Newsletter

Badanie: co drugi turysta na zagranicznych wakacjach bez ubezpieczenia

25.07.2019, 16:02aktualizacja: 25.07.2019, 16:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ponad 54 proc. turystów wyjeżdżających na wakacje za granicę nie posiada żadnego ubezpieczenia - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych. Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego posiada 13,5 proc. podróżnych.

"Polacy na wakacjach lubią ryzykować. Ponad 54 proc. turystów wyjeżdżających na zagraniczne wakacje nie skorzysta z żadnego ubezpieczenia. Jeśli zdecyduje się już na polisę, będzie to karta EKUZ (...) - tak wybierze 13,5 proc. - lub standardowe ubezpieczenie w biurze podróży - 12 proc." - czytamy w opublikowanym w czwartek komunikacie.

Z badania wynika, że niecałe 8 proc. turystów wykupi polisę w firmie ubezpieczeniowej, a 2,2 proc. osób skorzysta z innej polisy, np. oferowanej w karcie kredytowej. Ponad 10 proc. jeszcze nie zdecydowało, czy skorzysta z ubezpieczenia - dodano.

Jak zaznaczyła Monika Masztakowska z firmy Diners Club Polska (DCP), która upubliczniła badanie, nadal większość Polaków wyjeżdża na zagraniczne wakacje bez ubezpieczenia. "Podobnie jak rok temu, zrobi tak co drugi turysta. Jest to mniej niż jeszcze w 2017 r., kiedy za granicę bez polisy wyjeżdżało ponad 70 proc. badanych, jednak odsetek nadal jest duży" - wskazała.

Dodała, że powodów takich decyzji może być wiele, jednym z nich są oszczędności. "Musimy jednak pamiętać, że wyjazd bez ubezpieczenia jest bardzo ryzykowny, szczególnie jeśli podróżujemy w dalsze zakątki świata. Warto też pamiętać, że ubezpieczenie nie musi być drogie" - zaznaczyła.

Z badania wynika, że wyjazdy bez ubezpieczenia determinują m.in. zarobki. Im większy dochód tym chętniej wykupujemy polisę. (PAP)

lgs/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.07.2019, 16:02
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ