Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Eksperci z BM Reflex podkreślają, że w ostatnim tygodniu z powodu wysokiej zmienności na rynku ropy naftowej i paliw gotowych oraz umocnienia złotego wobec dolara byliśmy świadkami dużej dynamiki zmian hurtowych cen benzyn. "Spadek z ostatniego tygodnia przewyższył skalę wcześniejszych podwyżek. Ceny oleju napędowego są na poziomie z piątku ubiegłego tygodnia" - podkreślili.
Jak dodali sytuacja na krajowym rynku paliw nie ustabilizuje się w najbliższym czasie, podobnie jak rynek ropy naftowej.
Analitycy dodają, że pod koniec tygodnia benzyna bezołowiowa 95 kosztowała 4,01 zł/l (-1 gr/l), benzyna bezołowiowa 98 - 4,34 zł/l (-1 gr/l), olej napędowy – 3,73 zł/l (-2 gr/l).
BM Reflex zwraca uwagę, że przełom stycznia i lutego przyniósł wyraźny spadek marż detalicznych. Zdaniem analityków, może to się jednak w niedalekiej przyszłości przełożyć na wyższe ceny paliw na stacjach, tym bardziej, że hurtowe ceny paliw będą prawdopodobnie podlegały naprzemiennie wahaniom w górę i w dół.
Analitycy oceniają, że ceny paliw powinny się stabilizować wokół obecnych średnich cen, choć nie wykluczają ich wahań. Dodają, że przyszły tydzień może przynieść próby podniesienia cen oleju napędowego.
Eksperci e-petrol dodają, że dobre nastroje kierowców mogą popsuć też doniesienia o planowanym nowym podatku, którym objęta ma być też sprzedaż paliw. W konsekwencji spowoduje to podniesienie cen paliw na stacjach.
Według e-petrol w przyszłym tygodniu cena 95. będzie się wahać między 3,98-4,09 zł/l, 98. 4,29-4,39 zł/l, oleju napędowego 3,68-3,79 zł/l, a LPG 1,76-1,83 zł/l. (PAP)
mick/ pz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.02.2016, 15:36 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |