Newsletter

1,27 mln euro - za konie na aukcji w Janowie Podlaskim

15.08.2016, 10:52aktualizacja: 15.08.2016, 10:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Szesnaście koni za łączna kwotę 1 mln 271 tys. euro sprzedano w niedzielę na aukcji koni arabskich Pride of Poland w Janowie Podlaskim. Za najwyższą cenę 300 tys. euro sprzedana została klacz Sefora, którą wylicytował nabywca z Kataru.

"Jak na obecną chwilę, ten kryzys naftowy i na to, co się wokół aukcji działo, kwota 1 mln 271 tys. euro jest satysfakcjonująca" - powiedział wiceprezes Agencji Nieruchomości Rolnych Karol Tylenda.

Dodał, że w poniedziałek będą jeszcze sprzedawane konie na Aukcji Letniej. Wystawione zostało na nią 25 klaczy. "Zobaczymy, jak zakończy się suma dwóch dni aukcyjnych" - zaznaczył.

Na aukcji Pride of Poland wystawiono 30 klaczy i jednego ogiera - ze stadnin państwowych w Janowie Podlaskim, Michałowie i Białce oraz z hodowli prywatnych. 15 koni nie osiągnęło na licytacji zakładanej przez właścicieli ceny minimalnej i nie zostało sprzedanych. "Na siłę żadnych koni nie sprzedawaliśmy. Postawiliśmy sobie pewne minima, które chcieliśmy osiągnąć; tak, że nie była to wyprzedaż dóbr narodowych, tylko aukcja, którą Państwo i społeczeństwo ocenią" - zaznaczył.

Dodał, że wadium przed aukcją wpłaciło 44 kupców. "To jest dosyć dużo w porównaniu z latami ubiegłymi. To raczej górna półka zainteresowanych kupnem koni" - dodał Tylenda.

Sefora - 11-letnia siwa klacz z janowskiej stadniny, ubiegłoroczna czempionka Polskich Klaczy Młodszych - była jedną z faworytek aukcji. Za 160 tys. euro sprzedana została 14-letnia siwa klacz El Emeera ze stadniny w Michałowie. Za taką kwotę wylicytował ją nabywca z Kataru.

Zdobywczyni wielu tytułów w kraju i za granicą, 16-letnia siwa klacz Emira pochodząca ze stadniny w Michałowie została sprzedana za 225 tys. euro, nabywcy z Francji. (PAP)

ren/ kop/ mars/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.08.2016, 10:52
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ