Łódź, 30 kwietnia 2025 r. 
Szanowni Akcjonariusze,  
Szanowni Klienci,   
Szanowni Państwo, 
Przekazuję na Państwa ręce Skonsolidowany Raport Roczny MONNARI TRADE S.A. za 2024 rok, obejmujący 
Sprawozdanie z działalności Zarządu, które zawiera sprawozdawczość z zakresu zrównoważonego rozwoju oraz 
dokumenty wydane przez Audytora Spółki.   
W  2024  r.  Grupa  Kapitałowa  funkcjonowała  w  dynamicznie zmieniającym  się  otoczeniu  makroekonomicznym, 
politycznym  oraz  społecznym.  Słowo,  które  najlepiej  charakteryzuje  bieżące  czasy  to  niepewność,  a  dla 
przedsiębiorstw konieczność dużej elastyczności w działaniu. Grupa Kapitałowa dostosowuje swoje  decyzje do 
aktualnych  wymagań  rynkowych.  Dotyczy  to  zarówno  dywersyfikacji  kanałów  sprzedaży,  co  pociąga  za  sobą 
zmianę wielkości salonów,  jak i  poszukiwanie odpowiednich miejsc  sprzedażowych, gdzie poszczególne marki 
mają  najlepszą  efektywność.  Grupa  Kapitałowa  dąży  do  zwiększenia  zasięgów  sprzedaży  on-line  oraz 
pozyskiwania nowych grup klientów.    
Grupa Kapitałowa utrzymała przychody w 2024 r. na podobnym poziomie jak w okresie 2023 r. – zamknęły się one  
sumą 314,8 mln zł, co oznacza niewielką zmianę o 1,7 %. Grupa Kapitałowa pozostaje rentowna, zarówno na 
poziomie  wyniku netto, który wyniósł 21,5 mln zł, co stanowi wzrost o 17,3 % jak również w zakresie działalności 
operacyjnej, która zaowocowała rezultatem 17,6 mln zł vs. 19,2 mln zł w okresie porównywalnym. Warto podkreślić 
zwiększenie marży brutto na sprzedaży, która wzrosła o 1,0 p.proc. do 61,9 %. Wyzwaniem dla Grupy Kapitałowej 
pozostaje nadal wzrost kosztów ogólnych oraz kosztów sprzedaży, w tym wynagrodzeń oraz energii. 
Ważnym wydarzeniem dla Grupy Kapitałowej jest poszerzenie zakresu działania, o rynek odzieży dziecięcej - marki 
5,10,15. W ubiegłym roku poświęcono dużo uwagi i pracy temu brandowi, co zaowocowało zakupem, w 2025 roku, 
większościowego pakietu akcji Komex S.A. W bieżącym roku będą prowadzone prace nad zmianami w sposobie 
działania tej marki, tak aby stała się dochodowym biznesem.  
Przed Grupą Kapitałową pozostaje wymagające zadanie budowania popytu na odzież i galanterię, oferowaną przez 
markę  MONNARI,  Femestage  oraz  5,10,15,  w  bardzo  konkurencyjnym  otoczeniu.  Oferowane  produkty  mają 
poprzez  modę,  dobry krój  oraz jakość,  pozycjonować  MONNARI  w  ponad  średnim  segmencie cenowym  oraz 
zapewniać  wysoki  poziom  rozpoznawalności  marki.  Potwierdzeniem  pozycji  marki  MONNARI  jest  otrzymana 
nagroda  - Kobieca Marka  Roku 2025. Marka Femestage jest  kierowana do  młodszych pań,  a asortyment jest  
w bardziej dostępnych cenach. Marka 5,10,15 ma ugruntowaną rozpoznawalność na polskim rynku i jest znana  
z dobrej jakości odzieży dziecięcej.   
Grupa Kapitałowa ma ambicje budowy grupy odzieżowej, dlatego też będzie kontynuować powiększanie portfolio 
marek, pod którymi będzie oferować dobrej jakości towary z segmentu mody. Istotnym elementem strategii jest też 
zwiększanie  sprzedaży  internetowej  oraz  szukanie  nowych  kanałów  sprzedażowych.  Segment  związany  
z  nieruchomościami nadal będzie rozwijany przez spółki celowe w Grupie Kapitałowej, z uwagi na intratność tych 
inwestycji. Jednocześnie Zarząd Spółki Dominującej poszukuje bezpiecznych form inwestycji kapitałowych, tak aby 
zapewnić wysoki zwrot z zainwestowanych środków w dane przedsięwzięcie gospodarcze.      
MONNARI TRADE S.A. dąży do budowy grupy odzieżowej, która będzie obejmować rynek odzieżowy w różnych 
segmentach jego funkcjonowania. Na poziomie finansowym, Grupa Kapitałowa stawia sobie za cel  rentowność 
netto na poziomie dwucyfrowym.  Mamy nadzieję, że powyższe działania przełożą się na zadowolenie klientów  
i akcjonariuszy MONNARI TRADE S.A.  
Z poważaniem, 
/-/ Mirosław Misztal