Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Świętowanie tej rocznicy jest wyrazem pamięci dla osób, które włożyły nieoceniony wkład w rozwój marki, dla osiągnięć sportowych i technologicznych dziedzictwa Abartha, a także utrwaleniem nierozerwalnej więzi, która jednoczy różne pokolenia klientów zgodnie z duchem jej założyciela, łącząc maksymalne osiągi, rzemieślniczy kunszt i ciągły postęp techniczny.
„Opowieść o kluczowych etapach historii marki Abarth jest okazją do ponownego odkrycia ustanawiających rekordy samochodów, rewolucyjnych zestawów tuningowych i legendarnych wyścigów, dzięki którym marka osiągnęła sukcesy zarówno, jeśli chodzi o postęp technologiczny, jak i sporty motorowe - wyjaśnia Luca Napolitano, szef marek Fiat i Abarth dla regionu EMEA. - Wszystko to jest częścią historii i teraźniejszości Abartha, dzięki zaangażowaniu i dumie wyjątkowych osób pracujących w fabrykach i biurach oraz na torach wyścigowych. Oprócz satysfakcji sportowej, dla inżynierów i techników marki spod znaku skorpiona wyścigi są trudnym terenem, na którym testowane są, w najbardziej niesprzyjających warunkach, innowacyjne rozwiązania technologiczne, zanim zostaną one przeniesione do modeli Abartha z seryjnej produkcji. W ten sposób możemy uzyskać najlepsze wyniki pod względem osiągów, bezpieczeństwa i niezawodności, i zaoferować je naszym klientom”.
To jeden z sekretów sukcesu marki, która nadal inspiruje i fascynuje, co potwierdzają rekordowe wyniki sprzedaży odnotowane w Europie w ubiegłym roku, z prawie 23 500 sprzedanych samochodów i wzrostem na poziomie 36,5% w stosunku do 2017 roku. Rezultaty były znakomite szczególnie na niektórych rynkach: na przykład, w Wielkiej Brytanii, Abarth ustanowił rekord kraju, sprzedając ponad 5600 aut z 27% wzrostem, natomiast Hiszpania sprzedała 1450 samochodów przy wzroście 27%. Ponadto, w Europie w zawrotnym tempie rośnie rzesza fanów marki, o czym świadczy ponad 100000 fanów zapisanych do społeczności Scorpionship Abarth.
Niezwykły entuzjazm wśród fanów wywołały osiągnięcia Abartha 124 rally, który po pełnym sukcesów sezonie we wszystkich krajowych i międzynarodowych mistrzostwach rajdowych, w których startował, został w tym roku odnowiony, wykorzystując doświadczenia dwóch pierwszych sezonów wyścigowych i wyniki prac rozwojowych prowadzonych przez zespół Abartha. Cel jest prosty – pozostać samochodem, który z powodzeniem będzie ścigał się w wyścigach w klasie R-GT.
Edycja specjalna Abarth “70th Anniversary” dla modeli Abarth 595, rozpoznawalna z zewnątrz po specjalnym logo, nadającym im unikatowego i ekskluzywnego charakteru, została przygotowana dla uczczenia zarówno osiągnięć w sportach motorowych, jak i ważnej dla marki rocznicy. Obchody z okazji 70. urodzin świętowano także podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, prezentując nowego Abartha 595 esseesse ze słynnym emblematem oraz limitowaną edycję 124 Rally Tribute wyprodukowaną w zaledwie 124 egzemplarzach.
70. urodziny marki Abarth to prawdziwa podróż do korzeni legendy, by zrozumieć, skąd ona pochodzi i co sprawia, że samochody ze znaczkiem skorpiona są natychmiast rozpoznawalne na każdej drodze i na każdym torze.
1949-2019. 70 lat marki z logo skorpiona
Historia marki z logo Skorpiona rozpoczęła się 31 marca 1949 roku, kiedy to Carlo Abarth (1908-1979) założył Abarth & C. przy wsparciu kierowcy Guido Scagliariniego. Na arenie sportowej zadebiutował on modelem 204 A, bazującym na Fiacie 1100. Samochód zwrócił na siebie uwagę 10 kwietnia 1950 roku, kiedy Tazio Nuvolari zasiadł za jego kierownicą, by wygrać swój ostatni wyścig na trasie Palermo-Monte Pellegrino.
Od tamtej pory historia marki Abarth była usłana sportowymi i przemysłowymi rekordami, pozostając wierną filozofii założyciela, czyli maksymalnym osiągom, dbałości o detale każdego produktu i ciągłym udoskonaleniom technicznym. W zasadzie kariera Carlo Abartha zaczęła się od motocykli, a nie samochodów. W wieku dwudziestu lat zdobył pierwszą wygraną, ścigając się na motocyklu Motor Thun, a w następnym roku zbudował swój pierwszy spersonalizowany motocykl pod marką Abarth. Niestety, podczas zawodów w Linz miał wypadek, który zmusił go do porzucenia tego sportu. Kontynuował jednak ściganie na motocyklu z wózkiem bocznym, rzucając wyzwanie pociągowi Orient Express na liczącej 1370 km trasie z Wiednia do Ostendy i oczywiście, wygrywał.
W wyniku drugiego poważnego wypadku w 1939 roku, Carlo musiał już zupełnie zrezygnować z kariery sportowej. Wydarzenie to zapoczątkowało nową erę dla Carlo Abartha. W 1945 roku wyjechał do włoskiego Merano i uzyskał włoskie obywatelstwo. Następnie, po krótkim epizodzie w firmie Cisitalia, w 1949 roku Carlo założył firmę Abarth & C. produkującą zestawy tuningowe do masowo produkowanych samochodów, które poprawiały osiągi, moc i przyśpieszenie. Na szczególną uwagę zasługiwały przede wszystkim układy wydechowe, które z biegiem lat stały się prawdziwą ikoną stylu „Abarth". Po zaledwie kilku latach, Abarth & C. stał się globalną firmą. Od 1962 roku produkowała około 257000 układów wydechowych rocznie, z których 65% było przeznaczone na eksport.
Najlepsze lata rozwoju firmy przypadły na koniec lat ‘50 i ‘60. W 1956 roku, dzięki Fiatowi Abarth 750 zaprojektowanemu przez Bertone, marka pobiła rekord wytrzymałości i prędkości. 18 czerwca na torze Monza, pobił on 24-godzinny rekord, uzyskując dystans 3743 km przy średniej prędkości 155 km/h. Od 27 do 29 czerwca, na tym samym torze, samochód ten ustanowił też rekordy średnich szybkości na 5000 i 10000 km i 5000 mil oraz pokonanego dystansu w ciągu 48 i 72 godzin. Samochód ten został zaprojektowany przez Zagato w dwóch różnych wersjach: Fiat Abarth 750 Zagato (1956) i Fiat Abarth 750 GT Zagato (1956). Głęboki, rasowy warkot silnika dotarł do uszu Franklina Delano Roosevelta Jr., syna prezydenta USA, który udał się do Włoch, aby osobiście podpisać z firmą Abarth umowę na wyłączną dystrybucję jej samochodów.
W 1958 roku Abarth stworzył prawdziwe dzieło sztuki bazujące na nowym Fiacie 500, zmieniając całkowicie mały samochód użytkowy i maksymalizując jego potencjał i osiągi. W tym samym roku marka zintensyfikowała współpracę z Fiatem, ponieważ zobowiązał się on przyznawać nagrody pieniężne Abarthowi w oparciu o liczbę zwycięstw i rekordów osiągniętych przez zespół. Wydarzenie to zapoczątkowało imponującą passę: 10 rekordów świata, 133 międzynarodowe rekordy, ponad 10 000 zwycięstw na torze. Marka wciąż obrastała legendą, stając się powszechnie znaną nazwą. Lata 60’ były złotą dekadą dla Abartha, który stał się synonimem szybkości, odwagi, osiągów i rozwoju.
Lista samochodów z logo Abarth, które zapisały się chlubnie w historii wyścigów samochodowych, jest długa: od modelu 850 TC, który zwyciężał na wszystkich międzynarodowych torach, w tym na słynnym torze w Nürburgringu, po Fiata Abarth „1000 Berlina" i 2300 S, który zapisał się w historii niezwykłą serię rekordów na torze Monza, pomimo trudnych warunków pogodowych.
W roku 1971 Abarth oficjalnie wszedł w skład koncernu Fiata, legenda była kontynuowana w modelach Fiat 124 Abarth, zdobywcy tytułu Mistrza Europy w 1972 i 1975 roku, 131 Abarth, Mistrza Świata w 1977, 1978 i 1980 roku oraz Ritmo Abarth. Niestety, Carlo Abarth zmarł 24 października 1979 roku, pod zodiakalnym znakiem skorpiona, pod którym również się urodził. Ten znak zodiaku stał się symbolem założonej przez niego marki.
Wspaniała przeszłość wróciła ponownie w 2008 roku, kiedy to marka wprowadziła na rynek nową ofertę przygotowaną dla fanów sportów motorowych, oferując modele Abarth Grande Punto (2007) i Abarth 500 (2008), a także zestawy tuningowe do każdego samochodu oraz wersje wyścigowe Abarth Grande Punto Rally Super 2000 i Abarth 500 Assetto Corse. Od tamtej pory pojawiły się nowe modele: Abarth 695 Tributo Ferrari (2010), Abarth 595 Yamaha Factory Racing (2015), Abarth 695 Biposto Record (2015), Abarth 695 Rivale (2017), Abarth 124 spider, Abarth 124 rally (oba wprowadzone na rynek w 2016 roku), Abarth 124 GT i nowy Abarth 595 (oba wprowadzone na rynek w 2018 roku). Dzisiaj legenda marki z logo Skorpiona jest ciągle żywa dzięki nowej gamie Abartha 595 „70th Anniversary", jak również modelom takim, jak nowy Abarth esseesse 595.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.04.2019, 18:18 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu