Newsletter

BIG: na opóźnienia płatności od stałych klientów narażona jest branża handlowa

30.01.2019, 07:58aktualizacja: 30.01.2019, 07:58

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

To wieloletni partner biznesowy najczęściej nie płaci dostawcom na czas; na opóźnienia płatności najbardziej narażona jest branża handlowa i firmy mające ponad 50 kontrahentów - wynika z badania Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

"Przedsiębiorcy informują, że firmami najczęściej opóźniającymi płatności są ich stali klienci, z którymi współpracują dłużej niż trzy lata (47,8 proc.). Wyniki badania nie pozostawiają wątpliwości, im dłuższe relacje, tym mniejsza solidność płatnicza odbiorców" - wskazano w badaniu.

Zażyłe relacje z odbiorcami towarów najbardziej szkodzą firmom handlowym – 60 proc. partnerów spóźniających przelew za towar współpracuje z przedstawicielem z tej branży od co najmniej trzech lat. W przypadku branż usługowej i produkcyjnej dłuższy staż ma ok. 40 proc. niesolidnych płatników.

Jak powiedział PAP prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak, nowi kontrahenci są zazwyczaj sprawdzani bardziej skrupulatnie. "Wieloletnich odbiorców monitoruje się mniej, bo z czasem rośnie zaufanie. Wieloletnia współpraca miewa najgorszy finał w handlu, gdzie aż sześciu na 10 niesolidnych kontrahentów może się pochwalić ponad trzyletnimi relacjami z wierzycielem" - podkreślił prezes BIG InfoMonitor.

BIG InfoMonitor zwraca uwagę, że przedsiębiorcy coraz częściej zdają sobie sprawę, że współpraca oparta na zaufaniu ze znanymi już sobie firmami wcale nie gwarantuje wpływu na konto na czas. Na pytanie: "Który sposób zapobiegania opóźnieniom i weryfikacji kontrahenta jest najskuteczniejszy?", ankietowani odpowiadali: opinia zaprzyjaźnionych firm (39,7 proc.), przypominanie o płatności przed terminem (35,5 proc.) oraz korzystanie z rejestru dłużników BIG (23,4 proc.). (PAP)

maja/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.01.2019, 07:58
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ