Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wyniki badań Deloitte „Młodzi przy głosie” przeprowadzonych na zlecenie firmy Coca-Cola w czerwcu 2018 r. wśród 1200 osób w wieku 18–26 lat pokazały, że prawie 50 proc. młodych, zwłaszcza z mniejszych miejscowości, nie wie jak realizować swoje plany zawodowe. Z raportu wynika też, że 22-23 latkowie zaczynają precyzować swoje ścieżki kariery i oczekiwane zarobki. Jednak nawet osoby powyżej 24. roku życia nie są w stanie określić planów co do przyszłej pracy.
Eksperci doradztwa zawodowego są zgodni, że era popytu na białe kołnierzyki mija. To sugerują trendy europejskie: między 2002 a 2015 r. o 6,4 proc. spadła liczba miejsc pracy wymagających średnich kwalifikacji. Jednocześnie o 5,9 proc. wzrosła liczba utworzonych miejsc pracy, które wymagają wysokich kwalifikacji. Są one przyszłością rynku pracy.
Obecnie aż 18 proc. mieszkańców Polski to osoby w wieku 15-29 lat. To oznacza, że te 6,9 mln osób znajduje się w okresie podejmowania najważniejszych decyzji zawodowych. Jednak młodzi boją się porzucać marzenia o wyższym wykształceniu, niekoniecznie pasującym do popytu na rynku pracy. Aż 46 proc. osób w wieku 18–19 lat planuje zdobyć tytuł magistra. Ponad 60 proc. młodych jest gotowych do ciągłej nauki. To dobrze, a twórcy YEP uważają, że w Polsce obok programów wspierających studia wyższe warto postawić także na kształcenie zawodowe i kierunkowe.
Na koniec warto przytoczyć ostatnie dane GUS, zaprezentowane w lutym 2018 roku, a średnia pensja to:
- pracowników technicznych wyniosła 4411 zł;
- pracowników biurowych wyniosła 3525 zł.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.11.2018, 14:28 |
Źródło informacji | YEP Academy, Fundacja Sukces Pisany Szminką |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Nano-Care Deutschland AG launches next generation of sustainable PFAS-free oleophobic coatings
Rehlingen-Siersburg, - Nano-Care Deutschland AG, leader in the development of innovative surface finishes, is excited to announce the launch of its latest product range. Taking “next generation products” as its theme, the company is introducing a range of revolutionary solutions that not only offer maximum performance, but also place a strong emphasis on sustainability and environmental compatibility.- 29.04.2024, 09:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
Majówka ze skonfiskowanym samochodem? Sprawdź, czy możesz prowadzić
Długi weekend majowy za pasem, a wraz z nim kolejne zatrzymania nietrzeźwych kierowców. Kontrole na drogach są w tym roku jeszcze gorętszym tematem. Wszystko przez nowe przepisy, które pozwalają na konfiskatę auta pijanym kierowcom. Dla tych, którzy nie dysponują swoimi alkomatami, a chcą odpowiedzialnie wsiadać za kółko - z pomocą przychodzą alkomaty w przestrzeni publicznej. Czy Alkosłupki staną się symbolem rosnącej świadomości społecznej i troski o bezpieczeństwo na drogach?- 29.04.2024, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Promiler
-
Image
CATL wprowadza do sprzedaży Shenxing PLUS, akumulator gwarantujący 1000-kilometrowy zasięg i superszybkie ładowanie 4C
- 29.04.2024, 08:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire