Newsletter

Badanie: dla 72 proc. kupujących auto decydujący jest koszt utrzymania

13.08.2020, 22:47aktualizacja: 13.08.2020, 22:47

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dla 72 proc. kupujących samochód najważniejszy jest koszt utrzymania, dla 9 proc. największe znaczenia ma marka samochodu - wynika z badania firmy Carsmile. Blisko 2/3 badanych wskazało na bezawaryjność, ponad 44 proc. na wyposażenie, a 24 proc. na spalanie.

Badanie firmy Carsmile wskazało, że pierwszym najważniejszych kryteriów, które bierzemy pod uwagę przy wyborze auta jest miesięczny koszt, przy czym tylko co dziesiąty pytany wskazał, że najważniejsza jest cena katalogowa.

Jak wyjaśniają autorzy badania, miesięczny koszt użytkowania samochodu (z ang. TCO), to suma wydatków, jakie wiążą się z korzystaniem z pojazdu. TCO obejmuje ratę kredytu, leasingu czy ratę za wynajem, utratę wartości, koszty ubezpieczenia, serwisów, paliwa czy inne wydatki eksploatacyjne, ale zsumowane w skali miesiąca, nawet jeśli ponosimy je np. raz w roku - czytamy.

Na drugim miejscu znalazła się bezawaryjność, która otrzymała wagę 62 proc. Ten czynnik z pewnością przemawia za wyborem samochodu nowego, gdzie ryzyko poważnej awarii jest niewspółmiernie niższe. Połączenie miesięcznego kosztu z bezawaryjnością, jako dwóch najważniejszych kryteriów wyboru, prowadzi do większego zainteresowania samochodami nowymi.

Na trzecim i czwartym miejscu w rankingu preferencji przy wyborze pojazdu znalazły się czynniki związane z wykorzystaniem nowych technologii w samochodach. Są to „wyposażenie” - na które wskazało 44 proc. pytanych oraz „systemy bezpieczeństwa” z wynikiem 40 proc. – czytamy.

Jak wskazał Michał Knitter, wiceprezes Carsmile, badanie pokazuje, że zakup samochodu to dziś zdecydowanie więcej matematyki i techniki niż emocji. (PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt

lgs/ mmu/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 13.08.2020, 22:47
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ