Newsletter

38% Polaków świętuje walentynki inaczej - nie tylko z partnerem, ale także z bliskimi i samym sobą

10.02.2025, 10:13aktualizacja: 10.02.2025, 10:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

VeloBank S.A. (1)
VeloBank S.A. (1)
Jeszcze do niedawna walentynki kojarzyły się głównie z romantycznymi randkami i miłosnymi wyznaniami. Dziś coraz więcej Polaków obchodzi ten dzień inaczej - jako święto bliskości w szerokim znaczeniu. Zamiast skupiać się wyłącznie na partnerach, 14 lutego celebrują chwile i doceniają relacje z przyjaciółmi, rodziną, a nawet sami ze sobą. Jak pokazuje tegoroczne badanie [1] VeloBanku, już 38 proc. Polaków traktuje ten dzień jako okazję do docenienia każdej formy miłości - nie tylko tej romantycznej. W porównaniu z ubiegłym rokiem to wzrost o 5 pkt proc. Wtedy taką postawę deklarowało 33 proc. badanych.

Polacy coraz częściej odchodzą od tradycyjnego sposobu świętowania walentynek. Zamiast spędzać ten dzień wyłącznie z drugą połówką, celebrują go także z przyjaciółmi, rodziną lub samymi sobą. VeloBank, który tegoroczne walentynki promuje hasłem VeloLove: doceniaj relacje i celebruj chwile, po raz drugi sprawdził, jak zmienia się podejście do święta miłości. Wyniki badania mówią same za siebie - rok temu 33 proc. Polaków obchodziło walentynki inaczej niż w parze, a w tym roku odsetek ten wzrósł do 38 proc. Ten wzrost o 5 punktów procentowych pokazuje, że miłość ma dla nas coraz szerszy wymiar, wykraczający poza romantyczne relacje.

14 lutego, czyli czas dla nas, rodziny lub znajomych

Niemal co czwarty ankietowany w badaniu VeloBanku uznaje walentynki za święto, w którym warto poświęcić uwagę samemu sobie. Taki sposób obchodzenia dnia zakochanych częściej wybiorą kobiety (26 proc.) niż mężczyźni (20 proc.). Z dziećmi, rodzicami lub rodzeństwem 14 lutego spędzi 7 proc. osób. Walentynki z dzieckiem chętniej wybiorą panie niż panowie (5 proc. vs. 2 proc.), zaś z rodzicami, chętniej panowie niż panie (3 proc. vs. 1 proc. panie). Nawet 8 proc. badanych zdecyduje się na celebrację dnia zakochanych w gronie przyjaciół, znajomych i innych, ważnych dla nich osób.

„Wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku pokazuje, że rośnie grono osób, które wierzą, że 14 lutego to nie tylko czas dla zakochanych, ale święto doceniania bliskich i samego siebie. Tym samym maleje liczba tych, którzy tego dnia czują się zagubieni. My w VeloBanku bardzo w tę koncepcję wierzymy, dlatego obchodzimy walentynki z hasłem VeloLove: doceniaj relacje, celebruj chwile. Tak robią Polacy, a my od początku istnienia VeloBanku wspieramy życie na własnych zasadach. Dziś już niemal 40 procent osób deklaruje, że walentynki spędzi inaczej niż w parze, a my kibicujemy wszystkim, którzy kochają i doceniają - nie tylko partnera, ale także rodzinę, przyjaciół, życie, a przede wszystkim siebie” - wskazuje Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca obszarem komunikacji i marketingu w VeloBanku.

Bliskość celebrujemy smakując i oglądając

Przez żołądek do serca, to powiedzenie nie traci na aktualności. Nawet 17 proc. z nas będzie świętowało walentynki w towarzystwie doskonałej kuchni. 11 proc. ankietowanych wybierze restaurację, tak samo chętnie kobiety, jak i mężczyźni (po 11 proc.). Zaś 6 proc. zdecyduje się zjeść obiad z bliskimi (6 proc. kobiet vs. 4 proc. mężczyzn). Drugim najbardziej popularnym pomysłem na dzień zakochanych jest spędzenie czasu na oglądaniu filmu, zrobi tak 16 proc. badanych z czego 12 proc. zrobi to w domu, a 4 proc. wybierze się do kina.

Pośród innych pomysłów na walentynki w badaniu VeloBanku najczęściej wskazywano m.in. spacer (3 proc.), czytanie książki (2 proc.), czy wyjście na imprezę lub długą kąpiel (po 1 proc.). Niezależnie od tego, jaki sposób spędzenia święta zakochanych wybieramy, aż 34 proc. ankietowanych mówi o tym czasie, jako o miłym dniu spędzanym z bliską osobą.

„Polacy coraz śmielej redefiniują walentynki, a my jako bank wdrażamy działania 360 pokazując, że tego dnia doceniamy wszystkich, czyli pracowników, naszych partnerów i oczywiście klientów. Z okazji walentynek oferujemy kolejną odsłonę Lokaty Walentynkowej z oprocentowaniem 5 proc. w skali roku na 3 miesiące, do 20 tys. zł. A dbającym o zdrowie, swoje i bliskich, przypominamy o Pakiecie Medycznym. Dodatkowo, podjęliśmy współpracę z Empikiem. Oprócz tego, że znajdą Państwo specjalnie przez nas dobraną półkę wyjątkowych lektur, to nasi klienci dostaną dostęp do Empik Go Standard na 30 dni. Daje to możliwość skorzystania z 3 dowolnych tytułów audiobooków lub ebooków z pełnego katalogu Empik Go oraz nieograniczony dostęp do podcastów i ASMR. Natomiast pracownicy zostaną zaproszeni do serii konkursów, zachęcamy ich też do wręczania sobie elektronicznych kartek, na których mogą docenić siebie nawzajem” - podkreśla Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.

Dostęp do Empik Go otrzymują wszyscy klienci VeloBanku, którzy wyrażą zgody marketingowe, mają aktywną bankowość mobilną i włączone notyfikacje PUSH.

Więcej o ofercie VeloBanku dowiesz się ze strony: https://www.velobank.pl/.

Noty prawne:

Pakiet Medyczny: do Pakietu Medycznego możesz przystąpić bez programu VeloKorzyści w standardowej ofercie VeloBanku, ale możesz też obniżyć ten koszt przystępując do VeloKorzyści. Zakres ochrony ubezpieczeniowej oraz wysokość składki uzależnione są wówczas od wybranego wariantu ubezpieczenia i osiągniętego poziomu w programie VeloKorzyści. Przed zakupem ubezpieczenia koniecznie przeczytaj Ogólne Warunki Ubezpieczenia - w dokumencie znajdziesz szczegółowy zakres ochrony, ograniczenia oraz wyłączenia odpowiedzialności. OWU oraz pozostałe dokumenty dostępne są na stronie velobank.pl lub w naszych placówkach. Ubezpieczycielem jest AWP P&C S.A. Oddział w Polsce (Allianz Partners) w Warszawie przy ul. Konstruktorskiej 12. VeloBank S.A. z siedzibą w Warszawie pełni rolę Ubezpieczającego.

Lokata Walentynkowa: Lokata na 3 miesiące dostępna od 7.02.2025 r. do 20.02.2025 r. wyłącznie w bankowości mobilnej. Oprocentowanie 5% w skali roku dla kwoty od 1 tys. zł do 20 tys. zł. Można posiadać tylko 1 aktywną Lokatę Walentynkową z tej oferty. Oprocentowanie jest stałe. Kapitalizacja odsetek na koniec okresu umownego. Termin wpłaty środków na lokatę wynosi 7 dni od daty złożenia wniosku. Szczegóły oferty, w tym zasady założenia lokaty odnawialnej i nieodnawialnej zamieściliśmy w Tabeli Oprocentowania Lokat Terminowych. Jeżeli klient ma lokatę odnawialną, po upływie okresu umownego oprocentowanie lokaty będzie zgodne z Tabelą Oprocentowania Lokat Terminowych. Więcej informacji, opłaty i prowizje dostępne na velobank.pl i w naszych placówkach.

Materiał ma charakter marketingowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. W reklamie posługujemy się nazwami handlowymi - odpowiadające im nazwy usług reprezentatywnych znajdziesz na velobank.pl/słownik. Produkty oferuje VeloBank S.A.

Źródła:

[1] Metodologia: badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1171 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 17 - 20 stycznia 2025. Metoda: CAWI.

KONTAKT:

Monika Banyś

Rzeczniczka prasowa

VeloBank S.A.

tel. +48 500 140 263

e-mail: monika.banys@velobank.pl

Źródło informacji: VeloBank S.A.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 10.02.2025, 10:13
Źródło informacji VeloBank S.A.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ