Newsletter

Badanie: w większości hoteli liczba rezerwacji w lipcu nie przekroczyła 40 proc.

19.07.2020, 11:18aktualizacja: 19.07.2020, 11:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

70 proc. hoteli nie osiągnęła w lipcu więcej niż 40 proc. rezerwacji - wynika z danych Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP). Izba wskazała, że przez słabe wyniki z początku wakacji, ponad połowa hoteli nie spodziewa się zysku przed 2022 r.

Z ankiety przeprowadzonej przez Izbę wynika, że działalność wznowiło już 93 proc. hoteli. Choć w czerwcu liczba gości w hotelach zwiększyła się w porównaniu do maja br., to jednak średnia frekwencja wciąż pozostaje na niskim poziomie.

"W pierwszym tygodniu wakacji (29 czerwca - 5 lipca) wskaźniki wzrosły, ale nadal połowa hoteli nie przekroczyła frekwencji 30 proc." - czytamy.

Jak powiedział PAP sekretarz generalny Izby Marcin Mączyński, zdecydowana większość otwartych hoteli daje niższe ceny niż w roku ubiegłym. "W czerwcu było to 60 proc. obiektów, z czego 40 proc. zanotowało spadki wyższe niż o 10 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie 1/5 hoteli utrzymała ceny na zeszłorocznym poziomie" - podał.

Wskazał, że na bardzo niskim poziomie utrzymuje się ruch gości zagranicznych – udział poniżej 10 proc. odnotowało aż 93 proc. hoteli. "Podobnie wygląda sytuacja z gośćmi konferencyjnymi, których udział nie przekracza 10 proc. w 9 na 10 hoteli" - dodał.

IGHP podaje, że dane dotyczące przyjętych rezerwacji na kolejne miesiące nadal wskazują na dużą niepewność na rynku usług hotelowych, jak również na efekt odkładania decyzji zakupowych usług turystycznych do ostatniej chwili.(PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt

lgs/ drag/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.07.2020, 11:18
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ