Newsletter

Nextbike: w szczycie sezonu udostępnimy niemal 20 tys. rowerów publicznych

29.02.2024, 16:10aktualizacja: 29.02.2024, 16:14

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nextbike
Nextbike
Od 1 marca można wypożyczać rowery publiczne Nextbike w Chełmie, Kołobrzegu, Piasecznie, Wolsztynie oraz w Warszawie. Na ulice Wrocławia wyjechała zaś pełna flota rowerowa licząca ponad 2400 jednośladów. Nextbike szacuje, że w szczycie sezonu odda do dyspozycji użytkowników w Polsce prawie 20 tys. rowerów publicznych, o kilkadziesiąt procent więcej rok wcześniej.

Na start tegorocznego sezonu rowerowego łącznie do dyspozycji mieszkańców polskich miast będzie około 9000 rowerów i ponad 1000 samoobsługowych stacji wypożyczeń. To jednak tylko część floty największego operatora kompleksowych systemów rowerów publicznych. Za miesiąc, na początku kwietnia sezon rowerowy rozpocznie się w kolejnych polskich miastach. W sierpniu zaś Nextbike wypuści na ulice 31 gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii pełną flotę 7000 żółtych jednośladów w ramach systemu Metrorower. W 2023 oraz na początku 2024 roku firma uczestniczyła ponadto w postępowaniach przetargowych lub zawarła umowy na uruchomienie bądź kontynuację systemów rowerów publicznych m.in w Koszalinie, Ciechanowie, Częstochowie, Koninie, Białymstoku, Zielonej Górze, Żyrardowie, Tarnowie.

„W tym sezonie walczymy także o powrót do Łodzi, gdzie nasze rowery funkcjonowały w latach 2016-2019, generując wówczas łącznie 6 mln wypożyczeń. Jako jedyni złożyliśmy obecnie ofertę na stworzenie nowego systemu liczącego 1200 rowerów 4. generacji. Po zakończeniu wszelkich wymaganych formalności Łódzki Rower Publiczny w nowej odsłonie będzie mógł ruszyć już 2 kwietnia” - komentuje Tomasz Wojtkiewicz, prezes Zarządu Grupy.

„Cały czas prowadzimy rozmowy z kolejnymi miastami, by w 2024 jeszcze więcej Polek i Polaków miało łatwy i swobodny dostęp do rowerów publicznych. Szacujemy, że w szczycie sezonu oddamy w ręce użytkowników oraz potencjalnych klientów biznesowych niemal 20 tys. rowerów, co stanowić będzie wzrost o kilkadziesiąt procent względem zeszłego roku. To dla nas bardzo ważne zobowiązanie. Nasze rowery od wielu sezonów są nie tylko atrakcyjnym środkiem transportu, ale kluczowym elementem zintegrowanego systemu miejskiej mobilności” - dodaje Wojtkiewicz.

Tym samym Nextbike będzie mieć w tym roku możliwość udostępnienia klientom biznesowym niemal 40 tys. powierzchni reklamowych, mających potencjał ekologicznego dotarcia do kilkunastu milionów polskich konsumentów w dużych i małych miastach.

„Każde działanie firmy ma wpływ na społeczeństwo czy środowisko - produkcja, logistyka, obsługa klienta. Nie inaczej jest w przypadku promocji i marketingu. Branża reklamowa coraz mocniej stara się oczywiście uwzględniać kwestie zrównoważonego rozwoju w swoich strategiach, stosując bardziej ekologiczne praktyki i technologie, np. energooszczędne formaty cyfrowe DOOH. Sami w Nextbike kładziemy duży nacisk, by nasze działania reklamowe pomagały firmom ograniczać reklamowy ślad węglowy, a tym samym wspierały realizację celów klimatycznych, które przed biznesem stawiają wymogi ESG” - tłumaczy Marcin Sałański, rzecznik prasowy Nextbike Polska.

Dzięki zrównoważonemu modelowi biznesowemu w dziedzinie mikromobilności Nextbike realizuje kilka celów zrównoważonego rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych. Niezależna agencja ratingowa IMUG (Institut für Umwelt-Markt-Gesellschaft) z siedzibą w Hanowerze oceniła i potwierdziła, że firma wypełnia następujące cele: dobre zdrowie i jakość życia, wzrost gospodarczy i godna praca, zrównoważony rozwój miast i społeczeństwa, działania w dziedzinie klimatu.

Źródło informacji: Nextbike

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 29.02.2024, 16:10
Źródło informacji Nextbike
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ