Newsletter

BIG InfoMonitor: o ponad jedną trzecią spadła sprzedaż firm z powodu pandemii

09.04.2020, 10:09aktualizacja: 09.04.2020, 10:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Z powodu pandemii sprzedaż firm spadła o ponad 30 proc. – wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Mniejsza aktywność przedsiębiorstw to efekt paraliżu gospodarki i oszczędności - ocenili eksperci.

Ogarnięta pandemią gospodarka hamuje - zaznaczyli w rozmowie z PAP eksperci Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor. Wyjaśnili, że skalę spadku widać m.in. po liczbie raportów pobieranych z bazy rejestru dłużników, jest ich obecnie o ponad 30 proc. mniej.

"Raporty pokazują wiarygodność płatniczą i są potrzebne wszędzie tam, gdzie oferujący usługę czy towar z odroczonym terminem płatności chce się upewnić, że kupuje partner, który nie ma przeterminowanych długów i tym samym rodzi mniejsze ryzyko, że nie zapłaci podjętych zobowiązań" - powiedział PAP prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak. Spadek ich liczby oznacza, że mniejsza jest aktywność firm, sprzedają mniej towarów i usług.

Dodał, że pytania sprawdzające wiarygodność płatniczą składają m.in. operatorzy telewizji kablowej, dostawcy internetu, telekomy, leasing, faktoring, firmy pożyczkowe, banki, franczyzodawcy oraz przedsiębiorstwa z różnych branż weryfikujące swoich partnerów biznesowych.

Jak zaznaczył prezes, w pierwszym tygodniu wprowadzenia związanych z pandemią ograniczeń w działaniu biznesu, czyli między 16 a 22 marca, liczba sprawdzonych klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku o 22 proc., a w kolejnych tygodniach już o ponad 30 proc. "Na przełomie marca i kwietnia było to 32 proc." - wyliczył. Według niego rosnące z roku na rok zainteresowanie tego typu sposobem upewniania się co do rzetelności klientów konsumentów i firm, oznacza, że w praktyce spadek ten jest bardziej drastyczny. (PAP)

maja/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.04.2020, 10:09
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ