Łódź, 30 kwietnia 2025 r.
Szanowni Akcjonariusze,
Szanowni Klienci,
Szanowni Państwo,
Przekazuję na Państwa ręce Raport Roczny MONNARI TRADE S.A. za 2024 rok, obejmujący Sprawozdanie z
działalności Zarządu, które zawiera sprawozdawczość z zakresu zrównoważonego rozwoju oraz dokumenty
wydane przez Audytora Spółki.
W 2024 r. MONNARI TRADE S.A. funkcjonowała w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu makroekonomicznym,
politycznym oraz społecznym. Słowo, które najlepiej charakteryzuje bieżące czasy to niepewność, a dla
przedsiębiorstw konieczność dużej elastyczności w działaniu. MONNARI TRADE S.A. dostosowuje swoje decyzje
do aktualnych wymagań rynkowych. Dotyczy to zarówno dywersyfikacji kanałów sprzedaży, co pociąga za sobą
zmianę wielkości salonów, jak i poszukiwanie odpowiednich miejsc sprzedażowych, gdzie poszczególne marki
mają najlepszą efektywność. Spółka dąży do zwiększenia zasięgów sprzedaży on-line oraz pozyskiwania nowych
grup klientów.
MONNARI TRADE S.A. utrzymała przychody w 2024 r. na podobnym poziomie jak w okresie 2023 r. – zamknęły
się one sumą 305,9 mln zł, co oznacza niewielką zmianę o 1,3 %. Wyniki jednostki na poziomie operacyjnym i
wyniku netto były ujemne, odpowiednio – 3,4 mln zł oraz - 3,7 mln zl. Wyzwaniem dla Spółki pozostaje nadal wzrost
kosztów ogólnych oraz kosztów sprzedaży.
MONNARI TRADE S.A. jest Spółką Dominującą dla Grupy Kapitałowej, dlatego też wyniki skonsolidowane dają
pełen obraz funkcjonowania podmiotu, stąd zachęcam do lektury obu sprawozdań finansowych.
Ważnym wydarzeniem jest poszerzenie zakresu działania, o rynek odzieży dziecięcej - marki 5,10,15. W ubiegłym
roku poświęcono dużo uwagi i pracy temu brandowi, co zaowocowało zakupem, w 2025 roku, większościowego
pakietu akcji Komex S.A. W bieżącym roku będą prowadzone prace nad zmianami w sposobie działania tej marki,
tak aby stała się dochodowym biznesem.
Przed MONNARI TRADE S.A. pozostaje wymagające zadanie budowania popytu na odzież i galanterię, oferowaną
przez markę MONNARI, Femestage oraz 5,10,15, w bardzo konkurencyjnym otoczeniu. Oferowane produkty mają
poprzez modę, dobry krój oraz jakość, pozycjonować MONNARI w ponad średnim segmencie cenowym oraz
zapewniać wysoki poziom rozpoznawalności marki. Potwierdzeniem pozycji marki MONNARI jest otrzymana
nagroda - Kobieca Marka Roku 2025. Marka Femestage jest kierowana do młodszych pań, a asortyment jest
w bardziej dostępnych cenach. Marka 5,10,15 ma ugruntowaną rozpoznawalność na polskim rynku i jest znana
z dobrej jakości odzieży dziecięcej.
MONNARI TRADE S.A. ma ambicje budowy grupy odzieżowej, dlatego też będzie kontynuować powiększanie
portfolio marek, pod którymi będzie oferować dobrej jakości towary z segmentu mody. Istotnym elementem strategii
jest też zwiększanie sprzedaży internetowej oraz szukanie nowych kanałów sprzedażowych. Segment związany
z nieruchomościami nadal będzie rozwijany przez spółki celowe w Grupie Kapitałowej, z uwagi na intratność tych
inwestycji. Jednocześnie Zarząd Spółki Dominującej poszukuje bezpiecznych form inwestycji kapitałowych, tak aby
zapewnić wysoki zwrot z zainwestowanych środków w dane przedsięwzięcie gospodarcze.
MONNARI TRADE S.A. dąży do budowy grupy odzieżowej, która będzie obejmować rynek odzieżowy w różnych
segmentach jego funkcjonowania. Na poziomie finansowym Spółka stawia sobie za cel rentowność netto na
poziomie dwucyfrowym. Mamy nadzieję, że powyższe działania przełożą się na zadowolenie klientów i
akcjonariuszy MONNARI TRADE S.A.
Z poważaniem,
/-/ Mirosław Misztal