Newsletter

Badanie: polska rodzina wyda na święta średnio 1121 zł

24.11.2016, 15:19aktualizacja: 24.11.2016, 15:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

O 5 proc. więcej niż przed rokiem, czyli 1121 zł wyda w tym roku na święta Bożego Narodzenia polska rodzina.

Mile widziane będą pod choinką kosmetyki i perfumy, a w dalszej kolejności m.in. słodycze i książki - wynika z badania Deloitte "Zakupy świąteczne 2016".

Jak wyjaśniła Magdalena Jończak, Partner w Dziale Konsultingu Deloitte, z badania wynika, że w Polsce prezenty pochłoną ok. 44 proc. naszego bożonarodzeniowego budżetu (489 zł), jedzenie 46 proc. (512 zł), a na spotkania towarzyskie planujemy natomiast wydać 120 zł. Aż 37 proc. pieniędzy przeznaczonych na prezenty pozostawimy w sklepach internetowych, a jedzenie kupimy przede wszystkim w dyskontach - dodała.

W porównaniu do lat ubiegłych, Polacy rzadziej na prezenty wybiorą książki, nowością w zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych upominków jest natomiast odzież sportowa, która awansowała aż o jedenaście miejsc. "To świadczy o tym, że rośnie aktywność fizyczna Polaków" - ocenił dyrektor w Dziale Konsultingu Deloitte, Mariusz Chmurzyński. Na czwartym miejscu badani wybierali - jako preferowany prezent - pieniądze.

Jedna czwarta badanych deklaruje, że prezenty kupi już w listopadzie, a prawie 40 proc. wybiera się na zakupy w pierwszej połowie grudnia. Ale aż 33 proc. respondentów (więcej niż przed rokiem) czeka z zakupem do ostatnich dni przed świętami.

Jeśli chodzi o zakup żywności - podobnie jak rok wcześniej, konsumenci przed świętami zamierzają robić zakupy spożywcze przede wszystkim w sklepach dyskontowych. W tym roku wskazało na nie aż 67 proc. badanych, o 11 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.(PAP)

eg/ je/ itm/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.11.2016, 15:19
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ