Łódź, 30 kwietnia 2025 r.
Szanowni Akcjonariusze,
Szanowni Klienci,
Szanowni Państwo,
Przekazuję na Państwa ręce Skonsolidowany Raport Roczny MONNARI TRADE S.A. za 2024 rok, obejmujący
Sprawozdanie z działalności Zarządu, które zawiera sprawozdawczość z zakresu zrównoważonego rozwoju oraz
dokumenty wydane przez Audytora Spółki.
W 2024 r. Grupa Kapitałowa funkcjonowała w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu makroekonomicznym,
politycznym oraz społecznym. Słowo, które najlepiej charakteryzuje bieżące czasy to niepewność, a dla
przedsiębiorstw konieczność dużej elastyczności w działaniu. Grupa Kapitałowa dostosowuje swoje decyzje do
aktualnych wymagań rynkowych. Dotyczy to zarówno dywersyfikacji kanałów sprzedaży, co pociąga za sobą
zmianę wielkości salonów, jak i poszukiwanie odpowiednich miejsc sprzedażowych, gdzie poszczególne marki
mają najlepszą efektywność. Grupa Kapitałowa dąży do zwiększenia zasięgów sprzedaży on-line oraz
pozyskiwania nowych grup klientów.
Grupa Kapitałowa utrzymała przychody w 2024 r. na podobnym poziomie jak w okresie 2023 r. zamknęły się one
sumą 314,8 mln zł, co oznacza niewielką zmianę o 1,7 %. Grupa Kapitałowa pozostaje rentowna, zarówno na
poziomie wyniku netto, który wyniósł 21,5 mln zł, co stanowi wzrost o 17,3 % jak również w zakresie działalności
operacyjnej, która zaowocowała rezultatem 17,6 mln vs. 19,2 mln zł w okresie porównywalnym. Warto podkreślić
zwiększenie marży brutto na sprzedaży, która wzrosła o 1,0 p.proc. do 61,9 %. Wyzwaniem dla Grupy Kapitałowej
pozostaje nadal wzrost kosztów ogólnych oraz kosztów sprzedaży, w tym wynagrodzeń oraz energii.
Ważnym wydarzeniem dla Grupy Kapitałowej jest poszerzenie zakresu działania, o rynek odzieży dziecięcej - marki
5,10,15. W ubiegłym roku poświęcono dużo uwagi i pracy temu brandowi, co zaowocowało zakupem, w 2025 roku,
większościowego pakietu akcji Komex S.A. W bieżącym roku będą prowadzone prace nad zmianami w sposobie
działania tej marki, tak aby stała się dochodowym biznesem.
Przed Grupą Kapitałową pozostaje wymagające zadanie budowania popytu na odzież i galanterię, oferowaną przez
markę MONNARI, Femestage oraz 5,10,15, w bardzo konkurencyjnym otoczeniu. Oferowane produkty mają
poprzez modę, dobry krój oraz jakość, pozycjonować MONNARI w ponad średnim segmencie cenowym oraz
zapewniać wysoki poziom rozpoznawalności marki. Potwierdzeniem pozycji marki MONNARI jest otrzymana
nagroda - Kobieca Marka Roku 2025. Marka Femestage jest kierowana do młodszych pań, a asortyment jest
w bardziej dostępnych cenach. Marka 5,10,15 ma ugruntowaną rozpoznawalność na polskim rynku i jest znana
z dobrej jakości odzieży dziecięcej.
Grupa Kapitałowa ma ambicje budowy grupy odzieżowej, dlatego też będzie kontynuować powiększanie portfolio
marek, pod którymi będzie oferować dobrej jakości towary z segmentu mody. Istotnym elementem strategii jest też
zwiększanie sprzedaży internetowej oraz szukanie nowych kanałów sprzedażowych. Segment związany
z nieruchomościami nadal będzie rozwijany przez spółki celowe w Grupie Kapitałowej, z uwagi na intratność tych
inwestycji. Jednocześnie Zarząd Spółki Dominującej poszukuje bezpiecznych form inwestycji kapitałowych, tak aby
zapewnić wysoki zwrot z zainwestowanych środków w dane przedsięwzięcie gospodarcze.
MONNARI TRADE S.A. dąży do budowy grupy odzieżowej, która będzie obejmować rynek odzieżowy w różnych
segmentach jego funkcjonowania. Na poziomie finansowym, Grupa Kapitałowa stawia sobie za cel rentowność
netto na poziomie dwucyfrowym. Mamy nadzieję, że powyższe działania przełożą się na zadowolenie klientów
i akcjonariuszy MONNARI TRADE S.A.
Z poważaniem,
/-/ Mirosław Misztal