Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak wskazano, umowa umożliwi firmie Apple "zintegrowanie popularnej usługi muzycznej z iPhonem w sytuacji, gdy jego pozycja potentata w dziedzinie innowacji jest zagrożona przez Google'a i Samsunga".
O podobnej kwocie transakcji, opiewającej na ok. 401 mln dol., poinformował w piątek branżowy serwis TechCrunch. "Umowa jest w tym tygodniu podpisywana i zostanie ogłoszona w poniedziałek" - czytamy na stronach serwisu, który zastrzega jednak, że "ostateczny termin zawsze może ulec przesunięciu".
Shazam to program, który ułatwia rozpoznanie utworu muzycznego grającego w tle. Telefon wychwytuje melodię, szuka jej w bazie aplikacji i wyświetla na ekranie tytuł oraz autora piosenki. Aplikacja pojawiła się na rynku w 2009 roku i szybko stała się jedną z najpopularniejszych programów wśród użytkowników smartfonów. Szacuje się, że pobrało ją ponad 1 mld razy.
Jak podkreślił Business Insider, funkcję automatycznego rozpoznawania piosenek wprowadziła niedawno w swych smartfonach Pixel 2 firma Google. "Apple, by nie pozostać w tyle musi zacząć oferować podobną usługę" - ocenili eksperci, na których powołuje się serwis.
Przedstawiciele Apple i Shazam odmówili komentarza w sprawie fuzji.Firma analityczna Pitchbook szacuje wartość Shazam z siedzibą w Londynie na 1,02 mld dol. Jednak, jak oceniają eksperci, na których powołuje się Business Insider, jest ona "nieco zawyżona". (PAP)
autor: Magdalena Jarco
maja/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.12.2017, 20:29 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |