Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ocenę programu przeprowadził Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie. Miała ona określić m.in., jak program wpływa na nawyki żywieniowe dzieci oraz to, czy uczniowie więcej jedzą tych produktów i czy mają wiedzę na temat zdrowiej diety. W programie uczestniczą uczniowie pierwszych trzech klas szkoły podstawowej.
Okazało się, że po trzech latach udziału w programie spożycie owoców wśród dzieci wzrosło o 18 proc., a w grupie nie uczestniczącej w nim - tylko o 4 proc. Nie stwierdzono natomiast różnic w jedzeniu warzyw pomiędzy grupą z programu i z poza niego.
Spożycie warzyw i owoców przez dzieci wzrosło do 328 g dziennie, jest jednak nadal na poziomie niższym niż zalecają eksperci, tj. minimum 400 g dziennie.
W kwestii żywienia dzieci, oprócz szkoły, kluczowe znaczenie ma wiedza i zachowania żywieniowe rodziców. Z badania wynika, że wiedza rodziców na temat zdrowego odżywiania jest niewielka; jedynie 20 proc. z nich wiedziało, jaka jest zalecana dla ich dzieci dzienna liczba porcji owoców i warzyw. Informacje na temat zdrowego żywienia rodzice pozyskują głównie z internetu, telewizji oraz radia.
Dzieci nadal chętniej sięgają po owoce, niż warzywa - najczęściej po jabłka, truskawki, maliny i banany, a z warzyw: ogórka, marchew i sałatę. Najmniej lubiane i jednocześnie najmniej znane warzywa to cukinia i szpinak. Dzięki udziałowi w programie wiele dzieci polubiło paprykę. (PAP)
awy/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.04.2017, 15:39 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |