Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Polacy wykazują się świąteczną rozwagą kupując prezenty świąteczne. Większość z nas zamiast wychodzenia z domu wybierze zakupy przez internet" - czytamy w badaniu. Połowa Polaków przeznaczy na zakupy świąteczne od 2 do 4 godzin. Co piąty na poszukiwaniu prezentów spędzi od 5 do 8 godzin, a co dziesiąty powyżej 8 godzin.
Centrum handlowe przed świętami odwiedzi co drugi Polak, poszukując zwłaszcza produktów na promocji – dodano. Największe galerie odwiedzi średnio ponad 1 mln klientów.
Jak podkreślili autorzy badania, na początku grudnia co trzecia osoba zakupy miała już za sobą, a reszta dopiero ruszy do sklepów. "Dla prawie połowy Polaków piątkowe obniżki cen w ramach Black Friday, który wypadł w tym roku 29 listopada, nie były wystarczającą motywacją do zakupów prezentów świątecznych. Większość z nas na promocje będzie polowało później" - czytamy w czwartkowym komunikacie.
Dodano, że 63 proc. osób wskazuje, że promocyjna cena wpływa na decyzję o zakupie, a na produkt z promocji dużo częściej decydują się kobiety – 72 proc. w porównaniu do 54 proc. mężczyzn.
86 proc. badanych w tym roku planuje lub kupiło prezenty świąteczne. Najpopularniejszymi pomysłami na obdarowanie bliskich są kosmetyki, zabawki i książki. Dużym zainteresowaniem cieszą się też perfumy i ubrania.
Większość ankietowanych planuje przeznaczyć na prezent do 100 zł, powyżej 200 zł zdecyduje się co piąty badany, również co piąty wyda mniej niż 50 zł. (PAP)
autor: Magdalena Jarco
maja/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.12.2019, 13:50 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |