Raport
dotyczący stosowania zasad
ładu korporacyjnego
przez Redan SA w likwidacji w okresie
od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 r.
Łódź, 30 kwietnia 2025 r.
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 2 z 17
A. Wskazanie zbioru zasad Ładu Korporacyjnego, któremu podlega emitent, oraz miejsca,
gdzie tekst zbioru zasad jest publicznie dostępny.
Zarząd Emitenta oświadcza, że w okresie od 1 stycznia 2024 do 31 grudnia 2024 roku Spółka stosowała
zasady ładu korporacyjnego stanowiące Załącznik do uchwały Rady Giełdy nr 13/1834/2021 z dnia 29
marca 2021 r. pt. „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2021” („DPSN 2021”, „Dobre Praktyki”),
które zostały opublikowane w serwisie poświęconym tematyce dobrych praktyk spółek notowanych na
Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie SA prowadzonym przez Giełdę Papierów
Wartościowych w Warszawie SA pod adresem internetowym https://www.gpw.pl/dobre-praktyki.
B. Wskazanie postanowień zbioru zasad ładu korporacyjnego, od których Redan SA w
likwidacji odstąpił w 2024 r. oraz wyjaśnienie przyczyn tego odstąpienia.
W okresie od dnia 1 stycznia 2024 roku do dnia 31 grudnia 2024 roku w Redan SA w likwidacji nie
stosowano następujących zasad zawartych w dokumencie „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW
2021”:
1. Polityka informacyjna i komunikacja z inwestorami
Zasada 1.3. W swojej strategii biznesowej spółka uwzględnia również tematykę ESG, w szczególności
obejmującą:
Zasada 1.3.1. zagadnienia środowiskowe, zawierające mierniki i ryzyka związane ze zmianami klimatu i
zagadnienia zrównoważonego rozwoju;
Zasada nie jest stosowana.
Komentarz spółki: Zagadnienia te nie były dotychczas formalnie włączone do strategii biznesowej
Redan, tym niemniej Spółka uznaje je za istotne. Redan respektuje wszelkie wymagania i przepisy
prawne odnoszące się do powyższych obszarów. Spółka jest w trakcie procesu implementacji zagadnień
z tego zakresu do swojej strategii biznesowej. Po zakończeniu tego procesu intencją Redan jest
stosowanie tej zasady.
Zasada 1.3.2. sprawy społeczne i pracownicze, dotyczące m.in. podejmowanych i planowanych działań
mających na celu zapewnienie równouprawnienia płci, należytych warunków pracy, poszanowania
praw pracowników, dialogu ze społecznościami lokalnymi, relacji z klientami.
Zasada nie jest stosowana.
Komentarz spółki: Zagadnienia te nie były dotychczas formalnie włączone do strategii biznesowej
Redan, tym niemniej Spółka uznaje je za istotne. Spółka respektuje wszelkie wymagania i przepisy
prawne odnoszące się do powyższych obszarów. Dotychczas Redan realizował działania z zakresu
zapewnienia równouprawnienia płci, należytych w zakresie możliwości finansowych Spółki
warunków pracy, poszanowania praw pracowników, dialogu ze społecznościami lokalnymi oraz relacji
z klientami. Jednakże nie były one uwzględnione wprost w strategii Redan. Spółka jest w trakcie procesu
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 3 z 17
implementacji zagadnień z tego zakresu do swojej strategii biznesowej. Po zakończeniu tego procesu
intencją Redan jest stosowanie tej zasady.
Zasada 1.4. W celu zapewnienia należytej komunikacji z interesariuszami, w zakresie przyjętej strategii
biznesowej spółka zamieszcza na swojej stronie internetowej informacje na temat założeń posiadanej
strategii, mierzalnych celów, w tym zwłaszcza celów długoterminowych, planowanych działań oraz
postępów w jej realizacji, określonych za pomocą mierników, finansowych i niefinansowych. Informacje
na temat strategii w obszarze ESG powinny m.in.:
1.4.1. objaśniać, w jaki sposób w procesach decyzyjnych w spółce i podmiotach z jej grupy uwzględniane
są kwestie związane ze zmianą klimatu, wskazując na wynikające z tego ryzyka;
Zasada nie jest stosowana.
Komentarz spółki: W związku ze zmianą składu Grupy Kapitałowej Redan dokonanej w 2020 r. Spółka
jest w trakcie rewizji dotychczasowej strategii. W ramach tego procesu zostanie także ustalone w jaki
sposób w procesach decyzyjnych w Spółce będą uwzględniane kwestie związane ze zmianą klimatu,
wskazując na wynikające z tego ryzyka. Po zakończeniu procesu rewizji strategii intencją Spółki jest
opublikowanie przyjętych zasad na stronie internetowej.
1.4.2. przedstawiać wartość wskaźnika równości wynagrodzeń wypłacanych jej pracownikom,
obliczanego jako procentowa różnica pomiędzy średnim miesięcznym wynagrodzeniem (z
uwzględnieniem premii, nagród i innych dodatków) kobiet i mężczyzn za ostatni rok, oraz przedstawiać
informacje o działaniach podjętych w celu likwidacji ewentualnych nierówności w tym zakresie, wraz z
prezentacją ryzyk z tym związanych oraz horyzontem czasowym, w którym planowane jest
doprowadzenie do równości.
Zasada nie jest stosowana.
Wskaźnik równości wynagrodzeń nie jest obecnie prezentowany z uwagi na ograniczoną skalę
zatrudnienia oraz niewielką liczebność kadry, co uniemożliwia obiektywne i statystycznie miarodajne
wyliczenie wartości tego wskaźnika. W strukturze zatrudnienia nie występują istotne różnice płacowe
między kobietami i mężczyznami na porównywalnych stanowiskach.
1.6. W przypadku spółki należącej do indeksu WIG20, mWIG40 lub sWIG80 raz na kwartał, a w
przypadku pozostałych nie rzadziej niż raz w roku, spółka organizuje spotkanie dla inwestorów,
zapraszając na nie w szczególności akcjonariuszy, analityków, ekspertów branżowych i przedstawicieli
mediów. Podczas spotkania zarząd spółki prezentuje i komentuje przyjętą strategię i jej realizację,
wyniki finansowe spółki i jej grupy, a także najważniejsze wydarzenia mające wpływ na działalność spółki
i jej grupy, osiągane wyniki i perspektywy na przyszłość. Podczas organizowanych spotkań zarząd spółki
publicznie udziela odpowiedzi i wyjaśnień na zadawane pytania.
Zasada nie jest stosowana.
Komentarz spółki: Zasada ta nie jest stosowana przez Spółkę z uwagi na brak zainteresowania
spotkaniami ze strony inwestorów.
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 4 z 17
2. ZARZĄD I RADA NADZORCZA
W celu osiągnięcia najwyższych standardów w zakresie wykonywania przez zarząd i radę nadzorczą
spółki swoich obowiązków i wywiązywania się z nich w sposób efektywny, w skład zarządu i rady
nadzorczej powoływane wyłącznie osoby posiadające odpowiednie kompetencje, umiejętności i
doświadczenie. Członkowie zarządu działają w interesie spółki i ponoszą odpowiedzialność za jej
działalność. Do zarządu należy w szczególności przywództwo w spółce, zaangażowanie w wyznaczanie
jej celów strategicznych i ich realizacja oraz zapewnienie spółce efektywności i bezpieczeństwa.
Członkowie rady nadzorczej w zakresie sprawowanej funkcji i wykonywanych obowiązków w radzie
nadzorczej kierują się w swoim postępowaniu, w tym w podejmowaniu decyzji, niezależnością własnych
opinii i osądów, działając w interesie spółki. Rada nadzorcza pracuje w kulturze debaty, analizując
sytuację spółki na tle branży i rynku na podstawie materiałów przekazywanych jej przez zarząd spółki
oraz systemy i funkcje wewnętrzne spółki, a także pozyskiwanych spoza niej, wykorzystując wyniki prac
swoich komitetów. Rada nadzorcza w szczególności opiniuje strategię spółki i weryfikuje pracę zarządu
w zakresie osiągania ustalonych celów strategicznych oraz monitoruje wyniki osiągane przez spółkę.
Zasada 2.1. Spółka powinna posiadać politykę różnorodności wobec zarządu oraz rady nadzorczej,
przyjętą odpowiednio przez radę nadzorczą lub walne zgromadzenie. Polityka różnorodności określa
cele i kryteria różnorodności m.in. w takich obszarach jak płeć, kierunek wykształcenia, specjalistyczna
wiedza, wiek oraz doświadczenie zawodowe, a także wskazuje termin i sposób monitorowania realizacji
tych celów. W zakresie zróżnicowania pod względem płci warunkiem zapewnienia różnorodności
organów spółki jest udział mniejszości w danym organie na poziomie nie niższym niż 30%.
Zasada nie jest stosowana.
Komentarz spółki: Redan nie posiada skodyfikowanych zasad polityki różnorodności. Powierzenie
funkcji osobom mającym pełnić funkcje w Zarządzie, Radzie Nadzorczej oraz kluczowym menedżerom
opiera się na kryteriach kompetencji, wiedzy i doświadczenia oraz znajomości branży, w której działa
Spółka. Ma to na celu jak najlepsze dopasowanie tych osób do potrzeb Spółki oraz najbardziej
efektywne spełnianie zadań przed nimi stawianych.
Zasada 2.2. Osoby podejmujące decyzje w sprawie wyboru członków zarządu lub rady nadzorczej spółki
powinny zapewnić wszechstronność tych organów poprzez wybór do ich składu osób zapewniających
różnorodność, umożliwiając m.in. osiągnięcie docelowego wskaźnika minimalnego udziału mniejszości
określonego na poziomie nie niższym niż 30%, zgodnie z celami określonymi w przyjętej polityce
różnorodności, o której mowa w zasadzie 2.1.
Zasada nie jest stosowana.
Komentarz spółki: Zasada nie jest stosowana przez Spółkę, ponieważ Emitent nie posiada polityki
różnorodności.
2.6. Pełnienie funkcji w zarządzie spółki stanowi główny obszar aktywności zawodowej członka zarządu.
Członek zarządu nie powinien podejmować dodatkowej aktywności zawodowej, jeżeli czas poświęcony
na taką aktywność uniemożliwia mu rzetelne wykonywanie obowiązków w spółce.
Zasada nie jest stosowana.
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 5 z 17
W związku z podjęciem uchwały Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia w dniu 30.12.2024 w sprawie
rozwiązania Spółki i rozpoczęcia jej likwidacji nastąpiło realne zakończenie działalności operacyjnej
Spółki Z jednej strony proces likwidacji nie wymaga zaangażowania likwidatora jako głównego obszaru
aktywności, a z drugiej strony Spółka nie posiada zasobów, aby za takie ewentualne duże
zaangażowanie zapłacić wynagrodzenie.
Zasada 2.11. Poza czynnościami wynikającymi z przepisów prawa raz w roku rada nadzorcza sporządza
i przedstawia zwyczajnemu walnemu zgromadzeniu do zatwierdzenia roczne sprawozdanie.
Sprawozdanie, o którym mowa powyżej, zawiera co najmniej:
Zasada 2.11.6. informację na temat stopnia realizacji polityki różnorodności w odniesieniu do zarządu i
rady nadzorczej, w tym realizacji celów, o których mowa w zasadzie 2.1.
Zasada nie jest stosowana.
Komentarz spółki: Z uwagi na niestosowanie zasady 2.1., brak polityki żnorodności, roczne
sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej nie będą zawierały odniesienia do ww. kwestii.
3. SYSTEMY I FUNKCJE WEWNĘTRZNE
Sprawnie działające systemy i funkcje wewnętrzne są nieodzownym narzędziem sprawowania nadzoru
nad spółką. Systemy obejmują spółkę i wszystkie obszary działania jej grupy, które mają istotny wpływ
na sytuację spółki.
Zasada 3.2. Spółka wyodrębnia w swojej strukturze jednostki odpowiedzialne za zadania
poszczególnych systemów lub funkcji, chyba że nie jest to uzasadnione z uwagi na rozmiar spółki lub
rodzaj jej działalności.
Zasada nie dotyczy spółki.
Komentarz spółki: Ze względu na rozmiar Spółki oraz niewielką komplikację prowadzonych procesów
takie wyodrębnienie nie jest konieczne.
Zasada 3.6. Kierujący audytem wewnętrznym podlega organizacyjnie prezesowi zarządu, a
funkcjonalnie przewodniczącemu komitetu audytu lub przewodniczącemu rady nadzorczej, jeżeli rada
pełni funkcję komitetu audytu.
Zasada nie jest stosowana.
Komentarz spółki: Emitent nie posiada wyodrębnionej jednostki audytu wewnętrznego oraz
wyodrębnionego stanowiska osoby kierującej tą jednostką.
Zasada 3.7. Zasady 3.4 - 3.6 mają zastosowanie również w przypadku podmiotów z grupy spółki o
istotnym znaczeniu dla jej działalności, jeśli wyznaczono w nich osoby do wykonywania tych zadań.
Zasada nie dotyczy spółki.
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 6 z 17
Komentarz spółki: Emitent nie posiada spółek zależnych, nie tworzy grupy kapitałowej.
3.10. Co najmniej raz na pięć lat w spółce należącej do indeksu WIG20, mWIG40 lub sWIG80
dokonywany jest, przez niezależnego audytora wybranego przy udziale komitetu audytu, przegląd
funkcji audytu wewnętrznego.
Zasada nie dotyczy spółki.
Komentarz spółki: Z jednej strony akcje Redan nie należą do indeksu WIG20, mWIG40 ani sWIG80. Z
drugiej strony wielkość i złożoność operacji realizowanych przez Spółkę nie wskazuje na konieczność
przeprowadzania takiego audytu.
4. WALNE ZGROMADZENIE I RELACJE Z AKCJONARIUSZAMI
Zarząd spółki giełdowej i jej rada nadzorcza powinny zachęcać akcjonariuszy do zaangażowania sw
sprawy spółki, wyrażającego się przede wszystkim aktywnym, osobistym lub przez pełnomocnika,
udziałem w walnym zgromadzeniu. Walne zgromadzenie powinno obradować z poszanowaniem praw
wszystkich akcjonariuszy i dążyć do tego, by podejmowane uchwały nie naruszały uzasadnionych
interesów poszczególnych grup akcjonariuszy. Akcjonariusze biorący udział w walnym zgromadzeniu
wykonują swoje uprawnienia w sposób nienaruszający dobrych obyczajów. Uczestnicy walnego
zgromadzenia powinni przybywać na walne zgromadzenie przygotowani.
Zasada 4.1. Spółka powinna umożliwić akcjonariuszom udział w walnym zgromadzeniu przy
wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej (e-walne), jeżeli jest to uzasadnione z uwagi na
zgłaszane spółce oczekiwania akcjonariuszy, o ile jest w stanie zapewnić infrastrukturę techniczną
niezbędną dla przeprowadzenia takiego walnego zgromadzenia.
Zasada nie jest stosowana.
Komentarz spółki: Dotychczas żaden akcjonariusz nie zgłosił żądania odnośnie zorganizowania walnego
zgromadzenia przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej. W przypadku takiego zgłoszenia
Spółka przeprowadzi analizę ryzyka o charakterze organizacyjno-technicznym oraz prawnym mogącym
prowadzić do próby wzruszania ważności odbycia lub prawidłowego przebiegu walnych zgromadzeń i
na tej podstawie podejmie decyzję, czy zorganizować walne zgromadzenia w formie elektronicznej.
4.3. Spółka zapewnia powszechnie dostępną transmisję obrad walnego zgromadzenia w czasie
rzeczywistym
Zasada nie jest stosowana.
Komentarz spółki: Z uwagi na brak zgłaszanego Spółce zapotrzebowania ze strony akcjonariuszy, a także
wobec sytuacji, że obecnie na walnym zgromadzeniu akcjonariusze nie wyrazili zgody na publikację
swojego wizerunku Spółka nie zapewnia powszechnej transmisji obrad walnego zgromadzenia w czasie
rzeczywistym. Spółka publikuje na stronie korporacyjnej wszystkie istotne informacje dotyczące
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 7 z 17
walnego zgromadzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa co zapewnia dostęp do informacji
i ich transparentność.
C. Opis głównych cech stosowanych w przedsiębiorstwie emitenta systemów kontroli
wewnętrznej i zarządzania ryzykiem w odniesieniu do procesu sporządzania jednostkowych
i skonsolidowanych sprawozdań finansowych.
Sprawozdanie Redan SA w likwidacji sporządzane jest według Międzynarodowych Standardów
Rachunkowości w kształcie zatwierdzonym przez Unię Europejską.
Do końca września 2024 r. Spółka prowadziła samodzielnie księgi rachunkowe, zatrudniając w
niezbędnym wymiarze czasu pracy osoby posiadające niezbędne kwalifikacje, wiedzę i doświadczenie
w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz sporządzania sprawozdań finansowych. Począwszy
od października 2024 r. w związku ze zmniejszeniem skali operacji oraz niemożnością utrzymania
odpowiedniej kadry pracowników pionu finansowego Spółka zaczęła korzyst z outsourcingu w
zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdań finansowych.
Do końca września 2024 r. do szczególnych zadań Zespołu Księgowo- Finansowego Redan SA w
likwidacji należy m.in. zapewnienie zgodności sprawozdań i prezentowanych w nich danych z
przepisami prawa, współpraca z rewidentami zewnętrznymi, bieżące weryfikowanie stanu ksiąg oraz
urządzeń księgowych ze stanem rzeczywistym i obowiązującymi w Spółce zasadami rachunkowości,
śledzenie zmian w przepisach i regulacjach zewnętrznych odnoszących się do wymogów
sprawozdawczości spółek publicznych i przygotowanie do ich wprowadzenia z odpowiednim
wyprzedzeniem czasowym.
Proces przygotowania źródłowych danych finansowych na potrzeby sprawozdawczości jest w
większości zautomatyzowany. W Redan SA w likwidacji jest wykorzystywany system klasy ERP
zawierający odpowiednie funkcje finansowo-księgowy Safo.
Tabele finansowe i dane opisowe przygotowywane w oparciu o księgi handlowe oraz dodatkowe
moduły systemu komputerowego, wykorzystywane do przygotowania sprawozd wewnętrznych i
zewnętrznych.
D. Wskazanie akcjonariuszy posiadających bezpośrednio lub pośrednio znaczne pakiety akcji
wraz ze wskazaniem liczby posiadanych przez te podmioty akcji, ich procentowego udziału
w kapitale zakładowym, liczby głosów z nich wynikających i ich procentowego udziału w
ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu.
Na dzień 31 grudnia 2024 roku akcjonariuszami REDAN SA w likwidacji posiadającymi znaczące pakiety
akcji byli:
1) Radosław Wiśniewski posiadający pakiet liczący 13 981 345 akcji, stanowiący 39,2% udziału w
kapitale zakładowym Spółki, odpowiadający 18 686 144 głosom na Walnym Zgromadzeniu
Akcjonariuszy, co stanowi 45,8% ogólnej liczby głosów.
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 8 z 17
2) Piengjai Wiśniewska posiadająca wraz z podmiotem zależnym Ores Sp. z o.o. 9 094 298 akcji,
co stanowi 25,5% w kapitale zakładowym i uprawnia do 9 094 298 głosów, które stanowią
22,3% w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu Redan SA w likwidacji.
Porozumienie akcjonariuszy z dnia 09 maja 2016 roku.
W dniu 09 maja 2016 r. akcjonariusze m.in. Pan Radosław Wiśniewski, Pani Piengjai Wiśniewska, Pani
Teresa Wiśniewska oraz „Ores” sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi (dalej zwani Zawiadamiającymi), zawarli
porozumienie dotyczące m.in. zgodnego głosowania przez te podmioty na walnym zgromadzeniu
Spółki, o którym mowa w art. 87 ust. 1 pkt 5) ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej (Dz. U.
z 2013 r., poz. 1382, ze zm.). Redan SA w likwidacji poinformował o tym fakcie wyczerpująco po
otrzymaniu powiadomienia od Zamawiających w dniu 10 maja 2016 roku, w raporcie bieżącym nr
10/2016. Następnie, na mocy aneksu zawartego do w/w porozumienia w dniu 20 czerwca 2016 r.
Zawiadamiający postanowili zmienić Porozumienie w ten sposób, że rozszerzyli jego cele o „wspólne
głosowanie na walnych zgromadzeniach Spółki”. Redan SA w likwidacji poinformował o tym fakcie w
raporcie bieżącym nr 30/2016.
Zawiadamiający z uwagi na zawarcie porozumienia, na dzień 31 grudnia 2024 r. dysponowali łącznie 23
215 643 akcjami Emitenta, stanowiącymi 65,0% we wszystkich akcjach Redan, uprawniającymi do
wykonywania 27 920 443 głosów na walnych zgromadzeniach akcjonariuszy Spółki, co stanowi 68,5%
wszystkich głosów.
E. Wskazanie posiadaczy wszelkich papierów wartościowych, które dają specjalne
uprawnienia kontrolne, wraz z opisem tych uprawnień.
W Redan SA w likwidacji nie zostały wyemitowane papiery wartościowe, które dawałyby ich
posiadaczom specjalne uprawnienia kontrolne, poza akcjami imiennymi Redan SA w likwidacji,
uprzywilejowanymi co do głosu w stosunku 2:1 do akcji zwykłych.
F. Wskazanie wszelkich ograniczeń odnośnie do wykonywania prawa głosu, takich jak
ograniczenie wykonywania prawa głosu przez posiadaczy określonej części lub liczby
głosów, ograniczenia czasowe dotyczące wykonywania prawa głosu lub zapisy, zgodnie z
którymi, przy współpracy spółki, prawa kapitałowe związane z papierami wartościowymi są
oddzielone od posiadania papierów wartościowych.
W Redan SA w likwidacji nie ma ograniczenia w wykonywaniu prawa głosu przez akcjonariuszy ani
zapisów zgodnie z którymi prawa kapitałowe związane z papierami wartościowymi byłyby oddzielone
od posiadania tych papierów wartościowych.
G. Wskazanie wszelkich ograniczeń dotyczących przenoszenia prawa własności papierów
wartościowych emitenta.
W Redan SA w likwidacji nie występują ograniczenia w przenoszeniu prawa własności papierów
wartościowych emitenta.
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 9 z 17
H. Opis zasad dotyczących powoływania i odwoływania osób zarządzających oraz ich
uprawnień, w szczególności prawo do podjęcia decyzji o emisji lub wykupie akcji.
Zgodnie ze Statutem, Zarząd Spółki może składać się z 1 do 5 osób, powoływanych na wspól
czteroletnią kadencję. Prezesa zarządu powołuje i odwołuje Rada Nadzorcza. a na wniosek Prezesa
Zarządu także pozostałych Członków Zarządu.
Do kompetencji Zarządu należą wszelkie sprawy związane z prowadzeniem Spółki, niezastrzeżone
ustawą albo Statutem do kompetencji Walnego Zgromadzenia lub Rady Nadzorczej. Uchwały Zarządu
zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równości głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
Zakres praw i obowiązków Zarządu, a także tryb jego działania określa Regulamin Zarządu przyjęty
uchwałą Zarządu. Regulamin ten jest dostępny na korporacyjnej stronie internetowej Spółki
(www.redan.com.pl).
I. Opis zasad zmiany statutu lub umowy spółki emitenta.
Do zmiany Statutu niezbędne jest podjęcie uchwały przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zgodnie
z art. 415 § 1 k.s.h.
Do zmiany statutu polegającej na istotnej zmianie przedmiotu działalności niezbędne jest podjęcie
uchwały przez Walne Zgromadzenie, większością 2/3 głosów przy obecności osób reprezentujących
przynajmniej połowę kapitału zakładowego. Skuteczność tej uchwały nie jest uzależniona od wykupienia
akcji tych akcjonariuszy, którzy nie zgadzają się na zmia (§ 3 ust. 2 Statutu).
J. Sposób działania walnego zgromadzenia i jego zasadnicze uprawnienia oraz opis praw
akcjonariuszy i sposobu ich wykonywania, w szczególności zasady wynikające z regulaminu
walnego zgromadzenia, jeżeli taki regulamin został uchwalony, o ile informacje w tym
zakresie nie wynikają wprost z przepisów prawa.
Powyższe zagadnienia, dotyczące funkcjonowania walnego zgromadzenia oraz uprawnień
akcjonariuszy, uregulowane przepisami prawa, zwłaszcza przepisami Kodeksu spółek handlowych
oraz postanowieniami Statutu Spółki i Regulaminu Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Redan SA w
likwidacji (Regulamin WZA). Dokumenty te (wewnętrzne regulacje Spółki) udostępnione na
korporacyjnej stronie internetowej Spółki (www.redan.com.pl).
Zasadnicze uprawnienia Walnego Zgromadzenia Redan SA w likwidacji obejmują następujące sprawy:
1) rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdania Zarządu z działalności Spółki oraz sprawozdania
finansowego za ubiegły rok obrotowy;
2) udzielanie absolutorium członkom organów Spółki z wykonywania przez nich obowiązków;
3) dokonywanie zmian Statutu Spółki, w tym zmiany przedmiotu działalności, podwyższenia lub
obniżenia kapitału zakładowego;
4) rozwiązanie lub likwidacja Spółki;
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 10 z 17
5) wszelkie postanowienia dotyczące roszczeń o naprawienie szkody wyrządzonej przy
zawiązywaniu Spółki lub sprawowaniu zarządu lub nadzoru;
6) sposób przeznaczenia czystego zysku, w tym ustalenie terminu nabycia prawa do dywidendy i
terminu wypłaty dywidendy; oraz
7) tworzenie funduszów celowych.
Poza powyższymi sprawami, do kompetencji Walnego Zgromadzenia należą również inne sprawy,
wymienione w Kodeksie spółek handlowych lub w przepisach innych ustaw oraz w Statucie Redan SA
w likwidacji.
Walne Zgromadzenie Spółki odbywa się jako zwyczajne lub nadzwyczajne. Każda akcja Spółki na
okaziciela daje prawo do wykonywania jednego głosu na Walnym Zgromadzeniu. Natomiast akcje
imienne są uprzywilejowane w ten sposób, że jedna akcja daje dwa głosy na Walnym Zgromadzeniu.
Zwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd w terminie ustawowym. Nadzwyczajne Walne
Zgromadzenie zwołuje Zarząd z własnej inicjatywy, na żądanie akcjonariusza/akcjonariuszy
reprezentującego/reprezentujących łącznie co najmniej 1/20 (jedną dwudziestą) część kapitału lub na
żądanie Rady Nadzorczej.
Co do zasady uchwały Walnego Zgromadzenia zapadają zwykłą większością głosów.
Przebiegiem Walnego Zgromadzenia kieruje jego Przewodniczący, który czuwa również nad
przestrzeganiem Regulaminu Walnego Zgromadzenia i porządku obrad, zapewnia sprawny przebieg
Walnego Zgromadzenia oraz poszanowanie praw i interesów wszystkich akcjonariuszy. Na Walnym
Zgromadzeniu, poza akcjonariuszami, mogą być również obecni w szczególności członkowie organów
Spółki, osoby, których udział jest niezbędny z uwagi na rodzaj omawianych spraw (doradcy, biegły
rewident), a także przedstawiciele mediów. Kwestie porządkowe, dotyczące m.in. rejestracji
uprawnionych do uczestniczenia w Walnym Zgromadzeniu, prowadzenia obrad i organizacji głosowań,
regulowane szczegółowo w Regulaminie Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy. Regulamin ten jest
dostępny na korporacyjnej stronie internetowej Spółki (www.redan.com.pl).
Podstawowymi prawami akcjonariuszy Spółki są:
1) prawa majątkowe: prawo do dywidendy, prawo poboru akcji, prawo do kwoty likwidacyjnej;
2) prawa korporacyjne: prawo do udziału w walnym zgromadzeniu, prawo głosu, prawo do
informacji, prawo zaskarżania uchwał Walnego Zgromadzenia, prawo do oceny działalności
członków organów Spółki.
K. Opis działania organów zarządzających i nadzorujących Spółki wraz ze wskazaniem składu
osobowego tych organów i zmian, które w nich zaszły w ciągu ostatniego roku obrotowego
Skład osobowy Zarządu w trakcie okresu sprawozdawczego, opis działania:
W okresie od 01 stycznia 2024 roku do 26 czerwca 2024 roku Zarząd działał w składzie:
Bogusz Kruszyński - Prezes Zarządu
Dariusz Młodziński - Członek Zarządu
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 11 z 17
W dniu 25 czerwca 2024 r. Rada Nadzorcza REDAN SA w likwidacji powołała jednoosobowy Zarząd
nowej kadencji na lata 2024-2027. Zarząd Redan SA w likwidacji w okresie od 27 czerwca 2024 roku do
29 grudnia 2024 roku działał w składzie:
Bogusz Kruszyński - Prezes Zarządu
W dniu 30 grudnia 2024 Nadzwyczajne Zgromadzenie Akcjonariuszy podjęło uchwałę w sprawie
rozwiązania Redan i rozpoczęcie procesu likwidacji Spółki oraz powołano:
Bogusz Kruszyński - likwidator
Likwidator kieruje działalnością Spółki i reprezentuje ją na zewnątrz.
W związku z otwarciem likwidacji Spółki sprawy Spółki prowadzone przez likwidatora stanowią w
szczególności:
1) Zarządzanie majątkiem Spółki - zabezpieczenie i zarządzanie majątkiem spółki, w tym za sprzedaż
aktywów, aby uzyskać środki na pokrycie zobowiązań.
2) Zakończenie działalności operacyjnej rozwiązanie umów, jakie Spółka miała zawarte oraz
rozwiązanie stosunków pracy z pracownikami.
3) Przyjmowanie i weryfikowanie zgłoszonych wierzytelności przez wierzycieli.
4) Sporządzanie bilansu likwidacyjnego, który pokaże stan majątku oraz zobowiązań spółki.
Skład osobowy Rady Nadzorczej w trakcie okresu sprawozdawczego, opis działania:
Przez okres od 1 stycznia 2024 do 31 grudnia 2024 r. oraz na dzień sporządzenia niniejszego raportu,
Rada Nadzorcza spółki działała w składzie:
Radosław Wiśniewski Przewodniczący Rady Nadzorczej
Marcin Rumowicz Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej
Radosław Ignatowski Członek Rady Nadzorczej
Piotr Kulawiński Członek Rady Nadzorczej
Piengjai Wiśniewska Członek Rady Nadzorczej
Rada Nadzorcza wykonuje stały nadzór nad działalnością Spółki. Do kompetencji Rady Nadzorczej należą
w szczególności:
1) powoływanie i odwoływanie Prezesa Zarządu, a na wniosek Prezesa Zarządu także pozostałych
Członków Zarządu,
2) ocena sprawozdań finansowych Spółki oraz Grupy Kapitałowej,
3) ocena rocznego sprawozdania Zarządu Spółki z jego działalności oraz jego wniosków co do
propozycji podziału zysku lub pokrycia straty, przedstawienie Walnemu Zgromadzeniu
rekomendacji w tym zakresie, jak też składanie Walnemu Zgromadzeniu rocznego sprawozdania
z własnej działalności,
4) wybór biegłego rewidenta przeprowadzającego badanie sprawozdania finansowego Spółki,
5) ustalanie zasad wynagradzania Członków Zarządu Spółki, w tym Prezesa Zarządu,
6) uchwalanie Regulaminu Rady Nadzorczej Spółki,
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 12 z 17
7) delegowanie członków Rady Nadzorczej do stałego indywidualnego wykonywania nadzoru,
8) powoływanie uzupełniającego członka Rady Nadzorczej Spółki,
9) wyrażanie zgody na zbycie i na nabycie nieruchomości lub udziału w nieruchomości oraz prawa
użytkowania wieczystego; uprawnienie to należy do wyłącznej kompetencji Rady Nadzorczej, co
wyłącza — w tym zakresie kompetencje Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy opisane w art.
393 pkt 4 KSH,
10) wyrażanie zgody na zawarcie przez Spółkę lub podmiot od niej zależny znaczącej umowy z
podmiotem powiązanym ze Spółką, członkiem Rady Nadzorczej lub Zarządu Spółki oraz z
podmiotami z nimi powiązanymi, za wyjątkiem umów zawieranych w ramach Grupy Kapitałowej
Spółki oraz umów zawieranych przez spółki publiczne należące do Grupy Kapitałowej Spółki i
spółki należące do ich grup kapitałowych, przy czym za umowę znaczącą uznaje się umowę której
wartość świadczenia na rzecz jednej ze stron w ciągu kolejnych 12 miesięcy kalendarzowych
przekracza kwotę 1.000.000,00 (jeden milion) złotych.
Organy Emitenta działają na podstawie przepisów prawa, zgodnie ze Statutem Spółki oraz
regulaminami, zamieszczonymi na stronie internetowej Spółki (www.redan.com.pl). Spółka komunikuje
wszystkie zmiany w składzie organów zarządzających, nadzorujących lub administrujących emitenta
oraz ich komitetów za pomocą raportów bieżących. Życiorysy zawodowe członków organów
dostępne na korporacyjnej stronie internetowej Spółki (www.redan.com.pl ).
[może warto wspomnieć o powołaniu tymczasowego nadzorcy sądowego]?
L. Skład osobowy oraz opis działania komitetu audytu.
Komitet Audytu funkcjonował przez okres od 1 stycznia 2024 do 31 grudnia 2024 r. oraz na dzień
sporządzani niniejszego raportu działał w składzie:
Radosław Ignatowski Przewodniczący Komitetu Audytu
Piotr Kulawiński Członek Komitetu Audytu
Marcin Rumowicz Członek Komitetu Audytu
Skład osobowy Komitetu Audytu spełnia wymogi przewidziane w Ustawie o biegłych rewidentach,
firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (Dz. U. 2017 poz. 1089).
Komitet Audytu jest stałym komitetem Rady Nadzorczej Spółki i pełni funkcje konsultacyjno - doradcze
dla Rady Nadzorczej Spółki, zwłaszcza w kwestiach dotyczących sprawozdawczości finansowej, kontroli
wewnętrznej i zarządzania ryzykiem oraz współpracy z biegłymi rewidentami.
Do podstawowych zadań Komitetu Audytu należą zadania określone w art. 130 ust. 1 ustawy z dnia 11
maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym.
Komitet Audytu składa Radzie Nadzorczej roczne sprawozdanie ze swojej działalności.
Komitet Audytu może, bez pośrednictwa Rady Nadzorczej, żądać od zarządu i pracowników Spółki
udzielenia informacji, wyjaśnień i przekazania dokumentów niezbędnych do wykonywania swoich
zadań.
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 13 z 17
Komitet Audytu jest zobowiązany na żądanie kluczowego biegłego rewidenta omówić z nim kwestie
wynikające z badania, które zostały wymienione w sprawozdaniu dodatkowym, o którym mowa w art.
11 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)nr 537/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w
sprawie szczegółowych wymogów w dotyczących ustawowych badań sprawozdań finansowych
jednostek interesu publicznego.
Członkowie Komitetu Audytu spełniający ustawowe kryteria niezależności na dzień sporządzenia
niniejszego raportu:
Radosław Ignatowski
Piotr Kulawiński
Marcin Rumowicz
Członkowie Komitetu Audytu posiadający wiedzę i umiejętności w zakresie rachunkowości lub badania
sprawozdań finansowych, ze wskazaniem sposobu ich nabycia:
Radosław Ignatowski - która posiada wykształcenie z dziedziny finansów, ekonomii i rachunkowości, a
także wieloletnie doświadczenie w rachunkowości i finansach. Jest etatowym pracownikiem naukowo-
dydaktycznym Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie m.in. kieruje Zakładem Rachunkowości Międzynarodowej
w Katedrze Rachunkowości na Wydziale Zarządzania oraz Ośrodkiem Międzynarodowych Studiów
Rachunkowości. Specjalizuje się w problematyce harmonizacji i standaryzacji zasad sprawozdawczości
finansowej w wymiarze globalnym, zmian ustrojowych podmiotów gospodarczych (połączenia, podziały
i przekształcenia) rozpatrywanych z perspektywy rachunkowości oraz sprawozdawczości finansowej
grup kapitałowych i im podobnych związków gospodarczych. Jest uznanym ekspertem w tych
obszarach, od wielu lat ściśle współpracującym z praktygospodarczą, organizacjami środowiskowymi
i nadzoru. Od 2004 r. jest członkiem polskiego Komitetu Standardów Rachunkowości, wydającego
Krajowe Standardy Rachunkowości. Stale współpracuje z IASB, organizacją wydającą MSSF oraz
europejskimi organizacjami, odpowiedzialnymi za rozwój regulacji rachunkowości: KE i EFRAG. W latach
2016 2019 był członkiem Komisji Nadzoru Audytowego (zastąpionej z początkiem 2020 r. przez Polską
Agencję Nadzoru Audytowego). Ma bogate doświadczenie w szkoleniach praktycznych z zakresu
rachunkowości, w tym MSSF, mi.in. dla spółek giełdowych i innych jednostek, organizowanych m.in.
przez renomowane firmy szkoleniowe. Jest autorem wielu ekspertyz i opinii prawnych z zakresu
rachunkowości i stosowania MSSF, sporządzanych głównie dla spółek giełdowych. W okresie poza
członkostwem w Komisji Nadzoru Audytowego współpracuje także z wieloma firmami audytorskimi,
m.in. w zakresie oceny stosowania MSSF przez ich klientów, przekształceń strukturalnych lub zmian
ustrojowych. Wcześniej pełnił także funkcje zarządcze: w spółce doradztwa finansowego, fachowym
wydawnictwie i fundacji, orientowanej na rozwój rynku kapitałowego w Polsce. Od 2019 r. pełni funkcję
członka Rady Nadzorczej Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych Polski Gaz na Życie, gdzie pełni także
funkcję przewodniczącego Komitetu Audytu, a od 2020 r. pełni funkcję członka Rady Nadzorczej
Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych Polski Gaz, będąc przy tym członkiem Komitetu Audytu.
Członkowie Komitetu Audytu posiadający wiedzę i umiejętności z zakresu branży, w której działa
emitent, ze wskazaniem sposobu ich nabycia:
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 14 z 17
Piotr Kulawiński który ukończył Uniwersytet Łódzki, wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego,
uzyskując tytuł magistra cybernetyki ekonomicznej i informatyki. W latach 2001-2011 pracował dla
Grupy Kapitałowej Redan, w pierwszym okresie jako Dyrektor Finansowy, następnie Wice Prezes
Zarządu, zaś od roku 2005 Prezes Zarządu Redan SA. odpowiedzialny za zarządzanie operacyjne
sprawami Grupy. W okresie od maja 2011 roku do lutego 2023 roku pracował dla Grupy Kapitałowej
Monnari Trade SA, w której pełnił funkcje Doradcy Zarządu, zajmując się rozwojem i kreowaniem
produktów oferowanych przez Spółkę pod marką Monnari.
W 2024 r . odbyło się 6 posiedzeń Komitetu Audytu. Ponadto Komitet Audytu pracował w trybie
roboczym, tj. bez zwoływania posiedz.
Świadczenie przez firmę audytorsbadającą sprawozdanie finansowe dozwolonych usług niebędących
badaniem
Na rzecz Emitenta były świadczone w okresie od 1 stycznia 2024 do 31 grudnia 2024 roku następujące
dozwolone usługi niebędąca badaniem ustawowym:
1) przegląd śródrocznego skróconego sprawozdania finansowego Redan SA w likwidacji za
pierwsze półrocze 2024 roku, tj. usługa będąca czynnością rewizji finansowej, wymagana z
mocy prawa w rozumieniu art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach
przez firmę audytorską KPW Audyt Sp. z o.o. badającą sprawozdanie finansowe Redan SA w
likwidacji za 2023 i 2024 rok
2) ocena sprawozdania o wynagrodzeniach zarządu i rady nadzorczej Redan SA w likwidacji za
2024 rok, będąca czynnością rewizji finansowej, wymaganą z mocy prawa w rozumieniu art. 2
pkt 7 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach przez firmę audytorską KPW Audyt
Sp. z o.o. badającą sprawozdanie finansowe Redan SA w likwidacji za 2023 i 2024 rok.
Komitet Audytu wyraził zgodę na świadczenie powyższych usług oraz w ramach zadań wynikających z
art. 130 ust. 1 pkt 4 dokonał w okresie od 1 stycznia 2024 do 31 grudnia 2024 r. roku oceny niezależności
biegłego rewidenta.
Główne założenia opracowanej polityki wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzania badania oraz
polityki świadczenia przez firmę audytorską przeprowadzającą badanie, przez podmioty powiązane z
firmą audytorską oraz przez członka sieci firmy audytorskiej dozwolonych usług niebędących badaniem.
Założenia opracowanej przez Komitet Audytu polityki wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzania
badania oraz polityki świadczenia przez firmę audytorską przeprowadzającą badanie, przez podmioty
powiązane z tą firmą audytorską oraz przez członka sieci firmy audytorskiej dozwolonych usług
niebędących badaniem są określone w dokumencie Informacja o treści obowiązującej w spółce reguły
dotyczącej zmieniania podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych polityka oraz
procedura współpracy Redan SA z firmami audytorskimi dostępnym na korporacyjnej stronie
internetowej Spółki (http://www.redan.com.pl/lad-korporacyjny/ ). Główne założenia:
1. Organem upoważnionym do dokonania wyboru firmy audytorskiej jest Rada Nadzorcza Redan SA
w likwidacji. Rada dokonuje wyboru na podstawie uprzedniej rekomendacji Komitetu Audytu.
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 15 z 17
2. W przypadku, gdy wybór firmy audytorskiej dotyczy przedłużenia umowy o badanie sprawozdania
finansowego (odnowienie zlecenia) Komitet Audytu w swojej rekomendacji:
- wskazuje firmę audytorską, której proponuje powierzyć badanie ustawowe;
- oświadcza, że rekomendacja jest wolna od wpływu stron trzecich;
- stwierdza, że Spółka nie zawarła żadnych umów zawierających klauzule ograniczające
możliwość wyboru firmy audytorskiej.
3. W przypadku, gdy wybór firmy audytorskiej nie dotyczy przedłużenia umowy o badanie
sprawozdania finansowego, rekomendacja Komitetu Audytu:
- zawiera co najmniej dwie możliwości wyboru firmy audytorskiej wraz z uzasadnieniem i
wskazaniem uzasadnionej preferencji Komitetu Audytu wobec jednej z nich;
- jest opracowana zgodnie z polityką i procedurą wyboru opisaną poniżej.
4. Polityka i procedura wyboru:
4.1. Spółka zaprasza do składania ofert w sprawie świadczenia usługi badania ustawowego dowolne
firmy audytorskie, pod warunkiem, że dana firma audytorska oraz kluczowy biegły rewident nie
wykonywali na rzecz Spółki i jednostek zależnych badania przez kolejnych pięć lat i nie narusza to
zasady, zgodnie z którą po upływie maksymalnych okresów trwania zlecenia, ani biegły rewident
czy firma audytorska ani, w stosownych przypadkach, żaden z członków ich sieci działających w
ramach Unii Europejskiej nie podejmują badania ustawowego Spółki w okresie następnych 4 lat.
4.2. Spółka przygotowuje Zaproszenie Do Składania Ofert, które m.in. zawiera przejrzyste i
niedyskryminujące kryteria wyboru, które stosowane przez Spółkę do oceny ofert złożonych
przez firmy audytorskie.
4.3. W terminie nie później niż 3 tygodni po upływie terminu do składania ofert przez firmy audytorskie
Spółka ocenia złożone oferty zgodnie z kryteriami wyboru określonymi w dokumentacji
przetargowej oraz przygotowuje sprawozdanie z przeprowadzonego przetargu.
4.4. Komitet Audytu po analizie przesłanych ofert i sprawozdania Spółki z przeprowadzonego przetargu
dokonuje wyboru, w formie uchwały, co najmniej dwóch Firm Audytorskich, celem
zarekomendowania ich wyboru Radzie Nadzorczej wraz z uzasadnieniem oraz wskazaniem
uzasadnionej preferencji Komitetu Audytu wobec jednej z nich.
5. Dokonując wyboru podmiotu uprawnionego do Badania, Rada Nadzorcza zwraca uwagę na
posiadane doświadczenie zespołu firmy audytorskiej w badaniu sprawozdań finansowych, w
szczególności spółek notowanych na rynkach regulowanych UE, pozycję firmy na rynku usług
audytowych, znajomość przez rewidenta branży, w której działa Spółka. Istotnym elementem przy
wyborze Firmy Audytorskiej jest również kryterium finansowe.
6. Wybór jest dokonywany z uwzględnieniem zasad bezstronności i niezależności Firmy Audytorskiej
oraz analizy prac realizowanych przez nią w Grupie Redan, a wykraczających poza zakres Badania
celem uniknięcia konfliktu interesów (zachowanie bezstronności i niezależności) w rozumieniu
odpowiednich przepisów w szczególności art. 69 Ustawy o Biegłych Rewidentach.
7. Jeśli decyzja Rady Nadzorczej w zakresie wyboru firmy audytorskiej odbiega od rekomendacji
Komitetu Audytu, Rada Nadzorcza uzasadnia w formie pisemnej przyczyny niezastosowania się do
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 16 z 17
rekomendacji Komitetu Audytu i przekazuje takie uzasadnienie do wiadomości Walnego
Zgromadzenia.
8. Spółka ani jej Spółki Zależne nie mogą, bez zgody Komitetu Audytu, zawrzeć z biegłym rewidentem
ani z firmą audytorską żadnej umowy poza umową o badanie ustawowe. W szczególności Komitet
Audytu wyraża zgodę na zlecenie przeglądu sprawozdania finansowego.
9. Komitet Audytu może wyrazić zgodę na zawarcie umów, określonych w art. 136 ust. 2 Ustawy o
Biegłych Rewidentach, o ile nie stanowią zagrożenia dla niezależności biegłego rewidenta i firmy
audytorskiej w rozumieniu art. 136 ust. 3 Ustawy o Biegłych Rewidentach.
Wybór firmy audytorskiej do badania sprawozdań finansowych Redan SA w likwidacji i spółek zależnych
powinien być realizowany ponadto w oparciu o następujące zasady:
1) w przypadku spółek zależnych będących jednostkami zainteresowania publicznego oraz
podmiotów pośrednio zależnych Spółki, będących podmiotami zależnymi innych jednostek
zainteresowania publicznego, podmiot uprawniony do badania i przeglądu sprawozdań
finansowych wybierany jest przez radę nadzorczą danej jednostki zainteresowania publicznego
na podstawie rekomendacji jej komitetu audytu,
2) wyboru Firmy Audytorskiej dla pozostałych podmiotów zależnych Spółki dokonuje Rada
Nadzorcza na podstawie rekomendacji Komitetu Audytu, jednak w przypadku wyboru Firmy
Audytorskiej dla takich podmiotów zależnych w innym czasie niż wybór firmy audytorskiej dla
Spółki, Komitet Audytu może odstąpić od konieczności przeprowadzenia procedury wyboru
określonej w rozdziale III. PROCEDURA WYBORU FIRMY AUDYTORSKIEJ.
3) celem Spółki jest, aby wybór firmy audytorskiej dla Spółki oraz jednostek z nią powiązanych
będących jednocześnie jednostkami zainteresowania publicznego był przeprowadzony
wspólnie w ramach jednej procedury wyboru.
Wybór firmy audytorskiej do przeprowadzenia badania.
Rada Nadzorcza Redan SA w likwidacji w uchwałą z dnia 26 kwietnia 2023 r. postanowiła wybrać firmę
audytorską KPW Audyt sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi na podmiot uprawniony do przeprowadzenia
badania rocznego i przeglądu półrocznego sprawozdań finansowych Redan SA w likwidacji oraz oceny
sprawozdań o wynagrodzeniach za lata 2023 i 2024. Wybór nastąpił zgodnie z obowiązującymi
przepisami (stosownie do przepisów art. 382 § 1 k.s.h., w zw. z § 12 ust. 2 pkt. 4 Statutu Spółki oraz § 7
ust. 3 Polityki oraz procedury współpracy Redan SA w likwidacji z firmami audytorskimi).
Zgodnie z art. 130 ust.3 Ustawy o Biegłych Rewidentach, ponieważ wybór firmy audytorskiej nie
dotyczył przedłużenia umowy o badanie sprawozdania finansowego, przed dokonaniem wyboru
biegłego Rada Nadzorcza zapoznała się z rekomendacją Komitetu Audytu, która:
1) zawierała propozycje wyboru jednej z trzech firm audytorskich wraz z uzasadnieniem oraz
wskazaniem uzasadnionej preferencji Komitetu Audytu wobec jednej z nich;
Raport dotyczący stosowania zasad ładu korporacyjnego przez Redan SA w likwidacji w 2024 r.
Strona 17 z 17
2) była sporządzona w następstwie procedury wyboru zorganizowanej przez Redan SA w likwidacji
zgodnie z obowiązującymi przepisami, spełniającej kryteria opisane w dokumencie „Polityka
oraz procedura współpracy Redan SA z firmami audytorskimi”.
Decyzja organu dokonującego wyboru - Rady Nadzorczej, w zakresie wyboru firmy audytorskiej była
zgodna z rekomendacją Komitetu Audytu, która spełniała obowiązujące warunki dotyczące wyboru.
M. Opis polityki różnorodności stosowanej do organów administrujących, zarządzających i
nadzorujących emitenta w odniesieniu do aspektów takich jak na przykład wiek, płeć lub
wykształcenie i doświadczenie zawodowe, celów tej polityki różnorodności, sposobu jej
realizacji oraz skutków w danym okresie sprawozdawczym; jeżeli emitent nie stosuje takiej
polityki - wyjaśnienie takiej decyzji.
W związku z faktem nieprzekroczenia przez Emitenta w 2023 i 2024 r. następujących wielkości:
1) 85 000 000 zł - w przypadku sumy aktywów bilansu na koniec roku obrotowego
2) 170 000 000 w przypadku przychodów ze sprzedaży netto w roku obrotowym, za który
sporządzane jest sprawozdanie finansowe, oraz
3) 250 osób w przypadku średniorocznego zatrudnienia w przeliczeniu na pełne etaty w roku
obrotowym, za który sporządzane jest sprawozdanie finansowe oraz w roku poprzedzającym
ten rok
Emitent nie jest zobligowany do zawarcia w niniejszym raporcie opisu polityki różnorodności. Spółka
informuje, że nie posiada skodyfikowanych zasad polityki różnorodności, niemniej jednak realizuje
proces zatrudnienia z poszanowaniem zasady równouprawnienia, biorąc pod uwagę kwalifikacje
poszczególnych osób, wiedzę i doświadczenie w branży, potrzeby długofalowe oraz krótkookresowe
Spółki, uwzględniając wymagania i specyfikę danego stanowiska. Zarówno płeć, jak i wiek nie
czynnikami wpływającym na proces decyzyjny w tym zakresie.
Łódź, w dniu 30 kwietnia 2025 r.
.................................................................
Bogusz Kruszyński - Likwidator