Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Rossmann stawia na cyfryzację. W łódzkim Centrum Informatycznym, które na co dzień wykonuje szereg zadań dla firmy (z dziedziny IT, e-commerce i innych szeroko rozumianych sektorów nowoczesnych technologii) pracuje 327 osób, głównie inżynierów i specjalistów IT, podzielonych na 35 zespołów.
„Handel cały czas się zmienia, pojawiają się więc nowe wyzwania. Dlatego potrzebna jest mocna cyfryzacja, nadążająca za aktualnymi trendami na świecie. Rossmann stara się za nimi nie tylko nadążać, ale być w awangardzie firm narzucających rozwiązania idealne dla handlu” - stwierdził Piotr Kiszkiel, dyrektor Działu IT Rossmann.
Jak przyznał szef Centrum Informatycznego firmy, „rozwiązania, które wdrażane są w placówkach Rossmanna, to efekt innowacyjnej pracy zespołu specjalistów tworzących aplikacje mobilne, portale i sklep internetowy”.
Jakie innowacje testuje w swoim „laboratorium” Rossmann? Na przykład wirtualną asystentkę, która opowie, m.in. o aktualnych promocjach, czy jak działa Rossmann GO.
Rossmann testuje też inteligentne lustra (personalizują reklamę produktów dla przeglądających się w nich klientów), inteligentne półki (po zdjęciu jakiegoś produktu od razu informacja trafia do systemu, który analizuje, co się sprzedaje, kiedy trzeba towar uzupełnić).
„Stworzyliśmy ponad 300 różnych produktów, w tym aplikację Rossmann PL, z której korzysta 9 milionów użytkowników. Rossmann jest też liderem w Europie Środkowej w liczbie ekranów reklamowych” - wyjaśnił Piotr Kiszkiel, dodając, że jego „ludzie wykorzystują najnowsze techniki programowania i zarządzania projektami”.
„Przykłady? Zautomatyzowaliśmy operacje w magazynie centralnym na poziomie 70 proc. Dzięki zaawansowanej analityce danych czy cyfryzacji w sklepach, które wyposażyliśmy w 12 tysięcy smartfonów i tabletów, jesteśmy liderem na polskim rynku. Innowacyjność naszych projektów doceniają klienci drogerii, ale też specjaliści - jesteśmy laureatem prestiżowej nagrody Digital Excellence Awards” - przekazał dyrektor Działu IT Rossmanna.
Rossmann jest obecny w Polsce już od 30 lat. Dziś ma 1663 drogerie, 17,1 tysięcy pracowników, 4 centra dystrybucyjne (Łódź, Grudziądz, Pyskowice i Zgierz), a także, m.in. wspomniane Centrum Informatyczne, które szuka nowych, zdolnych pracowników.
„Warto z nami być nie tylko ze względu na wysokie zarobki, ale też na fakt, iż stawiamy na rozwój kompetencji naszych pracowników” - zapewniła Ilona Perużyńska-Zych, dyrektor Działu Personalnego Rossmanna. „Poszukujemy ludzi na wiele stanowisk. Dla wkraczających na rynek pracy oferujemy m.in. roczne, płatne staże. W ośmiu edycjach naszego autorskiego cyklu >>Zaprogramuj się<< przeszkoliliśmy studentów i absolwentów z programowania. W ten sposób zatrudniliśmy już 80 osób. Inwestujemy w pracowników, organizując im szkolenia zarówno techniczne, jak i z kompetencji miękkich” - powiedziała.
Władze Łodzi są bardzo zadowolone z inwestycyjnych planów Rossmanna.
„Miasto Łódź stawia na rozwój i tworzenie sprzyjającego klimatu dla sektora IT. Stajemy się główną destynacją firm rozwijających nowe technologie” - stwierdził wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik. „Posiadamy utalentowanych studentów, absolwentów i pracowników w sektorze IT. To ogromny potencjał - ok. 30 tys. - pracowników w regionie. Jestem wdzięczny firmie Rossmann, że zdecydowała się na założenie Centrum Informatycznego właśnie w Łodzi” - zaznaczył.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.01.2023, 08:00 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Totalizator Sportowy: chcemy zarabiać na startupach PAP
Inwestując w startupy, z jednej strony zwiększamy wartość naszych spółek portfelowych, a z drugiej pozyskujemy ciekawe, nowoczesne rozwiązania - uważa Piotr Bindas, dyrektor Biura Nadzoru Właścicielskiego Totalizatora Sportowego. Dyrektor Bindas wziął udział w panelu dyskusyjnym pt. „Korporacje jako motor napędowy sukcesu startupów: Przegląd skutecznych modeli współpracy”, który odbył się podczas kongresu Impact’24 w Poznaniu.- 20.05.2024, 16:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Totalizator Sportowy: rozwój sztucznej inteligencji w branży loteryjnej musi służyć społeczeństwu PAP
Totalizator Sportowy wspólnie z European Lotteries (EL) - Stowarzyszeniem Loterii Europejskich -zorganizował w Warszawie w dniach 13-15 maja międzynarodowe seminarium dotyczące transformacyjnego potencjału sztucznej inteligencji (AI) w sektorze loteryjnym. „Chcemy wykorzystać sztuczną inteligencję, by rozwijać usługi, które służą dobru społecznemu, m.in. edukacji czy promocji sportu” - mówi Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 20.05.2024, 13:55
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom