Newsletter

Zdrowie i styl życia

Gwiazdy dotykają siebie, by sprawdzić, jak czują się ich piersi. Ruszyła 12. edycja kampanii Dotykam=Wygrywam

02.10.2023, 16:26aktualizacja: 02.10.2023, 16:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

dotykamwygrywam.pl (1)
dotykamwygrywam.pl (1)

28.09 w Be Happy Museum w Warszawie wystartowała kampania charytatywna DOTYKAM=WYGRYWAM. Głównym jej celem jest promocja dbania o zdrowie piersi poprzez regularne ich samobadanie i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Każdy ma szansę włączyć się w projekt. Wystarczy oddać swój stary, źle dopasowany biustonosz do reCYClingu, by wesprzeć stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny i fundacji Wsparcie na Starcie w walce z rakiem piersi. Można także kupić biustopozytywne cegiełki wspierające ten cel i ściągnąć na telefon bezpłatną BIUSTOapkę, która m.in. przypomina o samobadaniu piersi. Do akcji włączyły się gwiazdy, zachęcające do dbania o zdrowie piersi: Beata Sadowska, Daria Widawska, Marzena Rogalska, Natalia Przybysz, Elżbieta Romanowska, Daniel Józek – Qczaj, Natalia Przybysz, Aleksandra Kisio, Dorota Gardias, Edyta Zając, Anna Gzyra-Augustynowicz, Siostry ADiHD, Kinga Zawodnik, Lidia Kalita, Anna Iberszer, Paulina Koziejowska, Laura Breszka, Miss Polonia Ewa Jakubiec, Anika Dąbrowska, Alicja Janosz, Anna Męczyńska, Urszula Rogala, a także Aleksandra Żelazo @joga.zelazo, Karolina Cwalina @sexyzaczynasiewglowie, Alina Adamowicz @alka_positive, Katarzyna i Paulina Błędowskie @omatkoicorko, Angelika Miszalska-Kamińska @miszalskakaminska, Monika Kołodyńska - Lewandowska @monika_kolodynska_bralady, Magdalena Dzika @magdalenkafitmom, Oliwia Ciesiółka @modrafrelka, Paula Wilk @paulawilkk, Joanna Ceplin @joannaceplin_pl, Sylwia Madeńska @sylwia_madenska_official, Małgorzata Sokołowska @zpamietnikapolicjantki, Martyna Grzenkowicz @peachee.me.

Dotykając siebie, dbasz o siebie

To takie proste – czas dotknąć siebie i sprawdzić, JAK CZUJĄ SIĘ TWOJE PIERSI. Do tego zachęca fundacja Wsparcie na Starcie, organizator 12. edycji kampanii Dotykam=Wygrywam. Podczas spotkania Izabela Sakutova, prezeska fundacji Wsparcie na Starcie i autorka Dotykam=Wygrywam wyjaśniła zgromadzonym gościom, jak wykonać samobadanie.

„Czas, byśmy zyskały kontrolę nad naszym zdrowiem! Wierzymy, że Dotykam równa się Wygrywam. Dlaczego? Bo dbając o siebie, zdobywamy pełen pakiet supermocy. Możemy ocalić swoje życie i stać się źródłem inspiracji dla innych” – mówi Izabela Sakutova, prezeska fundacji Wsparcie na Starcie i autorka Dotykam=Wygrywam.

Podczas eventu inaugurującego 12. edycję Dotykam=Wygrywam można było obejrzeć wystawę autorstwa artysty portrecisty Arcadiusa Mauritza, który w ramach przesłania kampanii uwiecznił jej ambasadorów w różnych życiowych sytuacjach, którzy dotykając swoich piersi udowadniają, że każde miejsce jest właściwe, by zadbać o zdrowie naszych piersi, by ich dotknąć i sprawdzić, jak się czują, bo przecież nasz dotyk może uratować nam życie.

Statystyki zachorowalności na raka piersi

W Polsce częściej niż w innych krajach diagnozujemy raka piersi w późniejszych stadiach. Tylko około 41 proc. pacjentek dostaje diagnozę na wczesnym etapie, w porównaniu z unijną średnią wynoszącą 51 proc. (raport OECD „Health at a glance. Europe 2022”). Dlatego tak kluczowe jest, abyśmy zwiększyły naszą świadomość i konsekwencję w samobadaniach, gdyż według specjalistów jest to najlepszy sposób na wczesne wykrywanie raka piersi.

Według danych Krajowego Rejestru Nowotworów z 2020 roku, rak piersi i nowotwory ginekologiczne stanowiły łącznie aż 37 proc. wszystkich nowotworów u Polek. Rak piersi jest przy tym najczęstszym nowotworem złośliwym – każdego roku ponad 22 tys. kobiet w Polsce słyszy tę diagnozę, a u 5–10 proc. z nich nowotwór jest już zaawansowany w momencie wykrycia. To sprawia, że jest on drugą, po raku płuc, przyczyną zgonów z powodu nowotworów u kobiet, a wśród młodych Polek (20–44 lata) nawet pierwszą. Niestety, przez ostatnie 13 lat obserwujemy rosnącą tendencję w zakresie umieralności na raka piersi.

Dołącz do recyclingu

Noszenie dobrze dopasowanego biustonosza ma ogromny wpływ na codzienny komfort funkcjonowania. Tak dobrany stanik nie tylko daje piersiom podtrzymanie i ukształtowanie, ale także może zmniejszyć ból pleców, pomóc w utrzymaniu zdrowej postawy oraz wpłynąć na poczucie pewności siebie.

Dlatego marka Panache, partner strategiczny kampanii Dotykam=Wygrywam, wraz ze sklepami brafittingowymi zlokalizowanymi na terenie Polski, od 12 lat zachęca kobiety do oddania swoich starych staników do reCYClingu. W zamian za każdy oddany otrzymuje się od sklepu bon rabatowy o wysokości 20 zł na zakup nowego, dobrze dopasowanego biustonosza Panache. Lista punktów zaangażowanych w ogólnopolską zbiórkę biustonoszy znajduje się na stronie www.dotykamwygrywam.pl/recycling.

Firma Wtórpol, jedna z największych spółek w branży recyklingu tekstyliów na świecie, działająca zgodnie z zasadą zero waste, w ramach kampanii skupuje zebrane biustonosze, a dochód przeznacza na wsparcie walki z rakiem piersi dwóch organizacji: stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny i fundacji Wsparcie na Starcie.

Przez ostatnie 11 lat kampania Dotykam=Wygrywam zebrała 168 602 sztuk biustonoszy do reCYClingu, co wynosi ponad 10,5 tony. Tradycja akcji reCYClingowej jest kontynuowana także i w tym roku, w całej Polsce, w terminie od 28 września do 31 października.

Pobierz apliakcję BIUSTOapka

Mimo wieloletnich działań profilaktycznych w Polsce, niewiele kobiet regularnie wykonuje samobadanie. Dlatego fundacja Wsparcie na Starcie w ramach kampanii Dotykam=Wygrywam stworzyła BIUSTOapkę - darmową aplikację, promującą zdrowe nawyki dbania o piersi już od młodego wieku, którą pobrało już ponad 45 tysięcy kobiet!

BIUSTOapka to źródło wiedzy na temat samobadania piersi i wyboru odpowiedniego biustonosza. Zawiera interaktywny przewodnik krok po kroku, który wyjaśnia jak wykonywać samobadanie i na co zwracać uwagę. Aby zapewnić regularność samobadań oraz innych istotnych badań, takich jak USG, mammografia czy cytologia, BIUSTOapka wysyła regularne przypominajki. Aplikacja dostarcza także przydatne informacje na temat rozwoju i budowy piersi oraz pomaga znaleźć lokalne sklepy brafittingowe, które aktywnie wspierają kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM w ramach wolontariatu.

Można ją pobrać BEZPŁATNIE i zainstalować na telefonach zarówno z systemem Android, jak i iOS. Link do jej pobrania: www.biustoapka.pl

BIUSTOpoztywne cegiełki dbające o piersi

BIUSTOmydło stworzone przez markę Organique, by wspierać kobiety w dbaniu o zdrowie piersi i w pielęgnowaniu miłości do własnego ciała, wymydli się po 30 dniach, co przypomni Ci o SAMObadaniu. BIUSTOmydło nie tylko pielęgnuje, ale i edukuje, gdyż zawiera instruktaż samobadania.

BIUSTOkrem do codziennej pielęgnacji biustu i dekoltu, poprawiający sprężystość i elastyczność skóry, to cegiełka zaprojektowana przez markę BANDI, eksperta zabiegów kosmetycznych oraz preparatów pielęgnacyjnych, bezpiecznych dla skóry i środowiska. Ta specjalistyczna formuła ułatwia wykonanie samobadania piersi.

COLLAGEN FOR YOUR BEAUTY stanowiący uzupełnienie diety w składniki niezbędne do utrzymania optymalnej kondycji skóry, włosów i paznokci to cegiełka opracowana przez Nature Essence, specjalistę w zakresie wysokiej jakości, naturalnych suplementów diety.

Taśma do modelowania piersi Bra Tape sprawdzająca się na biuście o dowolnej wielkości, kondycji oraz kształcie to cegiełka kampanijna dająca kobietom wolność wyboru w kwestii tego, co chcą i mogą nosić. Marka Bra Tape przekazuje 20% ze sprzedaży hurtowej w okresie 1.07-31.10.2023 r. na wsparcie działań statutowych fundacji Wsparcie na Starcie.

KOSZULKI kampanijne „BIUSTOnastroje Dotykam=Wygrywam” zaprojektowane przez fundację Wsparcie na Starcie, idealnie oddają biustopozytywny przekaz, charakterystyczny dla fundacji, zachęcający do zainteresowania się tematem dbania o zdrowie piersi.

Tegoroczne cegiełki kupisz w sklepach brafittingowych na terenie Polski, których lista dostępna jest na www.dotykamwygrywam.pl oraz na www.bandi.pl, www.bratape.official.com, www.organique.pl, w salonach stacjonarnych Organique, www.natureessence.ch/pl i na www.wsparcienastarcie.edu.pl. Wszystkie środki pozyskane ze sprzedaży tegorocznych cegiełek trafią na konto fundacji Wsparcie na Starcie i zostaną przeznaczone na produkcję biustoedukacyjnych materiałów dla nastolatek, dystrybuowanych przez fundację w szkołach na terenie Polski oraz na utrzymanie bezpłatnej aplikacji BIUSTOapka.

Lokalne działania kampanii

W październiku o Dotykam=Wygrywam słychać nie tylko w mediach. Kampania to przede wszystkim edukacja kobiet w profesjonalnych sklepach brafittingowych na terenie całej Polski, współpracujących z bieliźnianą marką Panache, które w tym wyjątkowym, różowym miesiącu organizują spotkania stacjonarne i online, budujące wśród kobiet zdrowe nawyki dbania o piersi. To także biustopozytywna edukacja przeprowadzana wśród nastolatek w szkołach na terenie całej Polski przez brafitterki-wolontariuszki fundacji Wsparcie na Starcie. Wejdź na stronę www.dotykamwygrywam.pl oraz na www.wsparcienastarcie.edu.pl i odnajdź lokalny sklep brafittingowy, by włączyć się w biustopozytywną rewolucję!

Partnerzy DOTYKAM=WYGRYWAM:

Panache Lingerie, Arcadius Mauritz, Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Wtórpol, Organique, BANDI, Nature Essence, Bra Tape, Be Happy Museum, Karolina Chabel-Williams, Anna Kolatorska, IGO-ART, organizator konkursu Miss Polonia, izabelasakutova.com, Fit Kalorie, Katarzyna Jankowska, założycielka agencji MINDFAQ, Mimesis, Stowarzyszenie Fizjoterapia Polska, Instytut Marki Online i Komunikacji, Modna Bielizna, Stanikomania.pl, SW Research, U Fryzjerów, Berendowicz – Kublin, Klaudia Turla i Patrycja Piórkowska.

Źródło informacji: dotykamwygrywam.pl

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 02.10.2023, 16:26
Źródło informacji dotykamwygrywam.pl
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ