Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Raport stanowi kompleksowy przegląd sześciu kluczowych dla MAKRO obszarów, takich jak: ład korporacyjny i etyka, jakość, dbałość o środowisko, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, pracownicy oraz społeczeństwo. Publikacja jest podsumowaniem wszelkich aktywności podjętych przez sieć w roku finansowym 2022/ 2023 oraz przedstawia dalsze cele i zobowiązania na przyszłość.
„Premiera pierwszego raportu zrównoważonego rozwoju przypada w szczególnym okresie dla MAKRO. Jubileusz naszej firmy to dobra okazja, aby podsumować działania na rzecz środowiska, społeczności oraz bezpieczeństwa i jakości produktów - mówi Dominik Branny, prezes zarządu MAKRO Polska. - Wiemy, jak ważny jest aspekt zrównoważonego rozwoju dla szerokiej grupy naszych interesariuszy, dlatego chętnie dzielimy się najlepszymi praktykami oraz celami w tym zakresie” - dodaje.
Strategia zrównoważonego rozwoju MAKRO składa się z trzech filarów: wpływu na środowisko, społeczności skupionej wokół celu oraz kultury jakości.
Sieć hurtowni nie pozostaje obojętna wobec globalnych wyzwań, dlatego wraz z partnerami prowadzi działania mające na celu ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko. MAKRO zgodnie z założeniami Grupy METRO dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 roku. Wśród inicjatyw sieci warto wymienić między innymi: Freon Exit Program, Energy Saving Program czy Energy Awarness Program. Powyższe działania przyczyniły się do redukcji emisji gazów cieplarnianych o 38%, zmniejszenia zużycia energii w obrębie instalacji chłodniczych o 30-40% oraz na oświetleniu o 50-60%.
Kluczowym dla MAKRO aspektem jest również dbanie o jakość i kulturę bezpieczeństwa żywności, w budowanie której włączona jest cała organizacja. Firma we wszystkich halach oraz w Centrum Wsparcia Biznesu wdrożyła certyfikowany system zgodny z wymaganiami normy ISO 22000. Sieć stale poddaje się licznym kontrolom prowadzonym także przez audytorów zewnętrznych, a dowodem uznania codziennej pracy są zdobyte nagrody: „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki FOB”, Biały Listek CSR Polityki 2023, Kod Innowacji oraz Supermeni Jakości. Działania dotyczące zrównoważonego rozwoju są podejmowane również wobec produktów marki własnej. Sieć prowadzi politykę opakowań, a jednym z działań jest umieszczanie piktogramów recyclingowych, informujących o właściwym sposobie segregacji odpadów. Od 2012 roku wdrażane są polityki: rybna, oleju palmowego, sojowa. MAKRO jako pierwsza sieć hurtowa w Polsce zrezygnowała ze sprzedaży wszystkich jaj klatkowych w 2022 roku (na trzy lata przed założonym terminem).
Realizacja celów zrównoważonego rozwoju nie byłaby możliwa bez zaangażowania pracowników. Jako odpowiedzialny pracodawca MAKRO zapewnia stabilne warunki zatrudnienia, dba o stały rozwój umiejętności i kompetencji zespołu poprzez liczne programy szkoleniowe oraz tworzy zróżnicowane środowisko pracy.
MAKRO Polska prowadzi również działania na rzecz społeczności i przedstawicieli branży HoReCa. Wśród zrealizowanych projektów warto wspomnieć o publikacji ebooka „Zrównoważona restauracja”, warsztatach organizowanych przez Akademię Inspiracji MAKRO czy spotkaniach branżowych w ramach cyklu „Szef dla Szefów”. MAKRO jest organizatorem programu odpowiedzialności społecznej „Polskie Skarby Kulinarne”, którego celem jest wsparcie lokalnych restauracji oraz zwiększanie świadomości na temat kulinarnej tradycji kraju oraz projektu „Szef dla Młodych Talentów” skierowanego do młodzieży ze szkół gastronomicznych. Firma współpracuje również z Federacją Polskich Banków Żywności, czego efektem jest przygotowanie ponad 55 milionów posiłków oraz przekazanie ponad 22 185 ton produktów spożywczych od 2016 roku.
Raport jest dostępny na stronie: https://gazetki.makro.pl/raport-zrownowazonego-rozwoju-_v86ml_b3zob/page/1
Źródło informacji: Makro
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.04.2024, 12:20 |
Źródło informacji | Makro |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Truskawki to ulubione owoce Polaków
Rusza sezon na truskawki, najbardziej wyczekiwany gatunek w Polsce. Truskawki to ulubiony owoc Polaków. Ostatnie lata to wielki wzrost ich popularności. Dowiedz się dlaczego pierwsze owoce nie są droższe niż w ubiegłym roku? Dlaczego truskawki to polskie superowoce? I dlaczego owoce krajowe są zawsze smaczniejsze i zdrowsze od swoich importowanych odpowiedników?- 30.04.2024, 11:42
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
-
BioMaxima SA zaprasza inwestorów na konferencję wynikową
Zarząd BioMaxima, polskiego producenta wyrobów do laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologii przemysłowej zaprasza inwestorów na konferencję, podczas której zaprezentowany zostanie raport finansowy za I kwartał 2024. Konferencja odbędzie się 29 maja 2024 roku o godzinie 9.00. W trakcie spotkania omówiona zostanie realizacja strategii, bieżąca sytuacja spółki, zarząd podsumuje ubiegły rok a także odpowie na pytania inwestorów.- 30.04.2024, 09:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: BioMaxima S.A.