Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak wskazuje Travelist.pl, liczba rezerwacji z bonem na Travelist.pl przekroczyła 1,5 tys., przy czym aż jedna piąta została w całości opłacona środkami z bonu, czyli de facto nie doszłaby do skutku, gdyby nie dodatkowe środki z rządowego programu - ocenił serwis.
Podał, że wyraźnie wzrosła liczba rezerwacji z dostawkami, które w ciągu pierwszych dni sierpnia stanowiły aż 40 proc. wszystkich pobytów rezerwowanych na Travelist.pl – to o 20 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok temu.
Według portalu, biorąc pod uwagę rezerwacje, w których minimum połowa wartości przypada na bon, wskaźnik ten rośnie do ponad 60 proc. Oznacza to, że 500 plus skłania tysiące Polaków do rezerwowania pobytów, na które prawdopodobnie w ogóle by się nie zdecydowali, gdyby nie wsparcie ze strony państwa.
Serwis wskazał, że zgodnie z badaniem zrealizowanym połowie lipca br. blisko 60 proc. respondentów planowało zrealizować bon turystyczny w trakcie tegorocznych wakacji. "Dane transakcyjne z pierwszych dni sierpnia pokazują jednak, że odsetek rezerwacji z bonem dokonanych na terminy wakacyjne sięga aż 90 proc. To o 7 proc. więcej niż w przypadku rezerwacji bez bonu w tym samym okresie" - czytamy.
O ile bowiem odsetek planowanych wyjazdów z bonem nad morze i w góry w dużej mierze zgadza się z faktycznie rezerwowanymi kierunkami, o tyle w przypadku city breaków mamy do czynienia z różnicą ponad 15 punktów procentowych – tylko 5 proc. osób deklarowało wykorzystanie bonu na wyjazd do miasta, natomiast aż 21 proc. rzeczywiście go na to wykorzystuje - podał serwis. (PAP)
autorka: Longina Grzegórska-Szpyt
lgs/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.08.2020, 15:34 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |