Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„W dobie, kiedy dane stały się cennym towarem, a nasza aktywność w sieci jest obserwowana i profilowana po to by przewidzieć i wpłynąć na nasze zachowania, możliwość decydowania o sobie nabiera nowego znaczenia. Dane nie znają granic, ale to nie znaczy, że my nie powinniśmy móc decydować, gdzie i kiedy te granice postawić” - podkreślają organizatorzy hackathonu.
W konkursie mogą wziąć udział programiści i specjaliści z innych dziedzin chcący przedstawić swoje pomysły na rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo w sieci i umożliwiające odpowiednią ochronę danych. Zawody potrwają 36 godzin. Relacja z hackathonu pojawi się na telebimach na Kongresie 590, a finaliści przedstawią swoje projekty na sali plenarnej. W jury zasiądą przedstawiciele biznesu i administracji, którzy ocenią rozwiązania uczestników ale też doradzą im w obszarze merytorycznym i wdrożeniowym. Dla najlepszych przewidziano także nagrody pieniężne - główną, wynoszącą 30000 złotych oraz dwa wyróżnienia po 10000 złotych każde.
„Mówi się, że dane to ropa nowej gospodarki. Jeśli chcemy jako państwo owocnie uczestniczyć w czwartej rewolucji przemysłowej, musimy wyjątkowo dużo uwagi poświęcić gromadzeniu i ochronie danych. Mamy ambicje, by Kongres 590 reagował na wydarzenia i wytyczał kierunki, z przyjemnością więc wzbogacamy tegoroczny program o ten wyjątkowy hackathon” – mówi Łukasz Oprawski, prezes Kongresu 590.
Organizatorzy konkursu chcą także uczcić pamięć wybitnych polskich kryptologów: Jana Kowalewskiego, który złamał sowieckie szyfry podczas wojny polsko-bolszewickiej a także pogromców niemieckiej Enigmy Mariana Rejewskiego, Jerzego Różyckiego i Henryka Zygalskiego. Zostali oni patronami wydarzenia.
Rejestracja i więcej informacji: https://hackathon.kongres590.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.09.2019, 17:43 |
Źródło informacji | Biuro prasowe Kongresu 590 |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |