Członkowie organów dysponują
̨
specjalistyczną wiedzą, wykształceniem oraz doświadczeniem
zawodowym, niezbędnymi do pełnienia ich funkcji.
2.11. Poza czynnościami wynikającymi z przepisów prawa raz w roku rada nadzorcza sporządza i
przedstawia zwyczajnemu walnemu zgromadzeniu do zatwierdzenia roczne sprawozdanie.
Sprawozdanie, o którym mowa powyżej, zawiera co najmniej:
2.11.5. Ocenę
̨
zasadności wydatków, o których mowa w zasadzie 1.5;
Wyjaśnienie Emitenta: W przypadku wystąpienia imprez i prezentacji wydatków Rada Nadzorcza w
kolejnym raporcie odniesie się do ich zasadności.
2.11.6. informację na temat stopnia realizacji polityki różnorodności w odniesieniu do zarządu i
rady nadzorczej, w tym realizacji celów, o których mowa w zasadzie 2.1.
Wyjaśnienie Emitenta: Wobec braku polityki różnorodności, zasada nie jest stosowana.
Natomiast w związku z tym, w Radzie Nadzorczej zasiadają dwie kobiety, Spółka realizuje w ten sposób
zapewnienie różnorodności płci i zmianę wskaźnika udziału kobiet i mężczyzn w Radzie. Dwuosobowy
Zarząd Spółki jest zróżnicowany pod względem płci.
Oświadczenie o stosowaniu zasad Ładu Korporacynego w ALTA SA w 2024 r.
Strona 4 z 10
3. Systemy i funkcje wewnętrzne
3.2. Spółka wyodrębnia w swojej strukturze jednostki odpowiedzialne za zadania poszczególnych
systemów lub funkcji, chyba że nie jest to uzasadnione z uwagi na rozmiar spółki lub rodzaj jej
działalności.
Wyjaśnienie Emitenta: Zasada nie dotyczy Spółki
3.4. Wynagrodzenie osób odpowiedzialnych za zarzadzanie ryzykiem i compliance oraz kierującego
audytem wewnętrznym powinno być uzależnione od realizacji wyznaczonych zadań, a nie od
krótkoterminowych wyników spółki.
Wyjaśnienie Emitenta: W spółce z uwagi na jej strukturę nie wyodrębniono osobnego działu
compliance. Spółka w celu zapewnienia właściwego działania korzysta z podmiotów zewnętrznych
zapewniających jej odpowiedni poziom zarzadzania ryzkiem i compliance. Poszczególne osoby
zarządzające procesem w Spółce podlegają
̨
Zarządowi.
3.6. Kierujący audytem wewnętrznym podlega organizacyjnie prezesowi zarządu, a funkcjonalnie
przewodniczącemu komitetu audytu lub przewodniczącemu rady nadzorczej, jeżeli rada pełni funkcję
komitetu audytu.
Wyjaśnienie Emitenta: Spółka nie wyodrębniła z uwagi na swoją strukturę
̨
organizacyjną działu
audytu wewnętrznego.
3.7. Zasady 3.4 - 3.6 mają zastosowanie również w przypadku podmiotów z grupy spółki o istotnym
znaczeniu dla jej działalności, jeśli wyznaczono w nich osoby do wykonywania tych zadań.
Wyjaśnienie emitenta: Zasada nie dotyczy Spółki
3.8. Co najmniej raz w roku osoba odpowiedzialna za audyt wewnętrzny, a w przypadku braku
wyodrębnienia w spółce takiej funkcji zarząd spółki, przedstawia radzie nadzorczej ocenę skuteczności
funkcjonowania systemów i funkcji, o których mowa w zasadzie 3.1, wraz z odpowiednim
sprawozdaniem.
Wyjaśnienie Emitenta: Zarząd Spółki pozostaje w bieżącym kontakcie z Radą Nadzorczą i Komitetem
Audytu informując o stanie Spółki i jej inwestycji jak również o ryzykach a tematyka ta jest
prezentowana dodatkowo przez Zarząd podczas posiedzeń Rady Nadzorczej i Komitetu Audytu. Wobec
czego składanie osobnego sprawozdania nie jest konieczne.
3.10. Co najmniej raz na pięć lat w spółce należącej do indeksu WIG20, mWIG40 lub sWIG80
dokonywany jest, przez niezależnego audytora wybranego przy udziale komitetu audytu, przegląd
funkcji audytu wewnętrznego.
Wyjaśnienie Emitenta: Zasada nie dotyczy Spółki
Oświadczenie o stosowaniu zasad Ładu Korporacynego w ALTA SA w 2024 r.
Strona 5 z 10
4. Walne Zgromadzenie i relacje z Akcjonariuszami
4.1. Spółka powinna umożliwić akcjonariuszom udział w walnym zgromadzeniu przy wykorzystaniu
środków komunikacji elektronicznej (e-walne), jeżeli jest to uzasadnione z uwagi na zgłaszane spółce
oczekiwania akcjonariuszy, o ile jest w stanie zapewnić infrastrukturę techniczną niezbędną dla
przeprowadzenia takiego walnego zgromadzenia.
Wyjaśnienie Emitenta: Akcjonariusze Spółki nie zgłaszali potrzeby przeprowadzania walnego
zgromadzenia w formie komunikacji elektronicznej. Spółka rozważy możliwość odbywania walnego
zgromadzenia w formie komunikacji elektronicznej, jeżeli organ zwołujący walne zgromadzenie
postanowi o takiej możliwości w odpowiedzi na oczekiwania akcjonariuszy.
4.3. Spółka zapewnia powszechnie dostępną transmisję obrad walnego zgromadzenia w czasie
rzeczywistym.
Wyjaśnienie Emitenta: Spółka nie planuje zapewnienia powszechnie dostępnej transmisji obrad
Walnego Zgromadzenia w czasie rzeczywistym. W razie udziału akcjonariuszy w Walnym Zgromadzeniu
przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, Spółka zapewni transmisję obrad w czasie
rzeczywistym akcjonariuszom Spółki, którzy zarejestrowali się na Walne Zgromadzenie.
W ocenie Spółki, wykonywanie obowiązków informacyjnych związanych z Walnymi Zgromadzeniami,
tj. w szczególności publikowanie raportów bieżących oraz publikowanie innych stosownych informacji
na stronie internetowej Spółki zapewnia akcjonariuszom pełny dostęp do informacji dotyczących jej
Walnych Zgromadzeń. W przypadku zgłoszenia przez akcjonariuszy potrzeby transmitowania obrad
Zarząd rozważy taką możliwość.
4.8. Projekty uchwał walnego zgromadzenia do spraw wprowadzonych do porządku obrad walnego
zgromadzenia powinny zostać zgłoszone przez akcjonariuszy najpóźniej na 3 dni przed walnym
zgromadzeniem.
Wyjaśnienie Emitenta: Spółka nie stosuje wskazanej zasady. Spółka nie jest w stanie zapewnić, że
akcjonariusze Spółki będą każdorazowo stosować się do wskazanej zasady i zgłaszać projekty uchwał z
zachowaniem przewidzianego w niej terminu. W szczególności, Spółka nie jest w stanie zapewnić, że
jej akcjonariusze nie będą
̨
korzystać z przysługującego im na podstawie art. 401 § 5 k.s.h. prawa do
zgłaszania projektów uchwał dotyczących spraw wprowadzonych do porządku obrad już
̇
w toku
Walnego Zgromadzenia Spółki.
4.9. W przypadku gdy przedmiotem obrad walnego zgromadzenia ma być powołanie do rady
nadzorczej lub powołanie rady nadzorczej nowej kadencji:
4.9.1. kandydatury na członków rady powinny zostać zgłoszone w terminie umożliwiającym
podjęcie przez akcjonariuszy obecnych na walnym zgromadzeniu decyzji z należytym
rozeznaniem, lecz nie źniej niż na 3 dni przed walnym zgromadzeniem; kandydatury, wraz z
kompletem materiałów ich dotyczących, powinny zostać niezwłocznie opublikowane na stronie
internetowej spółki;
Wyjaśnienie Emitenta: Spółka nie stosuje wskazanej zasady. Spółka nie jest w stanie zapewnić, że
akcjonariusze Spółki będą każdorazowo stosować się do wskazanej zasady i zgłaszać kandydatów wraz
z kompletem materiałów ich dotyczących z zachowaniem przewidzianego terminu. W szczególności,
Spółka nie jest w stanie zapewnić, że jej akcjonariusze nie będą korzystać z przysługującego im prawa
do zgłaszania kandydatów na członków Rady Nadzorczej już w toku Walnego Zgromadzenia Spółki.
Oświadczenie o stosowaniu zasad Ładu Korporacynego w ALTA SA w 2024 r.
Strona 6 z 10
5. Wynagrodzenia
6.1. Wynagrodzenie członków zarządu i rady nadzorczej oraz kluczowych menedżerów powinno być
wystarczające dla pozyskania, utrzymania i motywacji osób o kompetencjach niezbędnych dla
właściwego kierowania spółką i sprawowania nad nią nadzoru. Wysokość wynagrodzenia powinna b
adekwatna do zadań i obowiązków wykonywanych przez poszczególne osoby i związanej z tym
odpowiedzialności.
Wyjaśnienie Emitenta: Zasada jest stosowana w zakresie możliwości pozyskania, utrzymania motywacji
osób o kompetencjach niezbędnych dla właściwego kierowania spółką i sprawowania nad nią nadzoru.
Spółka nie stosuje wskazanej zasady, w zakresie w jakim wymaga ona przyjęcia ogólnej polityki
wynagrodzeń łącznie dla członków organów Spółki i jej kluczowych menedżerów. Spółka wskazuje, że
zasady wynagradzania członków Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki zostały wyczerpująco uregulowane
w politykach wynagrodzeń dotyczących ww. organów, zgodnie z wymogami przewidzianymi w art. 90c
i nast. Ustawy o Ofercie, a struktura zatrudnienia kluczowych menedżerów Spółki oraz liczebność
członków wyższej kadry zarządzającej nie wymagały dotychczas przyjęcia polityki wynagrodzeń dla
kluczowych menedżerów Spółki. W pozostałym zakresie zasada jest stosowana. Jednakże przyjęcie
takiej polityki zostanie przeanalizowane i nie wyklucza się przyjęcia takiego dokumentu.
6.3. Jeżeli w spółce jednym z programów motywacyjnych jest program opcji menedżerskich, wówczas
realizacja programu opcji winna być uzależniona od spełnienia przez uprawnionych, w przeciągu co
najmniej 3 lat, z góry wyznaczonych, realnych i odpowiednich dla spółki celów finansowych i
niefinansowych oraz zrównoważonego rozwoju, a ustalona cena nabycia przez uprawnionych akcji lub
rozliczenia opcji nie może odbiegać od wartości akcji z okresu uchwalania programu.
Wyjaśnienie Emitenta: W spółce prowadzony był Program Motywacyjny III, którym skierowany
odpowiednio:
Do pracowników i współpracowników Spółki, w którym oferowano łącznie 300 000 warrantów
subskrypcyjnych, z których Spółka emitowała akcje serii G.
Program ten został przeprowadzony na podstawie Uchwały nr 17 Zwyczajnego Walnego
Zgromadzenia Spółki z dnia 18 czerwca 2015 roku w sprawie emisji warrantów
subskrypcyjnych skierowanej do prezesa zarządu Spółki, warunkowego podwyższenia kapitału
zakładowego Spółki w zw. z emisją akcji zwykłych na okaziciela serii H, pozbawienia w całości
prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy, zmiany Statutu Spółki.
W ramach programu Spółka wyemitowała łącznie 227 500 akcji serii G. Prawa z 72 500
warrantów nie zostały wykonane i wygasły z dniem 31.12.2023 r.
Realizacja praw z warrantów programu motywacyjnego zakończyła się 31.12.2023 r.
Do prezesa zarządu Spółki, w którym zaoferowano łącznie 300 000 warrantów
subskrypcyjnych, z których Spółka emitowała akcje serii H.
Program ten był realizowany na podstawie Podstawą emisji Akcji jest Uchwała nr 16
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki z dnia 18 czerwca 2015 roku w sprawie
przeprowadzenia programu motywacyjnego w Spółce, warunkowego podwyższenia kapitału
zakładowego w zw. z emisją akcji zwykłych na okaziciela serii G z wyłączeniem w całości prawa
poboru dotychczasowych akcjonariuszy, zmiany Statutu Spółki, emisji warrantów
subskrypcyjnych z wyłączeniem w całości prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy.
Nadzór nad wypełnianiem kryteriów programu sprawowała Rada Nadzorcza i Zarząd podejmując
stosowne uchwały.
Oświadczenie o stosowaniu zasad Ładu Korporacynego w ALTA SA w 2024 r.
Strona 7 z 10
Konstruując w przyszłości programy opcji menedżerskich Spółka rozważy stosowanie treści tej zasady
oraz jej wytycznych.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Opis głównych cech stosowanych w przedsiębiorstwie emitenta systemów kontroli wewnętrznej i
zarządzania ryzykiem w odniesieniu do procesu sporządzania sprawozdań finansowych.
Rada Nadzorcza Spółki pełni funkcje kontrolną wobec Zarządu. Zarząd Spółki sprawuje nadzór
dotyczący ryzyka i sporządzenia sprawozdania finansowego. Bezpośrednio za organizację pracy i
sporządzenie sprawozdania odpowiada Dyrektor Finansowy, który współpracuje z osobą
odpowiedzialną za księgi rachunkowe. Roczne sprawozdanie finansowe Spółki podlega badaniu przez
biegłego rewidenta, natomiast sprawozdanie półroczne podlega przeglądowi przez biegłego
rewidenta. Wyboru biegłego rewidenta dokonuje Rada Nadzorcza z rekomendacji Komitetu Audytu na
podstawie zebranych ofert.
Sprawozdanie finansowe sporządzane jest w oparciu o dane pochodzące z systemu finansowo –
księgowego, w którym transakcje rejestrowane zgodnie z polityką rachunkowości spółki, zgodną z
międzynarodowymi standardami sprawozdawczości finansowej.
Księgi rachunkowe Spółki prowadzone na zlecenie przez zewnętrzny podmiot z wykorzystaniem
profesjonalnego systemu księgowego, zapewniającego kontrolę dostępu, podział kompetencji i
szczegółową rejestrację prowadzonych czynności. Aktualizacje systemu zapewniają Spółce
dostosowanie do zmieniających się przepisów prawnych.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Wskazanie akcjonariuszy posiadających bezpośrednio lub pośrednio znaczne pakiety akcji wraz ze
wskazaniem liczby posiadanych przez te podmioty akcji, ich procentowego udziały w kapitale
zakładowym, liczby głosów z nich wynikających i ich procentowego udziały w ogólnej liczbie głosów
na walnym zgromadzeniu.
Informacje zostały przedstawione w dziale IV Akcje i akcjonariat w punkcie 4.5. sprawozdania zarządu
z działalności w 2024 r.
Najwięksi akcjonariusze 31.12.2024
Liczba akcji
Liczba głosów
Udział w kapitale
podstawowym
Hlamata Holdings Ltd.
7 769 708
14 044 908
50,38%
Investors TFI S.A.
1 184 000
1 184 000
7,68%
Razem
8 953 708
15 228 908
58,06%
Najwięksi akcjonariusze na dzień
publikacji raportu rocznego za 2024
Liczba akcji
Liczba głosów
Udział w kapitale
podstawowym
Hlamata Holdings Ltd.
7 769 708
14 044 908
49,68%
Investors TFI S.A.
1 184 000
1 184 000
7,57%
Razem
8 953 708
15 228 908
57,25%
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Wskazanie posiadaczy wszelkich papierów wartościowych, które dają specjalne uprawnienia
kontrolne, wraz z opisem tych uprawnień
W spółce występują 1 607 567 akcje uprzywilejowane co do głosów.
Posiadacze Akcji:
Hlamata Holdings Limited, Spółka posiada: 1 568 800 akcji uprzywilejowanych w głosach 5:1,
stanowiących 10, % udziału w kapitale zakładowym i uprawniających do oddania 7 844 000
głosów stanowiących 36 % głosów na WZA ALTA SA
Informacje o wszystkich akcjach posiadanych przez Spółkę Hlamata Holdings Limited
przekazano w IV Akcje i akcjonariat niniejszego sprawozdania zarządu z działalności w 2024 r.
Oświadczenie o stosowaniu zasad Ładu Korporacynego w ALTA SA w 2024 r.
Strona 8 z 10
wg ostatnich informacji, które posiadała Spółka, 38 767 akcji uprzywilejowanych w głosach 5;1
stanowiących 0,25 % udziału w kapitale zakładowym i uprawniających do oddania 193 835
głosów stanowiących 0,89% głosów na WZA ALTA SA należy do firmy Dalco GmbH.
(Wg najlepszej wiedzy Zarządu Niemiecka firma została zlikwidowana).
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Wskazanie wszelkich ograniczeń odnośnie do wykonywania prawa głosu z akcji takich jak
ograniczenie wykonywania prawa głosu przez posiadaczy określonej części lub liczby głosów,
ograniczenia czasowe lub zapisy zgodnie z którymi prawa kapitałowe związane z papierami
wartościowymi są oddzielone od posiada papierów wartościowych.
Wskazanie ograniczeń przenoszenia prawa własności papierów wartościowych emitenta
W spółce na dzień przekazania niniejszego oświadczenia, nie występują ograniczenia do wykonywania
prawa głosu.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Opis zasad dotyczących powoływania i odwoływania osób zarządzających oraz ich uprawień, w
szczególności prawo do podjęcia decyzji o emisji lub wykupie akcji
Powoływanie i odwoływanie osób zarządzających odbywa się na zasadach określonych w kodeksie
spółek handlowych, statucie spółki oraz z uwzględnieniem zasad ładu korporacyjnego i struktury
organizacyjnej spółki. Zarząd Spółki składa się z jednego lub większej liczby członków.
Uprawnienia Zarządu reguluje statut Spółki oraz regulamin zarządu. Zarząd ma prawo do podjęcia
decyzji o emisji lub wykupie akcji po przyjęciu uchwały walnego zgromadzenia, która nadaje zarządowi
takie uprawnienie.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Opis zasad zmiany statutu lub umowy spółki emitenta
Zmiany statutu spółki lub umowy spółki możliwe tylko na zasadach określonych kodeksie spółek
handlowych, w Statucie Spółki oraz Regulaminie Walnego Zgromadzenia. Statut Spółki może podlegać
zmianom na podstawie uchwał Walnego Zgromadzenia.
Ustalenie tekstu jednolitego Statutu po zmianach powierza się Radzie Nadzorczej.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Sposób działania Walnego Zgromadzenia, prawa akcjonariuszy
Walne Zgromadzenia Spółki odbywają się na zasadach określonych w Kodeksie Spółek Handlowych.
Zasady działania walnego zgromadzenia opisane w Statucie i Regulaminie Walnego Zgromadzenia
wynikają wprost w przepisów prawa. Stosowane prawa Akcjonariuszy wynikają wprost z przepisów
prawa.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Opis działania organów zarządzających, nadzorujących lub administracyjnych emitenta oraz ich
komitetów wraz ze wskazaniem składu osobowego tych organów i zmian, które w nich zaszły w ciągu
ostatniego roku obrotowego
Sposób działania
Działania organów zarządzających i nadzorujących Spółką regulowane przepisami ksh oraz
statutem spółki i regulaminem rady nadzorczej. Wszystkie powyższe wynikają wprost z
przepisów prawnych.
Zarząd Spółki powołuje i odwołuje Rada Nadzorcza na podstawie postanowień Statutu.
Do uprawnień Rady należy także ustalenie szczegółowych zapisów dotyczących zatrudnienia
Zarządu.
Uprawnienia w zakresie decyzji dotyczącej emisji lub wykupu akcji reguluje Statut i KSH.
Oświadczenie o stosowaniu zasad Ładu Korporacynego w ALTA SA w 2024 r.
Strona 9 z 10
Uprawnienie to udzielane jest w formie uchwał Walnego Zgromadzenia, których wykonanie
powierzane jest Zarządowi.
Rada Nadzorcza Spółki liczy 5 członków. W ramach Rady Nadzorczej działa 3 osobowy Komitet
Audytu. W przypadkach szczególnych, Rada Nadzorcza deleguje poszczególnych członków do
realizacji wyznaczonych zadań.
Zarząd Spółki jest dwuosobowy. W skład osobowy Zarządu wchodzi Prezes Zarządu i Członek Zarządu.
W okresie 2024 r. skład osobowy Zarządu był następujący:
Do dnia 4.10.2024 r.
Pan Robert Jacek Moritz Prezes Zarządu
Pani Agnieszka Smit Członkini Zarządu
W dniu 04.10.2024 roku Rada Nadzorcza ALTA S.A. działając na podstawie art. 17 ust. 2 Statutu Spółki
podjęła uchwałę nr 01/10/2024 w sprawie odwołania Pana Roberta Jacka Moritza z funkcji Prezesa
Zarządu Spółki z chwilą podjęcia uchwały oraz uchwałę nr 02/10/2024 roku w przedmiocie powołania
na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki Pana Lesława Aleksandra Moritz na wspólną dwuletnią kadencję
kończącą się z dniem odbycia walnego zgromadzenia Spółki zatwierdzającego sprawozdanie finansowe
za rok obrotowy 2025r.
Od chwili podjęcia uchwały w dniu 4.10.2024 .r w sprawie powołania w przedmiocie powołania Prezesa
Zarządu Spółki jak wskazano powyżej, do dnia 31.12.2024 r. oraz do dnia publikacji niniejszego raportu
skład osoby Zarządu stanowią:
Pan Lesław Aleksander Moritz – Prezes Zarządu
Pani Agnieszka Smit Członkini Zarządu
Obecna kadencja Zarządu Spółki rozpoczęła się w dn. 31.05.2023 r. poprzez podjęcie Uchwały Rady
Nadzorczej na podstawie art. 17 ust. 2 Statutu Spółki.
W okresie roku obrotowego i do dnia wydania niniejszego oświadczenia Rada Nadzorcza pracowała w
składzie:
Skład osobowy Rady Nadzorczej w okresie 2024 r. był następujący:
Pani Dorota Butrym członek Radu Nadzorczej, Przewodnicząca Komitetu Audytu
Pan Krzysztof Kaczmarczyk Przewodnicząc Rady Nadzorczej
Pan Adam Parzydeł członek Rady Nadzorczej, członek Komitetu Audytu
Pan Paweł Rogowski członek Rady Nadzorczej
Pani Alicja Skibińska – członek Rady Nadzorczej, członek Komitetu Audytu
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
W odniesieniu do komitetu audytu albo odpowiednio rady nadzorczej lub innego organu nadzorczego
lub kontrolującego w przypadku wykonywania przez ten organ obowiązków komitetu audytu
wskazanie:
W spółce działa komitet Audytu wyłoniony spośród członków Rady Nadzorczej
- osób spełniających ustawowe kryteria niezależności
Członkowie Komitetu Audytu spełniają kryteria niezależności
- osób posiadających wiedzę i umiejętności w zakresie rachunkowości lub badania sprawozdań
finansowych ze wskazaniem sposobu ich nabycia
Dwóch członków Komitetu Audytu posiada wiedzę i umiejętności w zakresie rachunkowości zdobyte
na podstawie prezentowanego wykształcenia.
- osób posiadających wiedzę i umiejętności z zakresu branży, w której działa emitent, ze wskazaniem
sposobu ich nabycia
Oświadczenie o stosowaniu zasad Ładu Korporacynego w ALTA SA w 2024 r.
Strona 10 z 10
W odniesieniu do Komitetu Audytu członkowie posiadają wiedzę o umiejętności z zakresu branży, w
której działa emitent, zdobyte na podstawie długoletniego doświadczenia zawodowego.
- czy na rzecz emitenta były świadczone przez firmę audytorską badająjego sprawozdanie finansowe
dozwolone usługi niebędące badaniem
W okresie 2024 r. firma audytorska UHY ECA Audyt Sp. z o.o. badająca sprawozdanie finansowe
emitenta nie świadczyła innych usług niż określone w umowie o przeprowadzanie badania
sprawozdania finansowego i które dotyczyły tylko przeprowadzenia badania sprawozdania
finansowego i usługi atestacyjnej dotyczącej sprawozdania Rady Nadzorczej z wynagrodzeń.
- głównych założeń opracowanej polityki wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzenia badania oraz
polityki świadczenia przez firmę audytorską przeprowadzającą badanie, przez podmioty powiązane z
tą firmą oraz przez członka sieci firmy audytorskiej dozwolonych usług niebędących badaniem oraz czy
rekomendacja wyboru firmy audytorskiej spełniała obowiązujące warunki a w przypadku gdy wybór
nie dotyczył przedłużenia umowy o badanie sprawozdania czy rekomendacja została sporządzona w
następstwie procedury wyboru spełniającej obowiązujące kryteria
Rada Nadzorcza Spółki dokonuje wyboru firmy audytorskiej zgodnie z przepisami Ustawy o biegłych
rewidentach, na podstawie rekomendacji Komitetu Audytu.
Rekomendacja ta spełnia obowiązujące warunki i jest zgodna z przyjętą procedurą wyboru firmy
audytorskiej do przeprowadzenia badania i przeglądu sprawozdań finansowych. Komitet Audytu
podejmuje uchwały:
w sprawie rekomendacji dotyczącej wskazania firmy audytorskiej, a załącznik stanowi
zebranie ofert oraz uzasadnienie
w sprawie niezależności biegłego rewidenta oraz wyrażenia zgodny na świadczenie przez
biegłego rewidenta dozwolonych usług niebędących badaniem w Spółce tj. usług
przeglądu sprawozdania finansowego za I półrocze.
Według najlepszej wiedzy Zarządu rekomendacja dotycząca wyboru firmy audytorskiej spełniała
obowiązujące warunki oraz została sporządzona w oparciu o stosowaną w Spółce procedurę wyboru
firmy audytorskiej do badania sprawozdań finansowych.
Firma audytorska świadczy usługi z uwzględnieniem przestrzegania obowiązujących regulacji w
szczególności do przestrzegania zasad niezależności i braku konfliktu interesów
- liczby posiedzeń komitetu audytu albo posiedzeń rady nadzorczej lub innego organu nadzorczego
W okresie 2024 r. odbyły się 2 posiedzenia Komitetu Audytu oraz 6 posiedzeń Rady Nadzorczej
Lesław Moritz
Agnieszka Smit
Prezes Zarządu
Członkini Zarządu
Warszawa, 29.04.2025 r.