Newsletter

Apple chce przejąć za 400 mln dol. Shazam - aplikację do rozpoznawania muzyki

09.12.2017, 20:29aktualizacja: 09.12.2017, 20:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Amerykańska firma Apple jest bliska przejęcia za 400 mln dol. firmy Shazam, do której należy jedna z najbardziej znanych aplikacji do rozpoznawania muzyki - poinformował serwis Business Insider.

Jak wskazano, umowa umożliwi firmie Apple "zintegrowanie popularnej usługi muzycznej z iPhonem w sytuacji, gdy jego pozycja potentata w dziedzinie innowacji jest zagrożona przez Google'a i Samsunga".

O podobnej kwocie transakcji, opiewającej na ok. 401 mln dol., poinformował w piątek branżowy serwis TechCrunch. "Umowa jest w tym tygodniu podpisywana i zostanie ogłoszona w poniedziałek" - czytamy na stronach serwisu, który zastrzega jednak, że "ostateczny termin zawsze może ulec przesunięciu".

Shazam to program, który ułatwia rozpoznanie utworu muzycznego grającego w tle. Telefon wychwytuje melodię, szuka jej w bazie aplikacji i wyświetla na ekranie tytuł oraz autora piosenki. Aplikacja pojawiła się na rynku w 2009 roku i szybko stała się jedną z najpopularniejszych programów wśród użytkowników smartfonów. Szacuje się, że pobrało ją ponad 1 mld razy.

Jak podkreślił Business Insider, funkcję automatycznego rozpoznawania piosenek wprowadziła niedawno w swych smartfonach Pixel 2 firma Google. "Apple, by nie pozostać w tyle musi zacząć oferować podobną usługę" - ocenili eksperci, na których powołuje się serwis.

Przedstawiciele Apple i Shazam odmówili komentarza w sprawie fuzji.Firma analityczna Pitchbook szacuje wartość Shazam z siedzibą w Londynie na 1,02 mld dol. Jednak, jak oceniają eksperci, na których powołuje się Business Insider, jest ona "nieco zawyżona". (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.12.2017, 20:29
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ