Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Najczęściej jednak Polacy decydowali się na wyjazdy krajowe i do państw ościennych; łącznie skorzystało z nich ponad 2 miliony turystów" - wynika z najnowszego podsumowania Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.
TFG podał, że najwięcej wycieczek zostało sprzedanych w okresie od kwietnia do czerwca oraz w styczniu.
"Tegoroczny styczeń był rekordowy, jeżeli chodzi o wzrost liczby sprzedanych wycieczek. Biura podróży odnotowały tu ponad 50 proc. dynamikę w stosunku do danych ze stycznia 2017 roku. A to może oznaczać, że touroperatorom udało się zainteresować klientów ofertami +first minute" - powiedziała cytowana w komunikacie Małgorzata Ślepowrońska z zarządu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, w ramach którego funkcjonuje TFG.
Łącznie biura podróży zawarły w pierwszym półroczu tego roku 1,3 miliona umów z klientami. Przy czym 45 proc. z nich dotyczyło wyjazdów na terenie Polski i krajów sąsiednich, 38 proc. wyjazdów do krajów europejskich i pozaeuropejskich z transportem lotniczym, czarterowym, a pozostałe blisko 17 proc. – również wyjazdów zagranicznych, ale bez transportu czarterami.
"Obserwujemy ostatnio interesujący nowy trend: biura podróży coraz częściej zawierają umowy obejmujące mniejszą liczbę osób. Dane pokazują spadek liczby klientów przypadających na jedną wycieczkę. A to potencjalnie może oznaczać, że biura podróży postanowiły zawalczyć również o młodych, podróżujących nie z rodziną, ale samodzielnie lub w gronie znajomych i zaczęły adresować do nich swoją ofertę" - powiedziała cytowana w komunikacie dyrektor TFG Renata Mentlewicz. (PAP)
aop/ ewes/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 26.08.2018, 10:03 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |