Newsletter

44 proc. budżetu na świąteczne prezenty Polacy zostawią w sklepach internetowych

13.12.2018, 18:10aktualizacja: 13.12.2018, 18:10

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Aż 44 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty Polacy zostawią w tym roku w e-sklepach; na świąteczne upominki chcemy wydać 532 zł - wynika z badania "Zakupy świąteczne 2018" firmy doradczej Deloitte.

Jak wskazali autorzy badania, wprawdzie najpopularniejszym miejscem robienia przedświątecznych zakupów są wciąż sklepy stacjonarne, z których skorzysta prawie 60 proc. Polaków, ale rodacy dostrzegają coraz więcej zalet kupowania w sieci.

"Aż 82 proc. respondentów najbardziej ceni sobie fakt, że może zrobić zakupy w dogodnym dla siebie czasie. Internet jest także miejscem, gdzie prawie połowa konsumentów szuka pomysłów na prezenty" - czytamy w badaniu.

Jak wyliczyła firma Deloitte, "aż 44 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty zostawimy w e-commerce, zainspirują nas blogerzy oraz media społecznościowe".

Na prezenty planujemy przeznaczyć ok. 532 zł, z czego 236 zł (55 euro) wydamy w internecie - wyliczono.

"Po Brytyjczykach, którzy aż 55 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty wydadzą w sieci oraz Niemcach, jesteśmy liderami w zakupach on-line, wyprzedzając tym samym Holandię, która jeszcze rok temu była przed nami. Wciąż większość, bo 58 proc. respondentów, deklaruje, że świąteczne prezenty kupi w tradycyjnych sklepach. To jednak relatywie mało, biorąc pod uwagę 70 proc. europejskiej średniej" – wskazuje, cytowany w badaniu, Wojciech Górniak z Deloitte.

Jedna trzecia klientów ma obdarować bliskich prezentami kupionymi w sklepach internetowych, które mają przynajmniej jeden oddział stacjonarny, a jedna czwarta skorzysta z platform e-commerce. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ drag/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 13.12.2018, 18:10
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ