Sprawozdanie Zarządu z działalności Emitenta ATLANTA POLAND Spółka Akcyjna za okres 1 lipca 2024 roku – 30
czerwca 2025 roku
10
parametrów produktu do indywidualnych wymagań klientów – zarówno w zakresie jakości, jak i specyfikacji technicznej.
Spółka oferuje szeroki wachlarz rodzajów i formatów opakowań, gwarantuje dłuższy termin przydatności dzięki
produkcji „na świeżo” oraz zapewnia możliwość szybkiej reakcji na potrzeby rynku, w tym wymianę lub modyfikację
produktu w krótkim czasie.
Dodatkowo Spółka dysponuje rozbudowanym zapleczem logistycznym oraz serwisem posprzedażowym, co pozwala
skutecznie obsługiwać duże, w tym międzynarodowe koncerny spożywcze, dla których stabilność dostaw, zgodność
z rygorystycznymi normami sanitarnymi UE oraz kompleksowa obsługa mają kluczowe znaczenie.
• Ryzyko związane z wojną w Ukrainie
Zarówno Ukraina, jak i Rosja nie miały istotnego znaczenia w obrotach handlowych Spółki przed rozpoczęciem wojny,
łączny udział sprzedaży do ww. krajów kształtował się na poziomie poniżej 1% przychodów ze sprzedaży ogółem.
Niemniej jednak, agresja Rosji na Ukrainę wpłynęła negatywnie na polską gospodarkę, przyczyniła się do wzrostu
inflacji, wzrostu kosztów prowadzonej działalności, w tym kosztów finansowych, wahań cen surowców oraz kursów
walutowych.
Niepewność związana z dalszym rozwojem wojny w Ukrainie sprawia, że na dzień publikacji niniejszego sprawozdania
Spółka nie jest w stanie oszacować wielkości wpływu tego ryzyka na jej przyszłe wyniki finansowe. Skala tego
oddziaływania uzależniona będzie od wielu czynników niezależnych od Spółki.
5. INFORMACJE O PODSTAWOWYCH PRODUKTACH, TOWARACH LUB USŁUGACH WRAZ Z ICH
OKREŚLENIEM WARTOŚCIOWYM I ILOŚCIOWYM ORAZ UDZIAŁEM POSZCZEGÓLNYCH PRODUKTÓW,
TOWARÓW I USŁUG (JEŻELI SĄ ISTOTNE) ALBO ICH GRUP W SPRZEDAŻY SPÓŁKI OGÓŁEM, A TAKŻE
ZMIANACH W TYM ZAKRESIE W DANYM ROKU OBROTOWYM
ATLANTA POLAND S.A. zajmuje się handlem surowcami do produkcji cukierniczej i piekarniczej, a od 1998 roku
również przetwórstwem, które obecnie obejmuje oczyszczanie, prażenie w strumieniu gorącego powietrza, blanszowanie,
sortowanie i pakowanie próżniowe orzechów ziemnych, laskowych, pistacji, migdałów i fistaszków oraz smażenie w
oleju orzechów ziemnych. Ponadto Spółka wytwarza również masy i miazgi, w szczególności: marcepanową,
arachipanową, z orzechów ziemnych i laskowych. W zależności od wymagań klientów orzechy poddawane są również
procesowi krojenia na śrutę orzechową o różnych kalibrażach.
Począwszy od 14 sierpnia 2009 roku, działalność ATLANTA POLAND S.A., w związku z połączeniem Spółki
z jednostką zależną Bakal Center Sp. z o.o., obejmuje również konfekcjonowanie bakalii, owoców suszonych oraz
orzechów, a także sprzedaż realizowaną na rynku detalicznym, w tym w szczególności do sieci super i hipermarketów,
sieci dyskontowych oraz placówek handlowych typu cash&carry.
ATLANTA POLAND S.A. posiada system zarządzania jakością ISO 9001:2015 oraz międzynarodowy standard
zapewnienia bezpieczeństwa żywności BRC, a także wdrożony System Analizy Krytycznych Punktów Kontroli
(HACCP) – wszystkie są certyfikowane i zatwierdzone przez jednostkę certyfikującą LRQA. Spółka dysponuje własnym
laboratorium fizykochemicznym oraz mikrobiologicznym. Analizowane są w nich parametry fizykochemiczne oraz
mikrobiologiczne importowanych surowców a także wyrobów gotowych na każdym etapie produkcji. Zakres
stosowanych metod badawczych jest rozszerzany. Zapewnienie odpowiedniego standardu towarów realizowane jest m.in.
przez szerzenie Kultury Jakości i Bezpieczeństwa Produktów wśród pracowników wszystkich szczebli w organizacji.
Opracowany program ma na celu utrzymywanie wysokiego poziomu świadomości i angażowanie wszystkich
zatrudnionych osób w działania wpływające na rozwój całej organizacji.
W swojej ofercie ATLANTA POLAND S.A. posiada pełną gamę bakalii, które stanowią około 40 pozycji, jednakże
liczba asortymentu wzrasta ponad czterokrotnie biorąc pod uwagę kraje pochodzenia towarów, kalibraż czy sposób
przetworzenia. Spółka obecnie oferuje również bakalie konfekcjonowane w wielkościowo różnych opakowaniach.
Główną pozycję w ofercie Spółki stanowią orzechy.
Towary nieprzetworzone oferowane przez Spółkę:
• orzechy: ziemne, laskowe, fistaszki, migdały, pistacjowe, włoskie, nerkowce, wiórki kokosowe, orzechy pekan,
brazylijskie, pinii,
• ziarna i pestki – sezam naturalny i łuszczony, słonecznik, soję, dynię łuskaną, mak, popcorn, nasiona chia, nasiona
konopi,
• owoce suszone – rodzynki, morele, śliwki, chipsy bananowe, figi, jabłka, brzoskwinie, gruszki, papaya, ananasy,
mango, chipsy kokosowe, daktyle, żurawinę, owoce suszone aromatyzowane, kantalupa suszona, wiśnie
kandyzowane, acerola suszona,
• pozostałe – agar-agar, nasiona lnu, cukier, imbir, owoce goji, pasta rodzynkowa, miechunka suszona, skórka
pomarańczowa, cieciorka, babka jajowata.