Newsletter

80 proc. pracowników sądzi, że w pół roku znajdzie pracę podobną do wykonywanej

15.07.2017, 16:35aktualizacja: 15.07.2017, 16:35

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

80 proc. ankietowanych sądzi, że w ciągu półrocza jest w stanie znaleźć pracę podobną do wykonywanej; 86 proc jest zdania, że znajdzie jakiekolwiek inne zajęcie - wynika z sondażu Instytutu Badawczego Randstad.

Międzynarodowy sondaż, przeprowadzony w maju 2017 r,. objął w Polsce 844 osoby ankietowane on-line. W grupie badanych byli pracujący przynajmniej 25 godzin w tygodniu w wieku od 18 do 65 lat, zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, pracę tymczasową, na umowach cywilnoprawnych oraz samozatrudnieni.

W porównaniu do poprzedniego badania o 6 pkt. proc. zwiększył się odsetek osób, które sądzą, że są w stanie w ciągu półrocza znaleźć porównywalną pracę do wykonywanej. O 3 pkt. proc. wzrósł odsetek badanych, którzy uważają, iż w ciągu 6 miesięcy są w stanie znaleźć jakąkolwiek pracę.

Z cokwartalnego badania wynika, że 27 proc. pracowników w Polsce zmieniło pracę w ostatnich sześciu miesiącach. Rotacja obejmowała zarówno zmianę pracodawcy, jak i zmianę stanowiska wewnątrz obecnej firmy. Jako główne powody zmian badani podawali: lepsze warunki pracy, osobiste pragnienie zmiany, zmianę struktury firmy, osobiste ambicje w obszarze zarządzania.

Spadła grupa osób, które aktywnie poszukują pracy. 12 proc. aktywnie szuka nowego zajęcia (spadek o 1 pkt. proc.) 17 proc. rozgląda się za nową pracą (spadek o 2 pkt. proc.). Największy odsetek respondentów, którzy deklarowali, że szukają pracy występował wśród pracowników w średnim wieku (33 proc.), z których najwięcej aktywnie poszukujących było w grupie 25-34 lat. Najrzadziej pracy szukali 55-65 -latkowie (17 proc.).(PAP)

pż/ js/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.07.2017, 16:35
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ