Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PKP Intercity podpisało dzisiaj umowę ze spółką Newag S.A. na zakup 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Pozyskanie nowych pojazdów pozwoli nie tylko na przywrócenie części połączeń, ale też rozbudowanie oferty przewozowej na liniach niezelektryfikowanych. Nowe pociągi będą jeździć m.in. do Hajnówki, Zamościa, Hrubieszowa, Mielca, Zagórza, Krosna, Jasła, Nysy, Jeleniej Góry, Gorzowa Wielkopolskiego oraz Chojnic. Połączenia dalekobieżne docelowo obsłużą także Ostrołękę oraz Łomżę.
To historyczna transakcja spółki PKP Intercity. Wielka chwila szczególnie dla tych, którzy będą jeździć tymi składami. To jest odpowiedź na zapotrzebowanie przede wszystkim na komfortowe przejazdy naszymi pociągami z mniejszych miast na Podlasiu, Lubelszczyźnie i Podkarpaciu. „Podpisana ze spółką Newag S.A umowa to kolejny krok w kierunku inwestycji taborowych, które mają przygotować spółkę PKP Intercity do okresu liberalizacji przewozów. Dotychczasowa współpraca przewoźnika i nowosądeckiego producenta była bardzo udana, co pozwala sądzić, że również projekt dwunapędowych zespołów trakcyjnych okaże się kolejnym sukcesem” - mówi Dariusz Klimczak, Minister Infrastruktury.
„Nowa strategia rozwoju PKP Intercity koncentruje się m.in. na rozbudowie naszego parku taborowego o jak największą liczbę pojazdów zespolonych. To rzeczywista szansa na powiększenie oferty dla pasażerów w całej Polsce. Lokalne społeczności otrzymają tym samym nie tylko nową jakość podróży, ale przede wszystkim możliwość rozwoju” - podkreśla Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.
Nowoczesne pojazdy będą jeździły w relacjach krajowych w kategorii InterCity. Każdy skład będzie oferować 178 miejsc siedzących (154 w drugiej klasie i 20 w pierwszej). Ich konstrukcja i design są odpowiedzią na potrzeby różnych grup pasażerów, w tym osób z niepełnosprawnościami, czy rowerzystów. Składy wyposażone będą m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele oraz gniazdka elektryczne przy siedzeniach. Bezpieczeństwo podróżowania zapewni Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS.
„Cieszymy się, że nowoczesne hybrydowe pojazdy wyprodukowane przez Newag będą użytkowane przez PKP Intercity. Dzięki zaawansowanym technologiom zastosowanym w tych pojazdach, pasażerowie doświadczą znaczącego wzrostu komfortu podróży, a silnik spalinowy spełniający najnowsze normy emisji spalin umożliwi ich eksploatację na trasach niezelektryfikowanych” - dodaje Zbigniew Konieczek, prezes zarządu Newag S.A.
Pierwsze dwie jednostki zostaną przekazane do PKP Intercity po 30 miesiącach od popisania umowy z producentem. Zgodnie z zamówieniem wykonawca gwarantuje utrzymanie pojazdów przez 10 lat użytkowania, które będzie świadczone przy udziale pracowników przewoźnika.
Spółka Newag S.A., która zajmie się realizacją zamówienia przedstawiła ofertę opiewającą na kwotę 3 364 819 857,00 zł brutto. PKP Intercity na ten projekt przeznaczyło budżet wysokości 3 367 324 506,00 zł brutto.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną.
Spółka intensywnie inwestuje w tabor, aby zwiększyć dostępność miejsc w pociągach i zwiększyć komfort podróży dla swoich pasażerów. Działania te są częścią strategicznego planu PKP Intercity, który ma na celu przygotowanie przewoźnika do liberalizacji rynku przewozów kolejowych w Polsce w perspektywie bieżącej dekady. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.07.2024, 11:02 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Trwają prace nad pakietem antyblackoutowym mającym zwiększyć stabilność systemu energetycznego
Zatrzymane pociągi, sparaliżowane lotniska, ciemne sale operacyjne – 28 kwietnia 2025 r. Na Półwyspie Iberyjskim doszło do rozległej awarii sieci energetycznej. Blackout objął 55 milionów ludzi, przyniósł straty szacowane nawet na 4,5 mld euro i kosztował życie ośmiu osób. Po katastrofie Polskie Sieci Elektroenergetyczne (PSE) wezwały do stworzenia specjalnego pakietu ustaw i przekazały rządowi swoje rekomendacje.- 10.10.2025, 12:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Związek Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć
-
Image
Jakie ubezpieczenie turystyczne wybrać na wyjazd zagraniczny?
Ubezpieczenie turystyczne to kluczowa ochrona, która gwarantuje spokój ducha i wsparcie finansowe podczas zagranicznych podróży. Zabezpiecza przed nieprzewidzianymi sytuacjami, takimi jak nagłe zachorowania czy wypadki, pokrywając wysokie koszty leczenia i transportu medycznego. W przeciwieństwie do karty EKUZ, która ma ograniczenia, kompleksowa polisa turystyczna oferuje szeroki zakres świadczeń, zapewniając pełne bezpieczeństwo i minimalizując ryzyko finansowe.- 10.10.2025, 11:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: KioskPolis.pl
-
Image
Cardif na EKF Ubezpieczenia: deregulacja rynku ubezpieczeniowego nie może być celem samym w sobie PAP
„Szczerze wierzę w racjonalne regulacje, które nie oznaczają jednak jeszcze większej ilości dokumentów do podpisania przez klienta, bo one nie uczynią go lepiej zaopiekowanym czy świadomym. Chodzi przede wszystkim o wypracowanie takiego modelu całego procesu sprzedaży, aby dawał on rzeczywiste i wymierne korzyści dla konsumenta” - zaznacza Tomasz Kruzel, dyrektor departamentu prawnego w Cardif.- 10.10.2025, 11:44
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ